zTab Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg har et LAN hjemme med 3 maskiner i. I det siste så har jeg merka at internettforbindelsen min noen ganger henger seg fullstendig i noen minutter, og så kommer forbindelsen opp igjen. Dette skjer bare når jeg bruker den ene maskinen. Ved bruk av de to andre uten at maskin nummer 3 er slått på fungerer forbindelsen som normalt. Når så forbindelsen henger seg, kan jeg skru av "problem-maskina" og starte den opp igjen, og da er forbindelsen der som normalt igjen.. For en liten stund da... For problemet dukker opp igjen etter en stund... Tror dette problemet oppsto etter at jeg tilfeldigvis kom til å trykke på noe popup-dritt... Pleier jo seff ikke å gjøre det, men var litt for rask denne gangen.. Har scanna maskina for virus med oppdatert F-Secure, sjekka med Ad-aware og Clean it og fjerna den lille møkka som var der.. Men fortsatt skjer dette problemet.. Nettverket mitt består av en 3Com OfficeConnect WLAN Bredbåndsruter, og Alcatel-modem/Telenor ADSL. Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Prøv å få tak i et program (feks ethereal) for å se hva som skjer..altså hvor/hvilke pakker som går ut i fra pc'en Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Du har mest sannsynlig et virus på maskinen din. MSBlast sender en såkalt syn flood på nettverket ditt. Sørg for å ha patchet maskinen din mot MSBlast Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå