Gå til innhold

For stor spenning på PCI\AGP portene?

O_neal

Anbefalte innlegg

Jeg har overklokket 2400mhz @ 2907mhz på ABIT BH7 hovedkort.
Men når jeg øker FSB'en 1 hakk til (kjører 162x18=2916mhz) begynner jeg å få problemer. Mitt SB live 1024 player 5.1 kort som står under PCI porten begynner å lage merkelige lyder (piper ol. når jeg hører på musikk og jeg får bare lyd i den ene høytaleren).

På mitt geforce 4 ti4600 begynner [url="http://www.home.no/oneal/de_inferno0003.bmp"]dette[/url] (sorry for .bmp) å skje, selv om jeg nedklokker minne på skjermkorte!

Jeg har PCI\AGP på lock [url="http://www.overklokking.no/mobo/abit/bh7/pics/bios_pci_bus_timing.jpg"]33\66[/url].

Hva kan være feilen? I og med at jeg har låst PCI\AGP, kan det ikke være for stor spenning som ødelegger?

En venn av meg sa at det med skjermkorte var fordi skjermkorte ble for varmt, og at jeg skulle klokke ned minne. Har klokke ned med over 100mhz og det skjer det samme + at jeg tviler på det er varmen (30-33grader i kab. uansett vær og vind).

Noen formeninger om hva som kan være gale?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vært i BIOS og slått av "onboard sound" ?

(Jeg vet ikke om kortet ditt har dette engang, men det har vært en feil hos andre.)

Det er ofte en ide å bytte PCI-slott for Soundblaster p.g.a. IRQ...

Muligens ikke noe help, men et par ideer i forbifarten :green:

Lenke til kommentar

Virker som du har nådd maks på kortet ditt. Hadde samme problemer med et TH-7 II kort, og da var det klokkegeneratorene som hadde nådd maksen sin, og begynte å bli for unøyaktige. Dette medførte da at PCI og AGP enheter fikk problemer med å kommunisere med bussen og laget trøbbel.

-KJ

Lenke til kommentar
Virker som du har nådd maks på kortet ditt. Hadde samme problemer med et TH-7 II kort, og da var det klokkegeneratorene som hadde nådd maksen sin, og begynte å bli for unøyaktige. Dette medførte da at PCI og AGP enheter fikk problemer med å kommunisere med bussen og laget trøbbel.

-KJ

Ok, jeg har satt på en kobberbrikke på klokkegeneratoren for at den skal få litt kjøling. Men dette kan virke meget sansynlig!

Er nemelig bare problemer med PCI og AGP portene.

Forslag til hvordan jeg kan fikse\forbedre dette? Iogmed at på www.overklokking.no har de brukt samme hovedkort som meg og mye det make syntes jeg det er rart at de klarte å nå 3.5ghz, mens jeg stopper på 2.9 :\

Jeg har omrent make kjøling av klokkegenratoren!

Lenke til kommentar
Det er ofte en ide å bytte PCI-slott for Soundblaster p.g.a. IRQ...

Hva mener du?

Flere? :dribble:

Start=>Kjør=>msinfo32

Se på Maskinvareresurser =>IRQ

Noen ganger får man konflikter, og de løser man ved å flytte på Soundblasterkortet eller/og andre PSI-kort (det finns også mer avanserte måter å gjøre det på). Der er på ingen måte sikkert at enhetene trives ilag (se tabell). Slike konflikter gir tapt ytelse, hakking, lagging skurring, blåskjerm eller i full stopp.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

-KJ

Ok, jeg har satt på en kobberbrikke på klokkegeneratoren for at den skal få litt kjøling. Men dette kan virke meget sansynlig!

Er nemelig bare problemer med PCI og AGP portene.

Forslag til hvordan jeg kan fikse\forbedre dette? Iogmed at på www.overklokking.no har de brukt samme hovedkort som meg og mye det make syntes jeg det er rart at de klarte å nå 3.5ghz, mens jeg stopper på 2.9 :\

Jeg har omrent make kjøling av klokkegenratoren!

Vi fikset dette på TH7-II kortene med å skifte klokkegeneratorene. Det virker rett og slett som du har vært uheldig og fått et kort med kjipe chiper.

-KJ

Lenke til kommentar
Vi fikset dette på TH7-II kortene med å skifte klokkegeneratorene. Det virker rett og slett som du har vært uheldig og fått et kort med kjipe chiper.

Hmm, dette ble meget spennede. Hvor kan jeg få kjøpt en chiper som klokkegenerator? Jeg skal nemelig etse kort på skolen, og da kan jeg kanskje ta å prøve å fikse dette der.

Andre ting som må skiftes?

Lenke til kommentar

Var en eller annen på madonion.com forumet som sendte meg mine. Han hadde funnet dem på en eller annen online sjappe. Hvis jeg ikke husker helt feil så var det en her på HW.no som gjorde det også, men husker ikke helt. Skal søke litt og sjekke.

-KJ

Lenke til kommentar
Var en eller annen på madonion.com forumet som sendte meg mine. Han hadde funnet dem på en eller annen online sjappe. Hvis jeg ikke husker helt feil så var det en her på HW.no som gjorde det også, men husker ikke helt. Skal søke litt og sjekke.

-KJ

Var det vanskelig å hontere dem? Jeg må lodde sant?

Hadde vært MEGET kjekt om du fant noe, takk! :love:

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket MO, og det ser ut til at de har slettet disse postene. Finner ingenting fra RDRAM perioden der borte.... :(

Skal gå gjennom PMene mine og lete mer i morgen.

Ja, du må lodde, og det krever stødige hender og spesialutstyr. Jeg fikk en kompis til å gjøre det for meg, da jeg hverken har utstyr eller hender til det selv.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...