Ex-EroX Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Har nettopp kjøpt et Asus A7N8X-X hovedkort grunnet feil på det gamle. da jeg satte det inn ville ikke PCen starte. Alle vifter og harddisker og slike ting begynner å gå, men det kommer ingen skjermbilde og ingen pipelyd i begynnelsen av oppstarten. I manualen stod det om forskjellige jumpersettinger der valgene var enten 400/333/266 FSB - ELLER - 200 FSB. Jeg har en gammel XP 2100+prosessor som pleide å kjøre på 133 FSB. Klarer ikke hovedkortet å bruke så gamle prosessorer eller er det jeg som har misforstått? Hvis det er det siste, vet noen hva som kan være galt med PCen? Spesifikasjoner: Asus A7N8X-X Athlon XP 2100+ Apacer 512 MB RAM PC333 Asus V8420 Deluxe AGP Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Har nettopp kjøpt et Asus A7N8X-X hovedkort grunnet feil på det gamle. da jeg satte det inn ville ikke PCen starte. Alle vifter og harddisker og slike ting begynner å gå, men det kommer ingen skjermbilde og ingen pipelyd i begynnelsen av oppstarten. I manualen stod det om forskjellige jumpersettinger der valgene var enten 400/333/266 FSB - ELLER - 200 FSB. Jeg har en gammel XP 2100+prosessor som pleide å kjøre på 133 FSB. Klarer ikke hovedkortet å bruke så gamle prosessorer eller er det jeg som har misforstått? Hvis det er det siste, vet noen hva som kan være galt med PCen? Spesifikasjoner: Asus A7N8X-X Athlon XP 2100+ Apacer 512 MB RAM PC333 Asus V8420 Deluxe AGP Har du sjekket prosessorkjernen? Du kan nemlig ha vært veldig uheldig og knuse den, hvis ikke hovedkortet detekterer en funksjonabel cpu, vil ikke hovedkort starte opp normalt, og du vil heller ikke få noen "post" screen Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Dette kan være så mangt! Se om du har kobblet kablene riktig. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hvis du har tilgang til en annen pc med Socet A kan du jo teste delene 'one by one' i den og se om noe er ødelagt. Ellers så ville jeg tatt fra hverandre alt og satt sammen, ofte det hjelper Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg opplevde det samme en gang og fryktet det verste (knust kjerne), heldigvis var løsningen mye enklere for meg: Tok ut CPU'en og satt den i på nytt. Da funket det som det skulle. Jeg hadde kanskje dårlig kontakt første gangen? Prøv så kanskje det ordner seg Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Andre ting du kan prøve : - Resette bios - Starte maskina med INS-tasten inne. Mener å huske Asus har dette som hurtigknapp for å boote med absolutt kompatible settings. - Sjekke at ikke kort/jumpere står feil. (F.eks at Reset-bios jumper står i "SLETT BIOS" -stilling. De fleste hovedkort nekter å starte da) Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg har en gammel XP 2100+prosessor som pleide å kjøre på 133 FSB. Dersom du ganger FSB'en med 2 finner du FSB (DDR) hastigheten til prosessoren, med andre ord 266MHz. Lenke til kommentar
Ex-EroX Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg fannt problemet. trengte bare å resette biosen. takk for hjelpen alle som svarte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå