above Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Halloen Lurte på om dere vet om noen brae krigsfilmer?? Jeg er spesielt ute etter krigsfilmer fra 1 og 2 verdenskrig. Dere kan også komme med andre krigsfilmer Men jeg er spesielt ute etter krigsfilmer som handler om 1 og 2 verdenskrig som nevnt over!!! Kansje også filmer om hitlers oppvekst??? Håper på gode forslag! Tusen takk for svar på forhånd! Mvh Ostebu Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showforum=154 dette er stedet hvor du vil poste, bra ww2 filmer er: a bridge too far The longest day Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Band of brother Det er en serie laga av Stiven Spilberg, den er fra ww2. Er konge proff. Den er også rimelig historisk korekt, mener jeg. Kjempe bra action også. Save privat Ryan Den har du sikert sett. Shindlers liste Gammal men bra film om hvordan ww2 var for jødenne. Kommer ikke på noen flere sånn på stående fot nå. EDIT: Trykkfeil som kunne føre til missforståelse av ordet. HA! Jeg følger ikke trenden med å si trykkleif... jeg er en putsider! HA, loosers. EDIT2: enda en feil... ulikt meg å rette på feil slik. Endret 21. mars 2004 av Lord-KGA Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Band of brother Det er en serie laga av Stiven Spilberg, den er fra ww2. Er konge proff. Den er også rimelig historisk korekt, mener jeg. Kjempe bra action også. Save privat bryan Den har du sikert sett. Shindlers liste Gammal men bra film om hvordan ww2 var for jødenne. Kommer ikke på noen flere sånn på stående for nå. Helt enig. Akkurat som jeg villa sagt det selv! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Full Metal Jacket! En Stanley Kubrick film. A two-segment look at the effect of the military mindset and war itself on Vietnam era Marines. The first half follows a group of recruits in basic training under the command of the punishing Sgt. Hartman. The second half shows one of those recruits, Joker, covering the war as a correspondent for Stars and Stripes, focusing on the Tet offensive. Endret 20. mars 2004 av Peterman Lenke til kommentar
lodott Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Full Metal Jacket er jo fra Vietnam..bra film though Enemy at the gates Stalingrad Kan jo legge til noen litt gamle filmer: Ørneredet Helter fra Telemark Kanonene på Navaronene (litt usikker på den)... Endret 21. mars 2004 av lodott Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Band of brother Det er en serie laga av Stiven Spilberg, den er fra ww2... Save privat bryan Shindlers liste Band of brothers Steven Spielberg Saving Private Ryan Schindlers Liste Men ja, Band of Brothers er meget bra. Das Boot er heller ikke så verst. Endret 21. mars 2004 av RottePostei Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Stalingrad, hvis du ikke vil ha den typiske "de amerikanske heltene kommer og feier over tyskerne og alt er bare fryd og gammen". Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Helter fra Telemark Helter fra Telemark er jo bare helt genial da.... Har den selv på Beta Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Rambo - First Blood 1 Sylvester Stallone kjemper rundt om i USA (alene) Rambo - First Blood 2 Sylvester Stallone kjemper rundt om i Vietnam (alene) Rambo 3 Sylvester Stallone kjemper rundt om i Afghanistan (nesten alene) Ellers... -Pearl Harbour -Behind Enemy Lines -Save Privat Ryan -Helter fra Telemark Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Film om Hitlers oppvekst og hvordan han kom til makta: Hitler: The Rise of Evil Den er ikke helt korrekt, men artig. Litt tøft med Hitler med skottsk aksent Endret 21. mars 2004 av Aeternus Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Den er vra Vietnam men We were soldiers er bra, ble kvalm av mange av scenene, gjør seg nok best på kino eller ett skikkelig hjemmekino anlegg (som jeg så den på ) Offtopic: 250" og helt syyyk lyd :yum: Lenke til kommentar
above Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Tusen tusen takk for mange gode svar her, kjempe fint Bare kom med flere hvis dere kommer på fler! Mvh Ostebu Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Her har du en liste: Top 50 War films Lenke til kommentar
above Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Her har du en liste: Top 50 War films Kjempe fint Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showforum=154 Flyttes Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Om du er ute etter ren dokumentar uten noe yalla vissvass er det bare en som gjelder : The world at war ! Anbefales på det varmeste, noe av det beste, eller kanskje det beste som finnes av dokumentar om 2. verdenskrig Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Berre for å nemne nokre få: 1) Das Boot 2) The Longest Day 3) 9 liv 4) Heroes of Telemark 5) Schindlers List 6) The thin red line Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Band of Brothers-serien er sykt bra. For min del, synes jeg èn episode av den fullt og helt kan måle seg med hele Saving Private Ryan-filmen. Selv om sistnevnte av helt rå! Ellers, hvis du ikke vil se så mye til selve krigen, er Schindlers Liste ev veldig sterk og god film som jeg anbefales på det sterkeste. Pearl Harbour er også en god film, men enkelte vil nok se på den som veldig klissete, og, joda, skal være enig, med den delen av filmen som virkelig tar for seg angrepet på den amerikanske flåtebasen, er utrolig bra! Så også Ørneredet en gang i tida, og den var virkelig bra. Men av en eller annen grunn fikk jeg ikke så mye med meg. Tullet vel litt mye da vi så den... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Det er ikke Spielberg som har "laget" Band of Brothers, bare produsert. Platoon - Den aller beste. Full Metal Jacket - Om du er ute etter god storytelling på samme tid som scener fra krigen. Saving Private Ryan - Sikker vinner fra Spielberg. Apocalypse Now - Langtrukken klassiker. Prøv originalen, ikke redux. Black Hawk Down - Greit nok fra Ridley Scott. Pearl Harbor - Skikkelig dritt, Bay på sitt verste. Schindler's Liste - Forteller historien om andre verdenskrig fra et annerledes synspunkt, glimrende film. Three Kings - Stjernespekket krigsfilm, grei nok. When Trumpets Fade - En av de bedre TV-produserte filmene som er. Mild rip-off fra Full Metal Jacket. Enemy at the Gates - Mange liker den, noen hater den, jeg er en av sistnevnte. Patton - Lang film om en Amerikansk general. Sann historie. Stalingrad - Det virker som om noen her likte den, det gjorde ikke jeg. Thin Red Line - Falt ikke i smak. Tora! Tora! Tora! - Et bra alternativ til Pearl Harbor. Windtalkers - Ufyselig skrap fra Woo (igjen). Behind Enemy Lines - Huff og huff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå