FJERNET111 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Lineage II er da ganske middelmådig grafikk, med relativt repetativt landskap uten noen særlig detaljer... Eneste som er noenlunde bra er figurene, og de er bare litt over middels. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Lineage II er da ganske middelmådig grafikk, med relativt repetativt landskap uten noen særlig detaljer... Eneste som er noenlunde bra er figurene, og de er bare litt over middels. Drakk du cyanid til frokost ??? Snakk for deg selv å prøv å sammenlikne det mot hvilket som helst MMORPG Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Lineage II - 20 ganger så bra viewdistance som FarCry og fremdeles nydelig grafikk. Spillet har også DX9 støtte på alle pungter. Unreal Engine. Vet du at fogen i Far Cry er bare lagt til for effektens skyld? Dersom du fjerner den kan du se helt til den andre siden av kartet... edit: Jeg tok en titt på bildene av Linage II og ble ikke akkurat imponert. Kan ikke sammenlignes med Far Cry en gang. Endret 28. mars 2004 av TCi Lenke til kommentar
Döden Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Lineage II er da ganske middelmådig grafikk, med relativt repetativt landskap uten noen særlig detaljer... Eneste som er noenlunde bra er figurene, og de er bare litt over middels. Drakk du cyanid til frokost ??? Snakk for deg selv å prøv å sammenlikne det mot hvilket som helst MMORPG Drakk du cyanid til frokost ? Bilde Hvis det er bedre grafikk + viewdistance enn Far Cry så må jeg bare PS. Du som begynnte å sammenligne MMORPG'er med Far Cry o.l. Hittil har du vist oss et med middelmådig grafikk. Edit: Tittet litt til på lineage II og det var ikke så dårlig grafikk, men ikke på høyden av det du mener. Endret 28. mars 2004 av stryder Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Bare for å presisere: Unreal Engine 2 er en DirectX 7/8 engine og ikke 9. Unreal engine 3 er en DirectX9 engine. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Lineage II er da ganske middelmådig grafikk, med relativt repetativt landskap uten noen særlig detaljer... Eneste som er noenlunde bra er figurene, og de er bare litt over middels. Drakk du cyanid til frokost ??? Snakk for deg selv å prøv å sammenlikne det mot hvilket som helst MMORPG Drakk du cyanid til frokost ? Bilde Hvis det er bedre grafikk + viewdistance enn Far Cry så må jeg bare PS. Du som begynnte å sammenligne MMORPG'er med Far Cry o.l. Hittil har du vist oss et med middelmådig grafikk. Edit: Tittet litt til på lineage II og det var ikke så dårlig grafikk, men ikke på høyden av det du mener. Sorry, my bad... viewdistance er blitt mindre siden jeg spillte beta sist. Men likevel er lineage 2 den beste grafikken av hva du får på mmorpg markedet. Jeg mente ikke at Lineage var bedre enn FarCry på grafikk men viewdistance som den ikke er lengre. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Lineage II - 20 ganger så bra viewdistance som FarCry og fremdeles nydelig grafikk. Spillet har også DX9 støtte på alle pungter. Unreal Engine. Vet du at fogen i Far Cry er bare lagt til for effektens skyld? Dersom du fjerner den kan du se helt til den andre siden av kartet... edit: Jeg tok en titt på bildene av Linage II og ble ikke akkurat imponert. Kan ikke sammenlignes med Far Cry en gang. Helt til du kan dokumentere det med fog'en i FarCry så tror jeg at den er der får å gjemme polygoner får å gjøre det enklere for renderen. Går spillet glattere med fog på ? Jeg har ikke spillt uten fog fordi jeg ikke likte spillet noe spesielt så har ikke testet ut hva det kan utrette, men jeg har lest en masse om features i motoren. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Lineage II - 20 ganger så bra viewdistance som FarCry og fremdeles nydelig grafikk. Spillet har også DX9 støtte på alle pungter. Unreal Engine. Vet du at fogen i Far Cry er bare lagt til for effektens skyld? Dersom du fjerner den kan du se helt til den andre siden av kartet... edit: Jeg tok en titt på bildene av Linage II og ble ikke akkurat imponert. Kan ikke sammenlignes med Far Cry en gang. Helt til du kan dokumentere det med fog'en i FarCry så tror jeg at den er der får å gjemme polygoner får å gjøre det enklere for renderen. Går spillet glattere med fog på ? Jeg har ikke spillt uten fog fordi jeg ikke likte spillet noe spesielt så har ikke testet ut hva det kan utrette, men jeg har lest en masse om features i motoren. Cevat Yerli: Low-End is P3-1000MHz, 256MB RAM, Geforce 2 64MB. High-End of course is the better the spec the better the game. We did not use fog-distance really to increase performance, purely atmospheric. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Unreal engine 3 er en DirectX9 engine. Directx 10. Directx 9 er absolutt minimum. Ettersom eg har forstått. Endret 28. mars 2004 av fenris1911 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Directx 10. Directx 9 er absolutt minimum. Ettersom eg har forstått. We've designed UnrealEngine3 from the bottom up with 100% focus on DirectX9 and later hardware and the kind of graphics and CPU specs we're expecting from next-generation 2006 and later PC's and next-generation consoles. Så det han sier er at de bygger opp motoren rundt DirectX9 arkitekturen fra bunnen av, i motsetning til nåtidens motorer som mer er oppgraderte dx7/8 motorer. De vil sikkert ha noen dx10 funksjoner i motoren når dx10 kommer, men det er jo en gang i løpet av 2006 så vidt jeg vet. Endret 28. mars 2004 av SBS Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Grafikken på lineage II er ikke allverden den? sammenliknet med Doom3 er den faktisk ganske dårlig. Skyggene er shadowmaps, i Doom er de ikke det. Modellene har OK polygon count, I Doom3 er det under middles polygon count, MEN: Doom3 har Bump mapping (normal mapping). Doom3 har spcular highlight. Men uansett så har Unreal Engine altid vært overlegen, og jeg tror den vil forbli det. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) tjaaa... jeg syntes forsatt Doom3 har den kuleste/mest stemningsfulle/peneste grafikken til nå (ja, den skumle leaken for to år siden eller noe). edit: skrivefeil Endret 28. mars 2004 av rasgar Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Grafikken på lineage II er ikke allverden den?sammenliknet med Doom3 er den faktisk ganske dårlig. Vel det var ikke det jeg prøvde å si at Lineage sin grafikk var bedre enn FarCry eller Doom III, men tidligere var det en ekstrem viewdistance i lineage, noe som var myye lengre enn FarCry. Men ettersom det ble tatt opp at Lineage har en 'dårlig' grafikk i forhold til andre mmorpg spill er forferdlig feil så jeg vil påstå at det er ingen mmorpg spill som kan måle seg opp med unreal engine i forhold til grafikken. Men uansett så har Unreal Engine altid vært overlegen, og jeg tror den vil forbli det.Det var nettopp 'engine' vi tok opp, hvertfall temaet på tråden, å jeg vil påstå at unreal engine er den beste. Kanskje ikke helt på topp grafikk messig, men med alle features som er i den så er den best. Tenk på at den er overasatt UNICODE og man får den fint inn på alle spillplattformer. Den er enkel å scripte og veldig mange spill bruker den. Bare quake motoren kan sammenliknes der etter min mening. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Fnix: Vel... da har vi vel egentlig vært enige hele tiden da. Vi har da bare snakket forbi hverandre om forskjellige kvaliteter ved et spill/en motor. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg tror UnrealEngin 3 kommer til og bli den neste motoren, høres hvertfall utrolig spennende ut Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Nice nå fikk vi egen kategori for UT å Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Unreal Engine 3 bilete Motoren skal kunna visa 30 slike monster på ein gong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå