Carnifex Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg lever ved mottoet at dersom noe ser for bra ut til å være sant, så er det det. MLM fungerer sikkert glimrende for folk som er kyniske nok til å lyve og svindle i øst og vest. Jeg klarer ikke det, og kunne aldri forsøkt å selge en løsning eler vare jeg ikke tror på selv. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 ......... Du spurde dette konstruktiv kritikk og eg satte opp ein del kriterier for å kunne komme med kontruktiv kritikk, og det du linker til er ei side som ikkje akkurat lukter "nysteikte vaffler". Nå eg setter opp kriteriene så forventer eg at det blir svart på det. Å balnde in MS som om det var ein pyramide er så lavmål at det ikkje går ann. Og at du samanlikne kritikk av musikkstilar med kritikk av MLM organisasjoner synes eg også er heilt bak mål. Ikkje akkurat rette tilbakemeldinga på eit kontruktivt forsøk. (Og viss det er den måten kritikken på mlm blir besvart på trur eg ikkje eg gidd heller å komme med noko konstruktiv kritikk) Har erfaring med det som var NaturesOwn. Kort oppsummert: Produktene var kraftig overprisa ut frå same produkt i butikk. Kvaliteten på produktene var elendig. Alle over deg fekk provisjon for dine kjøp. Du måtte kjøpe konstant nye produkter for å vere med i karusellen Viss seven ikkje er i nærheiten av å ha sånne tendenser så er det vel kanskje ok, men baserer det seg på å verve nye selgararog få dei til å kjøpe/selge vidare i uendeleg rekke så er det ein pyramide. Og venligst ikkje bland inn bedriftshirarki som baserer seg meir på ansvar og makt enn salgsprovisjon. Men eit spørsmål reiser seg etter etter ditt innlegg. Det å måtte jobbe, kva innebærer det: Selge produktet til nye kunder, eller selge produktet til nye kunder som igjen skal selge produktet til nye kunder. Og må du sjølv kjøpe for at du skal få utbetalt "provisjon"? mvh JanEirik Lenke til kommentar
ZimZ Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 sorry for at jeg kanskje var litt usaklig (upresis) med min sammenligning av microsoft og musikk... men halloo! Se på det som har blitt skrevet tidligere. Det ser ikke akkurat så seriøst ut spør du meg.. Greit.. Jeg tar gamepox seriøst og har faktisk jobba meg opp på 6. plass i verden på gamepox. Whatsoever.. Men jeg ser desverre ikke på denne diskusjonen som spesielt seriøs lengre. At folk blir banna er jo bare fortjent spør du meg. Det er helt feil måte å publisere et produkt på, og man får svi som fortjent. Naturesown er en historie for seg og jeg skal ikke komme med negative utspill eller kommentarer mot dem. Og til deg jankee som er en av få seriøse.. Å jobbe innebærer naturligvis i MLM å hyre folk for å gjøre den samme jobben som du (markedsføre) og ja dette har en pyramide struktur som er en struktur som ser ut til å være suveren siden ingen bruker en annen omtrent. Jeg gidder egentlig ikke å si noe spes mer om hva mlm er for det kommer frem meget nøye i den videoen jeg har referert til. OK? Det mange tydeligvis har misforstått i MLM er at det er ikke viktigst å stå på toppen. Men å kunne sine saker, ha tro og være en god "upline" (en som hjelper de under seg i sin forgrening) Men de som ikke oppfyller disse kravene får ganske enkelt ikke være med i min forgrening. Fordi det er nok av folk som ikke vil jobbe med MLM og 80% av folk som skriver seg inn og betaler blir desverre daukjøtt. Fordi de ikke gidder å jobbe!!! Jeg vil ikke si at jeg har jobba så sinnsykt mye med gamepox. Men jeg har tro. Og ut ifra at jeg tror har jeg fått fiska opp myyye om nettverk, aksjespill og alt irundt dette. Alt fra wgi til naturesown. Forskjellen på oss og naturesown da kan man si er vel at vi hele tiden skaffer nye produkter. Forskjellen på oss og wgi er vel hovedsaklig at vi er lovlige å markedsføre. Selvsagt innenfor rimelighetens grenser som alt annet... Får jeg en del litt mer seriøse poster her så kanskje jeg svarer også Og takk til de få som faktisk svarer seriøst. Mvh Kristoffer Lenke til kommentar
ZimZ Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 "MLM fungerer sikkert glimrende for folk som er kyniske nok til å lyve og svindle i øst og vest. Jeg klarer ikke det, og kunne aldri forsøkt å selge en løsning eler vare jeg ikke tror på selv" Jaja... kan du si meg hvor jeg lyver??? vis du poster bare for å få mange posts/skape konfliker/få uvenner osv så bare kjør på men plz finn deg et forum der andre skriver for samme resultat. Det er tydeligvis nok av dem. Så hvorfor ikke starte en ny post? eliminate the bad guys.. Prize the genuises Lenke til kommentar
ChristerN Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Jeg orket ikke lese hele denne tråden.. Og jeg er sikker på at dette er blitt skrevet før.. Pyramide spill, pyramider bygger på verving og tilstrøm av nye medlemmer inn til selskap, omsetning og penger skapes av det kommer nye medlemmer til. Mange selskaper sier at de driver en seriøs nettverks bedrift og jobber med MLM, men i realiteten er det veldig godt kamuflerte pyramidespill. - disse florerer det av i Norge og skandinavia og resten av Norge pr i dag. Mange som jobber i disse selskapene er veldig fast overbevist om at de jobber med mlm, og så lenge de ikke blir stengt for ulovlig drift jobber de videre. "Jeg er uskyldig inntil det motsatte er bevist". Nettverks, MLM, Direkte salgs selskaper bygger opp omsetningen og pengene på å skaffe kunder. Og når jeg sier kunder mener jeg ikke nye medlemmer inn i selskapet, men kunder. En kunde er en person som kjøper et produkt eller en tjeneste for en viss sum. Penger byttes mot et produkt eller en tjeneste. (En sjokolade er et produkt, Bredbånd er en tjeneste). Selvfølgelig kommer det nye medlemmer inn i slike selskaper og, det er derfor det heter Multi Level Marketing. Det er normale og vanlige mennesker som deg og meg som får muligheten til å videre distrbutere et produkt og få lønn for det. Det er det det hele bygger på, en vanlig person går inn i et selskap, begynner å jobbe seriøst, selger produktet eller tjenesten og tjener penger. Mange snakker om dette at det er bare de på toppen av slike selskaper som tjener penger, eller at de på "toppen" tjener mest. Og det er jo helt rett. Selvfølgelig er det de som starter opp en bedrift, bygger opp en organisasjon, en ide som vanligvis tjener mest penger. Det er Vollevik som tjener mest penger i chess, det er Bill Gates som tjener mest penger i Microsoft, og det er fünderne av nettverks selskaper som tjener mest penger. Men det betyr IKKE at det ikke er mulig for andre mennesker å tjene penger ved å jobbe i disse selskapene. Hvis du blir ansatt i Microsoft i dag er du en veldig heldig person, får kanskje en bra utvikler jobb og får times betaling. Kanskje en god times betaling, og det er jo veldig bra!! Men en vanlig ansatt vil jo aldri tjene mer penger en Bill Gates.. Men er det en grunn til å ikke jobbe i det selskapet hvis du får muligheten ? nei, tror de fleste vil være enig i at det er fremdeles kanskje en god jobb.. MLM og nettverks salg er bare en annen måte for en bedrift eller produsent å få produktene ut til kundene på! MLM og Direkte salg handler om at det er vanlige mennesker som markedsfører og videre distrubuterer produkter ut til kundene, istedenfor at de skal gå igjennom mange ledd med reklame og grosisster. Jeg forstår at det er litt vanskelig for vanlige folk som ikke har opplevd eller sett dette på nært hold at det er mulig å bruke mennesker til å markedsføre et produkt, og selge et produkt i denne formen. Men for de som ser det, og de som er villig til å ta en sjangse på å gjøre dette er det en enormt stor mulighet til å skape seg en inntekt. Det er bare snakk om å ta sjangsen til å gjøre det. For jeg gjør idag det ingen andre vil, for å gjøre imorgen det ingen andre kan. Takk for meg. Christer Nesttun Endret 7. august 2004 av ChristerN Lenke til kommentar
Cyber Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Hihi, dumme meg som postet den posten.. Totalt unødvendig, alle hadde hørt det før.. Jeg hadde til og med selv postet et lignende innlegg.. men glemt at jeg i det hele tatt var medlem på forumet.. Jaja, fikk no ut litt tanker.. Ha en strålende lørdag alle sammen! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg har til dags dato ALDRI blitt tibudt å kjøpe ett produkt av en MLMer, men jeg har flere ganger blitt prøvd vervet som selger. HVEM er det som selger produktet, HVA er produktene? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg har til dags dato ALDRI blitt tibudt å kjøpe ett produkt av en MLMer, men jeg har flere ganger blitt prøvd vervet som selger. HVEM er det som selger produktet, HVA er produktene? Produktet er medlemsskapet? Lenke til kommentar
ChristerN Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 HVa produktet er? Vel det er rett at noen selskaper selger medlemskapet som produkt, eller luft produkter som ikke eksisterer. (dette er de typiske useriøse selskapene, kan kalles skjulte pyramidespill eller whatsoever). Jeg kunne godt ramset opp forskjellige selskaper som selger forskjellige produkter osv osv osv. Men jeg er redd hvis jeg gjør det så blir jeg bannet fra forumet for reklame.. Men jeg kan ta en sjangse og nevne et MLM selskap som de aller fleste har hørt om og som jeg absolutt ikke har noe med å gjøre, dermed reklamerer jeg ikke for det. Jeg er sikker på at det er mange her inne som har en eller annen dame i familien som har vært på et eller annet homeparty hos en venninne å kjøpt plast dingse dongser til kjøkkenet ? Dere har alle hørt det før, Tupperware. Dette er et et meget gammelt og sukssesfult mlm selskap som har overlevd hjemme. Dette er vanlige damer som får muligheten til å tjene litt ekstra penger på å selge tupper ware produkter og får provisjoner for det de selger. Tupperware kunne selvfølgelig valgt å selge disse produktene i en butikk, jernia eller whatsoever, mange produsenter som gjør det.. Men de valgte å gjøre det via MLM og la vanlige mennesker få gjøre reklamen for de og gjøre salgsjobben for de.. Jeg kunne snakket om mange andre selskaper, jeg kunne snakket om mitt selskap. Men tror ikke det hadde vært nødvendig.. Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Ja, det er ett Pyramide Spill.. Pyramide spill er det sykeste spillet du noen gang kommer innom! selv har jeg ikke det, og har ikke tenkt til det heller! men du taper jo bare peng på det.. Lenke til kommentar
ChristerN Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Choiso: Hva er et pyramidespill ? svarte du på første posten eller ? Lenke til kommentar
asad Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Choiso: Hva er et pyramidespill ? svarte du på første posten eller ? Off topic: Hvordan kan du ha flere poster, og likevel ha tallet 1 på post-counten? Lenke til kommentar
ChristerN Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Choiso: Hva er et pyramidespill ? svarte du på første posten eller ? Off topic: Hvordan kan du ha flere poster, og likevel ha tallet 1 på post-counten? Beats me.. Lenke til kommentar
asad Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Ok. hehe. synes bare det er litt rart Men for å holde meg til duskusjonen, så har jeg selv tjent "mye"penger på mlm-spill. Ca 60 tusen kroner. (medlem i 1,5 år)Det går an. Sier det ikke for å spre reklame. Men mange selskap, vil egentlig si alle, virker ekstremt useriøse. Man må vente i flere måneder på å få ut penger og greier. I selskapet der jeg er medlem i, er det en kontaktperson for hele follo området, som er så utrolig useriøs at det er merkelig at han har fått dette som jobb. Mannen skriver e-mail til meg , skrift 22, rød farge der mailen begynner meg " DETTA ER NOKO AV DET RÅESTE JEG HAR VÆRT MED PÅ". Og personlig skjønner jeg 30-40 prosent av det han sier når vi snakker sammen. Hadde konfereanse med han og en amerikaner en gang, og jeg skjønte 100% avdet amerikaneren sa. Men jeg skjønner at folk er skeptiske. Er det selv jeg og. Endret 7. august 2004 av asad Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Igjen, HVA ER PRODUKTENE? Hva er produktene til gamepox? Hva er produktene til seven? Hva er produktene til t5pc unt zu weiter. Tupperware var noe helt annet i sin tid, der var faktisk produktet i fokus, ikke markedsføringen. Lenke til kommentar
ChristerN Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Jeg tror ikke jeg tør å skrive om produktene her, vil du høre om de gi meg en mail, ligger i profilen.. kan forklare der.. men kan si at i seven så tjener man ikke penger uten å skaffe kunder ved å videre distrubutere produktet..Kunder skaper omsetning, omsetning skaper provisjoner.. Null kunder = null omsetning = null provisjon.. man kan bygge seg verdens største nettverk, men hvis ikek det er kunder der så hjelper det ikke mye.. Endret 7. august 2004 av ChristerN Lenke til kommentar
Erichsen Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Off topic: Hvordan kan du ha flere poster, og likevel ha tallet 1 på post-counten? Fordi off-topic ikke teller på postcounten. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Et av produktene til Seven er et mobiltelefoni-selskap kalt PGOne. Prisene er svært gode mellom hver PGOne-kunde, og ganske kurante sånn ellers. Man får en viss prosent av hva kunden ringer for hver måned, denne prosenten øker etter hvor mange kunder man skaffer. Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Uansett bryter du en grense for mange ved at du må verve venner/familie/bekjente og igjen da tjene penger på de. For det er jo det grunnstammen i slike firmaer (jeg sa ikke pyramide ) går ut på Jeg ble forsøkt vervet av en gammel "kompis" som solgte produkter for PGOne. For meg vil det uansett være uaktuelt å "selge" produkter til mine bekjent uavhengig om de vil tjene på det. Mine venner skal føle seg trygge på at jeg aldri vil forsøke å tjene penger de uansett Lenke til kommentar
Cyber Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 MikeLevy: Forstår tankegangen din VELDIG godt, forstår at du tenker sånn.. Jeg tenkte sånn.. Men realiteten er at alle de jeg har snakket med og som er kunde hos meg er veldig fornøyd med produktet/tjenesten. Så jeg har ikke dårlig samvittighet for noen av de kundene jeg har skaffet, så lenge de er fornøyd er jeg fornøyd.. De sparer penger, jeg tjener penger.. Du går jo ikke ut emd tanken at du skal tjene penger på dine venner og kjente, du går ut med tanken at du skal hjelpe de å spar penger, og det er jo det du gjør.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå