eiriksen Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg har et problem med å boote opp med diskett på en pc jeg har, din vil rett og slett ikke godta disketten. Floppy drive er gjenkjent i både Bios og Windows, og floppy er satt opp som #1 i boot sequences. Det er snakk om en Win98 oppstartsdiskett med et lite program på ved siden av. Den virket på en annen pc så jeg lurer på om det er floppy-driven som er ødelagt, er det mulig? Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 hva sier meldinga til deg ? At det er nonbootable floppy ? Eller går den videre med engang ? Jeg hadde problemet for enstund siden. fant floppy i bios og og windows.. men når jeg prøvde å åpne stasjonen så ville den ikke lese disketten. Hvis den fortsetter som om du ikke hadde hatt noe disk inni burde du sjekke kablene på floppy disken eventuelt bytte ut. Hvis det står at det er nonbootable så virker ihvertfall diskstasjonen. kanskje det er noe galt med disketten i forhold til systemet du har nå. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Vell, den står der o 5 sekunder og tenker, så begynner den med XP bootinga. Kan prøve med en annen diskettstasjon, men den bråker så mye. Men har XP noen problemer med disketter, for på flere pcer er det slik at når du skal prøve å åpne den så kommer det enten opp at den ikke er formater eller at det ikke er noen diskett i, og det er også pcer som ikke er rørt inni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå