Gå til innhold

Pc'en stopper plutselig,Hk feil..tror jeg,Dusør!

Nikkor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet at det er ting inni PSU'en som har enorm spenning lenge etter at man har slått den av, og at det er VELDIG skummelt å mekke inni der. Spør mamma om penger til ny davel, si at du kan dø av å fikse eller no...

Kondensatorer mener du.

Jeg også ville tippe at det er PSU som har gått, men det kan da ikke være så vanskelig å prøve med en PSU fra en annen PC? Om ikke det funker prøv å bytte HK. Du kan jo evt. levere inn PSU'en til de som går service elektronikk på Malakoff(ser du bor i moss) de er jo så slappe at de kunne ha godt av å gjøre noe! :cool: .

Lenke til kommentar

HolgerLudvigsen: Mamma får ikke penger får om 3uker..og det er for lenge, takk for at du sa det :)

Ellers så kunne jeg vært død :p

hasuwest: Hehe, kanskje det.., ingen her som har noen brukte psu'er de vil selge da?(250watt holder)

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Skal for første gang råde noen til å handle på Spaceworld.

Var desperat etter ny strømforsyning for en stund tilbake og stoppet innom Spaceworld for en titt.

De hadde to å velge mellom en 400wQtec m\12volt@12amp peak og en Component Pro 350w m\12volt@15amp kontunuerlig.

Componenten Pro har PFC standar og er laget av FSP Group INC.(Fortron)

Denne har store kjøleribber, samme kondensatorer som Levicom 500watt og likt som Levicom sitter det to trafoer i den.(tung! og stille!)

Koster 349,-

Jeg husker ikke spenningene nå, men husker jeg ble fornøyd når jeg målte med multimeter. ..og er litt kresen, har Levicom`en nå.

Lenke til kommentar

Jepp en typisk PSU spennings tap feil ja. Hadde det samme selv. Men det var fordi PSU'en min var ikke kraftig nok. Hadde 4 hardisker og nå jeg puttet in min ny AMD +2700 fikk jeg samme feil. Harddiskene sviktet. De fikk ikke nok strøm. Jeg klarte å starte opp med bare 2 harddisker og skjemkortet og 1 rambrikke.

Men da hadde jeg ikke mer enn 220watt mener jeg. Nå har jeg mye kraftigere varmluftovn (PSU) bakpå der på hele 450w.

Men du kan prøve å koble om på ledningene til harddiskene Slik at de får hver sin. Og ingen Cd rom ol. Det kan være en av kretsene der inni er blitt svidd av.

OG PS: Ikke lek oppi en LIVE PSU. Det gjør jævlig vondt om du ikke dauer av det også. Har litt erfaring med 230v maskiner. Sukk :whistle:

Lenke til kommentar
haha, jeg skulle sjekke noe inni psu bak ifra kabinettet, jeg kom visst borti noe greier... for d smalt, og jeg fikk meg et realt sjokk :dribble::cry:

Men heldigvis så funket alt etterpå... :)

Var tilfeldigvis ikke en rød liten knapp som du bare måtte flytte på som forårsaket det hele? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...