Lugmeister Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 A bridge too far The longest day The great Escape Bridge over river Kwai Gettysburg Glory Band of brothers Memphis belle Piece of Cake Das boot Lenke til kommentar
Concubine Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 saving privat ryan den er drit bra ! Lenke til kommentar
So|o Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 saving privat ryan den er drit bra ! Det er den beste Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 asdfgh Skrevet 30/06/2004 : 22:23 QUOTE (siriofstad @ 30/06/2004 : 21:21) saving privat ryan den er drit bra ! Det er den beste det var vel å ta litt hardt i eller hva ?? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Saving Private Ryan er en meget god film, men det finnes mange filmer som er vel så gode. I mine øyne er kanskje Apocalypse Now den beste krigsfilmen. The Deer Hunter, The Thin Red Line og Full Metal Jacket er dog ikke langt bak. Lenke til kommentar
GreyFox Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Anbefaler stanley Kubrick's Full Metal Jacket Virkelig en kvalitets film, helt der oppe med Apocalypse Now! og Saving Private Ryan. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 GreyFox Skrevet 01/07/2004 : 00:17 Anbefaler stanley Kubrick's Full Metal Jacket Virkelig en kvalitets film, helt der oppe med Apocalypse Now! og Saving Private Ryan. vil nesten si at den er bedre SPR er jo ganske kjedelig men nå liker ikke eg tom hanks noe særlig og apocalypse now er litt lang dratt. men eg likte Band og Brothers ganske godt Lenke til kommentar
GreyFox Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 GreyFox Skrevet 01/07/2004 : 00:17 Anbefaler stanley Kubrick's Full Metal Jacket Virkelig en kvalitets film, helt der oppe med Apocalypse Now! og Saving Private Ryan. vil nesten si at den er bedre SPR er jo ganske kjedelig men nå liker ikke eg tom hanks noe særlig og apocalypse now er litt lang dratt. men eg likte Band og Brothers ganske godt Band of brothers er bra, ja. tror jeg leste en plas at Spielberg og Hanks skal lage en slags oppfølger til Band of brothers, som utspiller seg i Pearl harbor, og i stillehavs øyene generelt under 2.verdenskrig. Kan bli bra Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Anbefaler alle som liker krigsfilmer å se denne. Sinnsyk bra http://www.moviehole.net/reviews/755.html Har akkurat bestilt på DVD fra Australia. Eneste plassen de har den Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 HAr sitt den serien, husker eg leide den på vhs for snart 10år siden. Likte serien, men den har ein voldsom Britene er "dumme" og det virker som Australia vant krigen aleine. Men alikavel, likte den sist eg såg den. Det er forlite 1verdenskrig filmer ute og går. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Platoon: Jeg blir provosert når jeg ser han "bunny" som slår ned han gutten i landsbyen. Fikk så lyst til å knuse skjermen når jeg så det.. edit: Skal se We Were Soldiers idag.. Endret 9. juli 2004 av razh0r Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Selv har jeg veldig sansen for Full Metal Jacket. Den hever seg et hestehode over alt anna Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 alle som er intreseret av moderne krigføring bør kjøpe BHD 2 disc edition, men hele 3 komentator spor, 1, med scot 2, med forfateren av boka, da får de vite masse om somalia. 3. med veteranene som var der, her får man vite akurat hva som skjedde. jeg har sikkert vent dette før i tråden, men det kan ikke nevnes for mye Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 De beste krigsfilmene jeg har sett syns jeg er: 1. Bravo Two Zero Krig på nært hold i en patruljes øyne. Uten tvil den beste krigsfilm i mine øyne. Mimre 2. Full Metal Jacket Psykisk press og stress er bra 3. Tears Of The Sun Mange fine detaljer og korrekte vendinger, men B. Willis trekker for mye ned Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 willis som NAVY SEAL er drit kult, det som trekker ned er at noen av senene var litt rare. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Apocalypse Now den beste krigsfilmen. The Deer Hunter, The Thin Red Line og Full Metal Jacket er dog ikke langt bak. Veldig enig. Apocalypse Now - er strålende. Marlon Brando viser nok engang at han var blant de beste skuespillere gjennom tidene. The Deer Hunter - et mesterverk av en film. Og kanskje Christopher Walkens beste skuespiller prestasjon. Robert De Niro skaper som vanlig en flott kjemi mellom seg selv og Walken. Thin Red Line - er også en meget bra film. Full Metal Jacket - Er både morsom, trist og interessant. Men må også legge til Platoon. Utrolig gripende, og stiller seg litt objektiv til krigen. Den viser ikke bare hvor grusome vietnameserene er, og hvor fantastiske amereikanerene er i alt de gjør, men gir et innblikk i hvordan vietnameserene opplevde hendelsen. Endret 14. juli 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) willis som NAVY SEAL er drit kult, det som trekker ned er at noen av senene var litt rare. Vet ikke hvilke scener du tenker på, men jeg syns det bare ble dumt på slutten da han kommer halvveis død og sier noe sånn som at "The doc need some...". Litt for wannabe rambo liksom.. Igjennom filmen så har han jo et ansiktsutrykk som forteller mye, men det ødelegger litt når han som er leder for gruppa gjør så mange "feil". Feks i opprullingen patruljen har da de blir angrepet. I siste liten kommer han på hvilken vei det var han skulle snu seg rundt. Jeg syns det lyste allt for mye menig-takter av han i flere scener, men resten av teamet syns jeg gjør en god jobb. Edit: En ting jeg holdt på å glemme var jo når han snakker i sambandet. Han trykker jo ikke inn "klinka" når han snakker :!: . Endret 14. juli 2004 av Huscht Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 klinka? de bruker throught mic Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg tenkte ikke på det interne sambandet de har nei, men det ut til KO. De har jo en sende-knapp (klinke) på det interne sambandet også og den er de flinke til å bruke slik det skal brukes. Han bruker jo det sambandet ut til KO som han skal, men "glemmer" å bruke sendeknappen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 ja ja, de er skuespillere ikke soldater, men fra hva jeg har sett på ekstramatrialet så ble de trent ganske bra, liker realistsike film som BHD, we were soldieres, TOTS men det jeg stusset mest på i den filmen er i en sene der man ser at SEAL teamet og Soldatene bare er 20 meter fra verandre men ingem av SEAL folka ser ut til å bli truffet, fra det holde skulle egentlig alle blitt skutt den ganske fort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå