Fjelldal83 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 På mitt kamera(F828) kan jeg ta bilder i tiff og raw format. Hva er forskjellen på disse og hvorfor ta bilder i dette formatet når bildene blir ca 25 mb i størrelse. Takk på forhånd -Christoffer- Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 TIFF er ikke noe stort poeng. Kameraet blir svært tregt, og bildekvaliteten ikke synlig bedre i normale forstørrelser. RAW er imidlertid et poeng. Dette er "negativet" til digitalkameraet, og er ubehandlet. Du kan selv i ettertid stille inn hvitbalanse, fargemetning, skarphet mv. Sony F828 er likevel så treg i RAW-format at jeg personlig ville droppet det til annet enn til helt spesielle bilder som bryllupsbilder mv. Se også ordboka her på Akamera.no. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg får bruke raw til spesielle anledninger. Takk for hjelpen -Christoffer- Lenke til kommentar
singel_fitte Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) jo a det hvar ikke noe det ass ##Denne brukeren har blitt bannet 4 uker for trolling, spamming, dårlig språk, overdreven bruk av smilies, spørsmål etter CDKeys, nick og enda litt til - Blib## Endret 21. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå