tullen Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg vil koble meg på min hjemme pc fra jobben PC'en min hjemme står bak en "3Com OC Wireless Gateway/USB kit 54 Mbps 802.11g trådløs router" og den er koblet til en router/modem fra nextgentel merke netopia. Jeg har også fast ipadresse. Liten tegning PC nr:1 Internett <----> Modem <----> 3com gateway <-----> PC nr:2 (denne er min) PC nr:3 PC nr:4 Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Jeg er ingen ekspert men hvis du mener den innebygde i win xp så tror jeg du må ha VPN.. Hvis du har noe brannmur så må du åpne porten til remote. D enkleste er bare å bruke radmin,pcannywhere el noe slikt.. Jeg bruker radmin.. har ikke hatt noen sukses med den innebygde remote greia. Men radmin funker fint.. koster jo noen kroner men... * får til remote hvis noen trykker "be om fjern hjelp " i msn men ikke utenom d * Endret 20. mars 2004 av Espen_^ Lenke til kommentar
klo Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) RDC bruker port 3389. Det du må gjøre da er å forwarde innkomende på port 3389 til ip-adressen til den pc'en du vil kunne fjernstyre fra utsiden (gjøres i enheten som kjører NAT trolig, modem/gateway). Du må også aktivere RDC serveren på maskinen du vil styre, gå til: egenskaper på min datamaskin > remote så haker du av under remote desktop - allow users to connect... Endret 20. mars 2004 av klo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Du måste öppna rätt port (relativt.net) i netopian, och se till att inte 3com gatewayen har några inställningar som hindrar (NAT, brandvägg etc.). Kan vara värt att koppla bort 3com:en medan du testar.. Behöver du kontrollera fler maskiner behöver du ändra porten för remote desktop, info om det finner du här. Lycka till! AM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå