Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Startet en tråd for ett par dager siden vedr. Geforce MX4000 kontra MX440.. Som jeg selv konkluderte med at det i prinsipp er "same shit new wrapping" Når det er sagt.. det MSI MX440-kortet jeg installert i MSI K7N420Pro-hk'et yder jo anstending i 3dMark01.. 5645 er jo forsåvidt greit nok..når utgangspunktet med integrert grafikk var 1536. Det jeg synes er rart er at det Aopen MX4000-kortet jeg kjøpte nylig scorer *elendig* i ett KM4Ml-kort.. kun 3162. For å sjekke om dette kunne ha noe med VIA-chipset installerte jeg ett eldre ATi Radeon 64DDR-kort... Det scorer 3595.. altså betraktelig bedre enn det nye Aopen MX4000-kortet. Hvorfor? Hmmm... Uansett... det MX4000-kortet skal i retur det er sikkert... har allerede bestilt ett TI4200 demo-kort fra Komplett.. (Ja.. jeg *skal* ha budsjett kort... ikke råydre "gamer-kort").. Noen som har en forklaring på det elendige resultatet for det nye MX4000-kortet fra Aopen? Edit: Rettet navn for HK(MSI K7N420Pro). Endret 20. mars 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 har du noen spesifikasjoner på det MX4000-kortet? -kjernetype? -kjernehastighet? -minnehastighet? -minnebussbredde? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 hw.no hadde en artikkel på den for litt siden. http://hardware.no/art.php?artikkelid=4012 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) hw.no hadde en artikkel på den for litt siden. http://hardware.no/art.php?artikkelid=4012 Ja. det var da jeg forsåvidt fikk et svar på mitt forrige spørsmål.. MX4000 er i prinsipp det samme som MX440-8x.. Men fremdeles har jeg ingen god forklaring på at det Aopen MX4000-kortet yter så *vesentlig* dårligere enn det (demo) MSI MX440SE-kortet jeg har. En forklaring *kunne* jo være HK-chipset.. MSI-kortet står i ett (eldre) MSI-hk basert på Geforce420-brikkesett, mens det nye Aopen-kortet står i ett nyere MSI-kort basert på VIA KM400-unichrome.. (dette har S3/Unicrome integrert grafikk-kontroller.. det andre har GeForce420 integrert.. Disse blir selvsagt disablet med eksternt AGP-kort installert). Har lagt inn siste VIA AGP-driver (Via 4-in-1).. og sjekket at det er siste drivere fra både NVidia og ATI (har ett ATI Radeon stående i KM4Ml-hk.. inntil videre). En 3dMark på ca. 5000-6000 hadde vært greit nok.. men ikke 3162.. Så dårlig kan vel ikke dette kortet være?? Eller?? Edit: Specs. for MX4000 stod i den artikkelen Smirnoff refererte til.. Forøvrig: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=202504 Her ser man jo bent frem at det gamle ATI Radeon-kortet jeg nå har i KM4Ml-kortet burde bli grisebanket av det MX4000-kortet fra Aopen.. Men det blir det så definitivt ikke.. tvert imot.. Endret 20. mars 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Mitt svar var egentlig mest rettet mot Magnus sitt innlegg men... Vel, det er litt rart at ytelsen er såpass dårlig, iallefall i forhold til et Radeon DDR kort. Har ingen umiddelbare tips sånn sett, men mulig HK chipsettet har noe med saken å gjøre, ikke vet jeg... Lenke til kommentar
johna Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Det er lavt det der ja,,, har et gammelt GF2 Pro 64mb, som scorer i overkant av 5000,, Merkelig.. Men det er ikke det første Aopen kortet som har svak ytelse i forhold til navnebrødre.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Til info: Det "råtne" MX4000-kortet jeg kjøpte går i retur i morgen.. Da jeg ikke trenger ett versting-kort har jeg nå problemer med å velge ut om jeg skal satse på Radeon eller Geforce.. Tenkte på ett 9600-kort (ikke SE selvsagt) eller ett FX5600, men har ikke bestemt meg.. Det må ikke koste så mye over 1k.. Forøvrig har jeg allerede bestilt ett par "demobrukte" TI-4200 kort til en rimelig penge.. De veit jeg yter brukbart så lenge jeg ikke må ha DX9-ytelser.. Har nok av PC'er som skal oppgraderes fra IGP etter å ha insett at selv om jeg stort sett trenger "kontor-PC'er" er "anstendig" grafikk-ytelse kjekt å ha. Vel..alt er relativt.. Jeg har en anelse om at her i forumet er minstekrav 9800-pro.. Sjekket liit på nettet igår, og den 3DMark01-scoren jeg fikk på det Radeon 64 kortet jeg har stående i maskinen nå, er iht. det et slikt kort kan yte.. Skal rapportere tilbake i tråden når jeg har testet ut et annet kort for å eliminere at VIA KM400 chipset skulle ha noe å si.. Utg.pkt. for tråden min er å evt. finne ut om man bør styre unna MX4000-baserte kort.. Kan se slik ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå