Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

• Prøv å få til en overgangseffekt mellom bildene.
  • Samme fargetone på alle bildene, så ser det litt mer sammenhengende ut.
  • Teksten skal vel kunne leses? Det er nesten ikke mulig nå.
  • Ikke så mye tekst kanskje?

For min del, er dette en startover, synes ikke headeren passa inn på siden i det hele tatt.

Men stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar

OK, hørtes ut som du ville ha kritikk fra en bestemt person... :p

• Rammer er sikkert helt greit å bruke på slike sider, da dette ikke er noe som skal være et mesterverk. Men hvis du vil at den skal være tilpasset alle oppløsninger på skjermen, så burde du unngå å bruke rammer. Dette kan sikkert andre svare bedre enn meg på. En enkel løsning er tabeller, vil du gå dypere så finnes det bedre valg enn det igjen også...
  • En teller på siden er som regel uinteressant for alle andre enn deg som har laget siden. Og siden den ikke passer inn på siden heller, så kan det være lurt å enten få en teller som er mye mer anonym, eller få opplysningen på andre måter.
  • Ble mye luft på siden. Hvis du tenker deg at du hadde kuttet headeren i to og brukt den ene halvdelen pluss menyrammen som side, hadde du fått en mer kompakt side. Nå ble det store flater med blått som gjør at siden ser litt tom ut.
  • Få litt orden på bilder vs tekst. Nå skal ikke jeg skryt av egne prosjekter men her kan du jo se hvordan jeg har ordnet det. Blir litt mer oversiktelig og rent.
  • Er ingen fontekspert, men ser ut som Times. Finn en annen som gjør at siden ser penere ut på skjermen. Times er mer til printarbeid. Verdana, Tahoma etc er bedre valg.
  • Ha lik struktur på teksten og ikke bruk så mye forskjellig.
  • Lag menyknapper som glir litt penere inn i siden. Nå ser det ut som bolker som står der, la de bli en del av siden, og gjerne med en fin mouseover som spriter opp siden en del.
  • Lag en header som forteller med en gang hvilken side man har kommet til. Tydelig tekst og litt penere grafikk.
  • Syns du har brukt litt store bilder på siden. Hva med å ha litt mindre bilder som linker til større. Gjerne at bildene er like store, slik at det ser mer rent ut.
  • Ha en avslutning på siden, der kan du plassere "Sist oppdatert" etc.

Det er bare å stå på, så får du til slutt et bra resultat :thumbup:

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...