Malvado Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hei. Sliter litt for tiden med at jeg har fått en del e-mails fra forskjellige automatiserte virus-scannere om at jeg har sendt e-mail med virus . I en av mailene så stod riktignok Ipen til nextgentels nettverk og tidspunkt når jeg angivelig skulle ha sendt mailen. Tid for mail 10.30 , ip xx.xx.xx.xx Nextgentel. Jeg vet at jeg ikke har sendt denne mailen da dataen var avslått i denne perioden (slo den på ca 12.00), men det jeg finner snodig er at ipen kommer fra nextgentel (den stemmer ikke med min eksterne ip). Er det fullt mulig å fake både mail-konto + IP så at det ser ut som det er jeg som har sendt mail viruset? Er 99% sikker på at jeg ikke har virus på dataen (Firewall, antivirus + sikkerhetoppdateringer på daglig/ukentlig basis), har i tillegg sjekket med ekstern antivirus scanner. Er det mulig at en annen bruker på ip til nextgentel har virus eller har et eller annet program fått tak i mail adressa mi + ip (har vært med på en del konkuranser der man må fylle ut e-mail) og driver og spammer med min ID??? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Er det mulig at en annen bruker på ip til nextgentel har virus eller har et eller annet program fått tak i mail adressa mi + ip (har vært med på en del konkuranser der man må fylle ut e-mail) og driver og spammer med min ID??? IP-en fakes ikke men avsenderadressen fakes, virusene setter en vikorlig valgt adresse som det finner på den infiserte maskinen som avsender og dermed kommer advarslene fra AVS-systemene til den som er den "heldige# som viruset finner og bruker som avsenderadresse. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Flyttes til sikkerhetskategorien da det ikke handler om hardware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå