Gå til innhold

unreal engine3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne motoren høres imponerende nå, men innen den er ferdig utviklet, så vil det ha kommet/komme konkurrende grafikkmotorer som uten tvil vil hevde seg. Til dags dato er det ingen vits i å tenke seg hvilken hardware som trengs for å kjøre motoren. Om to år vil utviklingen av hardware som CPU og GPU ha kommet 1 til 2 generasjon lenger. Innen den til vil også Directx 10 ha kommet og hva den tilbyr gjenstår å se. Forskjellen mellom Dx8 og Dx9 er stor, med Dx 10 vil forskjellen være alt annet enn liten.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Jeg har sett Motoren til Doom3, HL2 og Far Cry.

Far Cry er klart best hittil.

men kanskje HL2 får en ny å bedre motor nå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg setter stalker på en førsteplass, delt med doom3.

men andreplassen går til far cry, er imponert over hvor bra den er, de mildt sagt store brettene.

hl2 havner på en grei 3 plass

Lenke til kommentar

Det blir for dumt å sammenligne Farcry med spill som ikke er gitt ut enda. Hva stalker angår er det ikke noe som tyder på at grafikken i dette spillet vil kunne måle seg med de tre andre dere nevner. Nå gjenstår det å se etter alle spillene er utgitt hvilket spill som faktisk har best grafikk. Magefølelsen sier meg at man skal ha en heftigere maskin enn dagens maskiner for å oppnå bedre grafikk på Doom 3 og HL2... Doom3 er av det jeg har sett så langt) kun innendørsgrafikk, ikke 1KM+ utsikt som man har i Farcry, dermed er det en helt annen type grafisk stil det dreier seg om.

Det ser ikke ut til at den nye Doom enginen egner seg til utendørslandskap, noe som har gått igjen i alle spill fra ID Games.

Lenke til kommentar
Hva stalker angår er det ikke noe som tyder på at grafikken i dette spillet vil kunne måle seg med de tre andre dere nevner.

LOL kødder du?! du har tydeligvis ikke greie på hva du snakker om.

Det er noe som heter argumenter... og det burde du kunne komme med siden du er så sterk i din overbevisning. Å slenge ut påstander på den måten er ingen tjent med i en diskusjon

Lenke til kommentar
Det blir for dumt å sammenligne Farcry med spill som ikke er gitt ut enda. Hva stalker angår er det ikke noe som tyder på at grafikken i dette spillet vil kunne måle seg med de tre andre dere nevner. Nå gjenstår det å se etter alle spillene er utgitt hvilket spill som faktisk har best grafikk. Magefølelsen sier meg at man skal ha en heftigere maskin enn dagens maskiner for å oppnå bedre grafikk på Doom 3 og HL2... Doom3 er av det jeg har sett så langt) kun innendørsgrafikk, ikke 1KM+ utsikt som man har i Farcry, dermed er det en helt annen type grafisk stil det dreier seg om.

Det ser ikke ut til at den nye Doom enginen egner seg til utendørslandskap, noe som har gått igjen i alle spill fra ID Games.

Tror heller ikke helt du vet hva du snakker om, har du faktisk prøvd Doom 3 alphaen? I introen får man se kameraet svøpe over basen, ser faktisk ganske bra ut, og innendørsgrafikken er det mest imponerde innen grafikk jeg har sett i et spill.

Lenke til kommentar

En grafikkmotor trenger flyt så vel som grafikk og det er det noe Doom III og FarCry mangler. Half-Life 2 ser direkte dårlig ut i forhold til f.eks ut2004 - grafisk sett.

Greit nok at en tech-video som ble utgitt på E3 sist år så fin ut men i praksis (les: leak) viste det seg til å være helt forferdelig.

Grafikk er ikke å presse en pc ned i kne, ved mange objekter, bumpmapping, effekter og diverse shadere. Unreal og quake motoren er de største motorene på dagens marked fordi de har en veldig fin grafikk men fremdeles god flyt.

En hver 3D designer kan gjøre mirakler av den dårligste motoren, men om spillbarheten er der gjenstår å se.

Lenke til kommentar
En grafikkmotor trenger flyt så vel som grafikk og det er det noe Doom III og FarCry mangler. Half-Life 2 ser direkte dårlig ut i forhold til f.eks ut2004 - grafisk sett.

Greit nok at en tech-video som ble utgitt på E3 sist år så fin ut men i praksis (les: leak) viste det seg til å være helt forferdelig.

Grafikk er ikke å presse en pc ned i kne, ved mange objekter, bumpmapping, effekter og diverse shadere. Unreal og quake motoren er de største motorene på dagens marked fordi de har en veldig fin grafikk men fremdeles god flyt.

En hver 3D designer kan gjøre mirakler av den dårligste motoren, men om spillbarheten er der gjenstår å se.

Hva i alle dager har du røykt til frokost?

UT2k4 har _funksjonell_ grafikk, ikke pen. Den funker meget bra til det den skal, men mangler detaljer osv...

Doom III (den skumle leaken fra et par år tilbake) , kjører _helt_ fint på min maskin og Far Cry kjører bra det og. HL2 leaken var bare noe dritt, men den ser veldig bra ut visuelt sett og du får bra med fps.

Lenke til kommentar
Hva i alle dager har du røykt til frokost?

UT2k4 har _funksjonell_ grafikk, ikke pen. Den funker meget bra til det den skal, men mangler detaljer osv...

Doom III (den skumle leaken fra et par år tilbake) , kjører _helt_ fint på min maskin og Far Cry kjører bra det og. HL2 leaken var bare noe dritt, men den ser veldig bra ut visuelt sett og du får bra med fps.

Hva enn du bedømmer _helt_ fint med bedømmer ID software til å bli så tungdrevet at det blir max 4 spillere i multiplayer.

Jeg tror neppe din Doom 3 leak kjørte '_helt_' fint for et par år tilbake. Den var ikke spillbar med max 60 fps selv om den ikke var optimalisert er det ikke noe som kjører på en hver maskin.

Og half-life 2 leaken i forhold til unreal engine kan ikke sammenliknes. Half-life 2 hadde max texture size på 512x512 pixler.

Hva enn du mener med _funksjonell_ grafikk er jeg heller ikke sikker på. Sammenlikner du den med FarCry ? CryTek engine er en del treigere rendering enn unreal engine med samme scenen som ble gjort i et forsøk på noen asiatiske sider for en stund siden.

Og jeg vil si at unreal engine er mye bedre, som f.eks hva den kan brukes til, Splinter Cell har verdens beste lys setting, noe kanskje Doom 3 kan leve opp til. Men jeg tror 3.0 av unreal engine ligger fårran der også.

Du finner MMORPG'er som er basert på unreal motoren med zone-løs loading med utrolig detaljerte verdener og characters fordi landskapet er noe av det beste som er.

Lenke til kommentar
Hva enn du bedømmer _helt_ fint med bedømmer ID software til å bli så tungdrevet at det blir max 4 spillere i multiplayer.

Jeg tror neppe din Doom 3 leak kjørte '_helt_' fint for et par år tilbake. Den var ikke spillbar med max 60 fps selv om den ikke var optimalisert er det ikke noe som kjører på en hver maskin.

Og half-life 2 leaken i forhold til unreal engine kan ikke sammenliknes. Half-life 2 hadde max texture size på 512x512 pixler.

Hva enn du mener med _funksjonell_ grafikk er jeg heller ikke sikker på. Sammenlikner du den med FarCry ? CryTek engine er en del treigere rendering enn unreal engine med samme scenen som ble gjort i et forsøk på noen asiatiske sider for en stund siden.

Og jeg vil si at unreal engine er mye bedre, som f.eks hva den kan brukes til, Splinter Cell har verdens beste lys setting, noe kanskje Doom 3 kan leve opp til. Men jeg tror 3.0 av unreal engine ligger fårran der også.

Du finner MMORPG'er som er basert på unreal motoren med zone-løs loading med utrolig detaljerte verdener og characters fordi landskapet er noe av det beste som er.

Har ingenting å si om texture størrelsen var mindre, når det er så utrolig mye bedre på alt annet. Hvis du synes UT2k4 har bedre grafikk enn HL2 leaken bare pga teksturene så er det noe galt. Den har for det første mye bedre modeller, bedre lyssetting og en del ekstra spesialeffekter som gjør det til at det er mye bedre grafisk sett.

Med funksjonell grafikk mener jeg at den er bra nok til et multiplayer spill der alt skal gå ganske fort og at grafikken ikke spiller noen stor rolle.

Far Cry er kanskje enn dårligere motor i en rein sammenligning, men Unreal 2 motoren er fremdeles bare en DirectX 7/8 motor som mangler en haug av de fine effektene Far Cry har. Du må og huske på at den Unreal motoren har vært optimalisert i lang lang tid, noe Far Cry motoren ikke har. Den er helt ny og dette er det første store spillet som Cry Tek har laget. Far Cry har 10 ganger så bra grafikk og viewdistance som UT2k4.

Splinter Cell sin lyssetting er bra, men Doom III sin er mye bedre.

Du kan forresten få lov til å komme med disse banebrytende MMORPG'ene, de har ihvertfall ikke jeg hørt om. Generelt synes jeg alle MMORPG'er har skikkelig middels grafikk uten noe som helst å hoppe i taker for, SWG er ett unntak i allefall.

Lenke til kommentar
Har ingenting å si om texture størrelsen var mindre, når det er så utrolig  mye bedre på alt annet. Hvis du synes UT2k4 har bedre grafikk enn HL2 leaken bare pga teksturene så er det noe galt.
Det har utrolig mye å si når du strekker en texture eller looper den. Det blir bare utrolig dårlig. Dette er noe unreal og doom er flinke på. Å få variasjon er noe som er grunnelementer i en grafikkmotor.

Den har for det første mye bedre modeller, bedre lyssetting og en del ekstra spesialeffekter som gjør det til at det er mye bedre grafisk sett.
Nei!

Ta en titt på hvilke spill som er laget med unreal engine og etterpå tar du en titt på hva som er laget med source engine. Unreal svelger en hel masse flere polygoner enn hva source klarer. Som sagt er det opp til en designer å få det til hvordan det skal se ut. Lyssettingen til unreal engine, reffererer jeg igjen til Splinter Cell. Vil du ha effekter kan jeg refferere til XIII sin cell shading teknologi.

Far Cry er kanskje enn dårligere motor i en rein sammenligning, men Unreal 2 motoren er fremdeles bare en DirectX 7/8 motor som mangler en haug av de fine effektene Far Cry har.
Så klart støtter den Direct X 9.0 på alle pungter, alt etter hvor mye du bruker av motoren.

Du må og huske på at den Unreal motoren har vært optimalisert i lang lang tid, noe Far Cry motoren ikke har.
Ja og det er derfor du kan stille fryktelig mye på grafikken å kunne klare å tweake såppass mye at du kan kjøre den på omtrent hva som helst. UT2004 kan ha dårlig grafikk men du kan stille på forferdelig god grafikk.

Far Cry har 10 ganger så bra grafikk og viewdistance som UT2k4.
Wiewdistance, greit. 10 ganger så bra grafikk er jeg hvertfall ikke enig i. Kanskje bittelitt bedre, ettersom UT2004 ikke satser så mye på grafikk enn hva de kunne ha gjort. Men fremdeles bedre FPS i UT2004.

Splinter Cell sin lyssetting er bra, men Doom III sin er mye bedre.
Kanskje, men innen Doom III er her så får vi bare se hvem som er best. Kjenner jeg spillbransjen rett kan dette spillet bli utsatt veldi mye lengre, selv om at de sier at spillet er her snart. Tipper likevel at unreal motoren vil ligge forran.

Du kan forresten få lov til å komme med disse banebrytende MMORPG'ene, de har ihvertfall ikke jeg hørt om. Generelt synes jeg alle MMORPG'er har skikkelig middels grafikk uten noe som helst å hoppe i taker for, SWG er ett unntak i allefall.
Lineage II - 20 ganger så bra viewdistance som FarCry og fremdeles nydelig grafikk. Spillet har også DX9 støtte på alle pungter. Unreal Engine.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...