Gå til innhold

hva er din drømme bærbare pc?


Anbefalte innlegg

Maskinen er ekte nok den, disse bærbare har vært oppe i forumet før. Med 17" skjerm så er maskinen rimelig stor også, fint plass til to disker. Når de sier at den er stillegående, så er det reklamen som "lyver" litt - med minste cpu er den stillegående såfremst den går på strøm og trottler ned cpu hastigheten.

 

Det skal også sies at den kraftigste maskinen med to disker (mulighet for RAID), extreme ed. cpu, dvd +- brenner osv, koster like mye som en bra bruktbil og veier drøye 5 kilo.

 

Helt grei maskin altså, men ikke direkte bærbar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Modell 1337

 

14" SXGA+ skjerm

ATI Radeon 9800XT mobile

Pentium m 2 GHz

2048 mb DDR RAM PC3200

120 GB HDD

DVD-RW +/- 16x

Gigabit WLAN

Høyde: 2 cm Vekt: 1.8 KG

Materiale: Børstet aluminium

CF kortleser

Backlight i tastaturet

Navigation stick

6 usb, 2 firewire, 1 ps2, 2 pcmci slots

 

Noe i den duren.

Lenke til kommentar

Helt enig sier en drømmemaskin så behøver det ikke å være mulig å få det idag. Det ville vel vært med P4 4GHz maskin med et kraftig skjemkort og et par GB med minne. Kunne like gjerne vært AMD med omtrent tilsvarende specs... Skjerm måtte vært sammenleggbar 20" slik at det ikke blir så stort. Skejermen må være uten glippe mellom de to delene.

Lenke til kommentar
Drømme og drømme, har ikke god nok fantasi for slikt :p.

 

Men pappa sin er nokså bra synes nå jeg.

 

1.4GHz Intel Pentium M(kunne jo vært raskere)

512DDR(kunne jo vært 1024MB)

40GB(kunne jo vært større)

Radeon 9600

DVD/CD Brenner Combo

Skjerm og annet dilldall.

At den har annet dilldal kan jeg forstå, men at den har skjerm finner jeg helt utrolig

Lenke til kommentar
en pentium999 99999ghz, sammenleggbar 52" skjerm, 10000 gb 100000rpm, 4096 ddr-ûber dimm. max 10db støy. Og alt er sammenleggbart foresten. så den blir på størrelse med en knappenål... :scared:

hehe you said it--

 

i don't see any point in stating totally unrealistic specs... that's just.. useless information :)

Lenke til kommentar

hehe.. sklei litt ut her ja. Hjalp sikkert litt til med mine 1 år frem i tid specs.

En drømmebærbar må vel være en som kan hamle opp med en stasjonær PC i noenlunde samme prisklasse (litt tillegg for portabilitet mv selvf.)

 

Vil tro at om et års tid vil mye av den reelle opplevelsen i spill f.eks. være utvisket om man sammenligner med en stasjonær med LCD, slik at bærbar faktisk kan bli et alternativ for folk som primært spiller også.

 

Stasjonær vil nok hele tiden være et hestehode foran, men "minifisering" og portabilitet er noe det bare vil bli mer og mer av og jeg tror vi mer og mer vil se de samme komponenter i stasjonære som bærbare. Jeg mener da at de som nå primært brukes i bærbare vil brukes mer i stasjonære.. ikke bare motsatt som jo allerede gjøres i utstarkt grad.

 

Gleder meg! :w00t:

Endret av immo
Lenke til kommentar

  • Passe stor: Dvs syltynn og akkurat nok til en 15-17" SXGA skjerm
  • Tosidig OLED-skjerm med veldig godt bilde og god respons
  • 4-8GB ramdisk til OS
  • Stor disk til brukerfiler
  • 1GB vanlig ram
  • DVD-brenner
  • Kraftig magnesiumramme
  • Trådløs mus
  • Webkamera integrert i skjermen få millimeter over skjermbildet
  • Rask & kjølig CPU, f.eks. Athlon64 med Cool&Quiet
  • Godt tastatur
  • Integrert TV-tuner
  • godt lydkort
  • Brenselcelle (som f.eks bruker metanol)
  • DVI-ut, TV-ut og godt med andre innganger og utganger
  • Trådløst nettverk med tilkobling for ekstern antenne

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Drømmemaskinen måtte være en som hadde støtte for 2 CPUer og to disker ;-)

Kanskje en dual-core LV Opteron når de kommer ?? :yes: La oss bare håpe de kommer til desktop også om et par år. (kanskje i form av Athlon64FX-M )

Intel har visst også noe dual-vcore på vei, men da bør det være en som er basert på Pentium-M og ikke basert på Prescott-M.

 

(+ et par disker)

Lenke til kommentar
15,4 lcd 1ms respons 2000'1600

2X2048 ddr pc4400 ram cl1,0

1Xamd athlon 64 fx-55 2,6ghz 900fsb

1X4pin og 2X6pin FW

6xUSB 2,0

1xSCSI

1xCOM

1xLPT1

1xS-VIDEO

1x2,1 SUPER LYD

1xUT 5.1 SUPER LYD

2x 1TB 25K DISK

1xBLUETOOS

1xA/B/G 54MbPS

1x CD-/R/RW 52ALL DVD 24x DVD-+R 12X DVD-+RW 8X

1x TYPE 1/2/3 KORT BUS

 

BATTERI 8TIMER LEVE TID 10MIN LADE TID OG 1UKE STAND BY

VEKT 1,2

1x MINI-PCI

1xRADEON 9800XT ULTRA(50% BEDRE YTELSE OG 1xVGA 1xDVI-D 1x 3D BRILER) PCI EXPRESS 16X MINI

SNNIT TEMP 18C

8db støy

DEN ER :thumbs::thumbup::thumbs::w00t::green::D:yes::wow::w00t:

+ 12 i i kort rom og update 3ghz 3cm høy med skjermen 12mp kamera i skjerm og 120db lyd surond :thumbup: til en forandring

Lenke til kommentar

"Starbridgesystems" har så vidt jeg har skjønt det en mulig hit i framtidig sammenheng (kanskje flere som har "liknende ideer").

 

"Hele greia" (prosessor/lagringsmedium?) er visst omprogrammerbar og brukes i dag som superdatamaskiner til tallknusing. (Er ikke sikker på hvordan det fungerer)

 

Hadde vært fint om noe sånt kunne fungere mer allsidig og blitt litt til en sånn "superdatamaskin-spill-konsoll-flyttbar-pc-greie"

 

Er nyskjerring på om noen andre har lest noe om dette også? Leste først om dette for noen år tilbake.

 

Ellers skal det vel bli artige hastigheter på "optiske datamaskiner" i framtida.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Maskinen er ekte nok den, disse bærbare har vært oppe i forumet før. Med 17" skjerm så er maskinen rimelig stor også, fint plass til to disker. Når de sier at den er stillegående, så er det reklamen som "lyver" litt - med minste cpu er den stillegående såfremst den går på strøm og trottler ned cpu hastigheten.

 

Det skal også sies at den kraftigste maskinen med to disker (mulighet for RAID), extreme ed. cpu, dvd +- brenner osv, koster like mye som en bra bruktbil og veier drøye 5 kilo.

 

Helt grei maskin altså, men ikke direkte bærbar. :)

Min drømme pc er Inspiron 8600

 

Pentium M processor 1,7Ghz

Good sjerm

768 DDR RAM60 GB Hardisk

128MB mobility Radeon 9600 PRO TURBO

DVD brenner

DVD Spiller

CD Brenner

IonSilver/moonlight Silver

 

Det er min drømmepc.

 

Hilsen Afroflua :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...