Apathy Skrevet 26. april 2004 Rapporter Del Skrevet 26. april 2004 Alt jeg kan si er Meget penT ! MhM Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. april 2004 Rapporter Del Skrevet 26. april 2004 NICE! så jævlig bra ut Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 26. april 2004 Rapporter Del Skrevet 26. april 2004 Blir nok bra denne ja! Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 26. april 2004 Rapporter Del Skrevet 26. april 2004 Bare en liten ting: du trenger ikke bruke slike slangeklemmer. Det er mer enn nok med strips (4stk små pr nippel) som du strammer bak utstikkene på nippelen. Løfter helheltsintrykket endel. Samt de skruefestene som fester topp til bunn burde vel kunne la seg gjøre å korte ned vesentlig, eventuelt lage ett mutterspor i bunnen så du bare må skru til (med skrujern) fra oppsiden. Anyways, Nydelig blokk Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 27. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2004 takk alle sammen! kan jo kanskje gjøre de skruene litt kortere ja, får gjøre det når jeg kjøper fakr-dremel på clas, har et gavekort på 500 kr. Nå mangler det bare å rense raddisen ordentlig så er jeg i gang. Serie koblet 2 120mm vifter, bråker ikke mye..! Skal ha de på raddisen, og raddisen skal være i bunnen av kabbiset, der dere ser jeg har skjært ut, og tanken skal stå på de 3 skruene på baksiden der, altså på utsiden av kabbiset... og hr skjært ut plass til 120mm i taket. Sitter forresten her med 5-6-7 vifter som jeg hat tatt ut av gamle strømforsyninger, får vel bruk for de.... Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 27. april 2004 Rapporter Del Skrevet 27. april 2004 Hvordan kobler du på de viftene ? Alle viftene jeg har tatt ut av PSUèr har bare 2 pinner? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 27. april 2004 Rapporter Del Skrevet 27. april 2004 Hvordan kobler du på de viftene ? Alle viftene jeg har tatt ut av PSUèr har bare 2 pinner? Man lodder Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 27. april 2004 Rapporter Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Hvordan kobler du på de viftene ? Alle viftene jeg har tatt ut av PSUèr har bare 2 pinner? På en eller ennen måte så kobler du Svart (Jord) på svart og den andre (på den jeg har tat ut av psu var ledninga rød) på gul eller rød (gul er +12V og rød er +5V). Kan være lurt å feste vifte på en sån her, så det blir lett å koble vifte av. Endret 27. april 2004 av Kalle88 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. april 2004 Rapporter Del Skrevet 28. april 2004 stil over detta asså!!! Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 28. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. april 2004 Hvordan mener du å feste viftene med den adapteren kalle88? For jeg har nemlig en sånn.... Altså, du har 2 vifter (fra gamle strømforsyniger), da er det 1 rød og 1 svart ledning. Det jeg har gjort er å tvinne den ene røde ledningen fra den ene vifta til den andre SVARTE ledningen til den andre vifte. Det blir + til -, seriekobling. Jeg har tatt av de festegreiene på ledningene. Du finne på en måte å feste den røde og den svarte ledningen til en eller annen kontakt. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2004 Nå har det seg sånn at jeg har fått tak i en annen hjemmemekka vannblokk... Det er en 4 kanta klump men 90 graders nippler... av aluminium... altså ganske lik en skjermkortkjøler... Men er det trygt å bruke denne sammen med kobberblokka mi? Har hørt en del om tæring osv. btw: Jeg trur raddisen min også er av alu. Så blir det bra hvis jeg bruker alu. blokken også? Vil jo gjerne bruken den når jeg har den.... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 3. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) bare bruk det du har! den tæringen mellom metallene er så liten at det tar årevis før det skjer noe nevnverdig. pluss at frostvæska (som du sikkert har i) hindrer det enda mer Endret 3. mai 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2004 Flottanes!!! Da setter jeg i gang med planleggingen Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 3. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2004 Men er det trygt å bruke denne sammen med kobberblokka mi? Har hørt en del om tæring osv. btw: Jeg trur raddisen min også er av alu. Så blir det bra hvis jeg bruker alu. blokken også? Vil jo gjerne bruken den når jeg har den.... Tæriga mellom metallene er vel bare hvis det er to forskellige metaller som er i kontakt med hverandre (som kobber nippler som er skrud fast i aliminiums blokk.) som jeg forsto det på deg så var det aluminium kjøler og radiator og en annen kobber blokk. Da tror jeg ikke det skal være noe problem. Er ikke sikker men tror det går an å ha en sink bit i kabinette å en ledning fra alle vann kjølings delene til den, hvis du har to forskellige metaller som reagerer på hverandre, da vil det bare gå utover sink biten og ikke de andre metallene. Det er denne metoden som er brukt under på noen båter for at propellen ikke skal tæres av saltvannet funker vel oxo på vannkjøling? Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 3. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2004 Hvordan mener du å feste viftene med den adapteren kalle88? For jeg har nemlig en sånn.... Altså, du har 2 vifter (fra gamle strømforsyniger), da er det 1 rød og 1 svart ledning. Det jeg har gjort er å tvinne den ene røde ledningen fra den ene vifta til den andre SVARTE ledningen til den andre vifte. Det blir + til -, seriekobling. Jeg har tatt av de festegreiene på ledningene. Du finne på en måte å feste den røde og den svarte ledningen til en eller annen kontakt. Den adapteren jeg viste til måtte moddes litt først. kutte av ledninga der vifta skal festes, så har man to ledninger som man kan koble til vifta (eller flere). Da kan man bare trekke ut kontakten på adaptere for å skru de av. Min naturfag er ikke helt på topp, men på den måten du har koblet viftene (serie) kjøres de på halvt da (6v)? Lenke til kommentar
MuD Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Nice... gleder meg til og se resultatet Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 14. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2004 nice.. very nice indeed.. Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 14. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2004 Hvordan går det med kjølinga... har du fått testet den, lager du noe eller har du tat deg en pause? Ikke for å mase, sjønner hvis du har tat deg en pause, bare litt nysjerig på hvordan det går. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mai 2004 Jo nå skal du høre... Jeg har et lite problem med radiatoren min, det er fortsatt masse rusk og rask inni, jeg har rista med vann en million ganger, men det kommer noe ut hver gang. Så det tar tid å få gjort rein den.. Jeg holder på med chipsett blokk (fikk en brukt blokk av noen), men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal feste den? den ser ut som en firkant, en liten boks. Jeg tenkte på å sette på en liten plexi "planke" oppå, og så lage to hull i den til å feste de 2 skruene i... Men hvor får jeg tak i så tynne skruer? Noen som vet hvor tjukke de er ? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 16. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2004 Det jeg gjorde var å kjøpe en gjenget M3-stang på clas. Den kan du enkelt lage til skruer ved å feste på muttere (evt lodde de fast) og en kan bestemme lengden på de. Jeg antar det sku gå med M3 på hket ditt... Hvis det var det du spurte om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå