Gå til innhold

Treig brenner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp. DMA er ikke aktivert for brenneren eller harddisken.

regner med du har win xp/2000? I så fall: enhetsbehandling --> IDE/ATAPI kontrollere --> finn kontrolleren din og IDE kanalene --> gå på egenskapene til hver IDE kanal og sjekk at alt står til "DMA hvis tilgjengelig" , sjekk også overføringshastigheten i rubrikken under. Der skal det IKKE stå PIO mode 4 - står det PIO mode 4, ja da har du problemet ditt der.

Klarer du ikke å få brenneren i DMA modus enda: Slett IDE kontrolleren den er tilkoblet fra enhetsbehandlingen og restart maskinen, da vil den bli automatisk installert igjen og problemet kan ha forsvunnet.

Lenke til kommentar

tusen takk OC-Freak...

jeg har lenge hatt dette problemet med min plextor px708a.

Nå sitter jeg her og banker meg selv i hodet og lurer på hvorfor jeg ikke tenkte på det, og aller mest hvorfor jeg ikke spurte om det her...

jaja.. kan ikke være like smart alltid...

Big thanx to OC-Freak :woot:

Lenke til kommentar

Hei jeg prøvde det første forslaget. Slettet IDE kontrolleren og den ble automatisk reinstallert etter restart, gikk in på egenskaper på ide kontrolleren, på den øverste "Device 0" står er det satt på transfer mode: DMA if available og Current transfer mode på Ultra DMA mode 2, men på "device 1" Er det også satt på DMA if Available, men på current transfer mode er det PIO mode, hvilket jeg ikke for endret. Hvordan kan dette fikses?

Lenke til kommentar
Hvis du/dere har intel-chipset så kan Intel Application Accellerator ofte hjelpe. Jeg får ikke satt alle enhetene mine til DMA uten IAA.

:scared:

Jeg er HELT uening, Intel application accelerator skaper bare krøll og problemer ved brenning samt konflikt med mange brenneprogrammer.

Har du intel chipset så prøv heller å installere intel sin driverpakke (ikke application accelerator): ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/...im_511_1002.exe

Lenke til kommentar
Jeg er HELT uening, Intel application accelerator skaper bare krøll og problemer ved brenning samt konflikt med mange brenneprogrammer.

Da har vi to forskjellige erfaringer. M.a.o. så bør en prøve selv først.

Hvis jeg ikke bruker Intel App. Acc. så skrur DMA seg over på PIO-mode hele tiden. Gjerne midt under en brenning (som da går i dass) og det blir bare spetakkel. Med IAA så fungerer alt helt topp.

Da er det en veldig høy sansynlighet at IAA kan hjelpe hos andre også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...