ratm Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Hei. Jeg skal instalere xp på en laptop og skal ikke ta vare på noe på datamaskinen. det er kun 1 harddisk på maskinen. Da jeg skriver format c: i ms dos ledetekst får jeg beskjed om at disken brukes av et annet program, regner med at dette er windows (millennium) Hva må jeg gjøre for å formatere disken? Gå inn i biosen? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Du kan selvfølgelig ikke formatere disken hvor OS ligger på ifra Windows! Boot med en bootdisk (last ned ifra http://www.bootdisk.com hvis du ikke har) og formater. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Er ikke Xp cd boot bar da? vis den er det så er det jo bare å sette inn den og i instalasjonen så velger han å slette patisjonen og løage en ny en. det er vel det enkleste så lenge cd er boot bar da. :smile: Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 innstalasjons-prgrammet til Xp (og windows 2000) gir deg muligheten til å formatere hardisken under innstalasjonen.... så slipper du å styre meddisketer og sånn først.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå