bfisk Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Enhver person med litt omløp i hodet skjønner at penger ikke kommer ut av løse lufta. Det du skal tjene, skal noen andre tape. Snu på det: det andre skal tjene (alle skal jo det...) skal du tape. bfisk Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Huff, jeg er så drittlei av masete folk som prakker på deg disse pyramidespillene. MLM=pyramide. Same shit, different wrapping. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 gamepox smallpox tilfeldig? , neppe!!! Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Men så kommer sp.målet; er det ulovlig eller ikke? -Selskapet er registrert i sverige -De påstår at de driver med MLM, som skal være lovlig (men hva selger de? medlemmskap?) -Noen som kjenner til gamepox.com eller kjenner noen som kjenner...? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Tror egentlig ikke Seven (driver PGOne, Gamepox, SevenTV og noe annet rusk) er ulovlig, da de tilbyr en tjeneste. PGOne er et mobil-abonnement, med svært gode priser når man ringer internt (en PGOne-kunde ringer til en annen). Personen (Per) som har fått med kunden får rundt 10% av hva denne ringer for, og selvfølgelig får de som er over Per sin del av kaken. Størstedelen av pengene tror jeg kommer fra mobilkundene, Gamepox, SevenTV og kostholdsprodukter tviler jeg på trekker inn så mye cash. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Om det er lovlig eller ikke ligger i en gråsone. Det kan nok sikkert forsvares, men det er også sterke argumenter mot. Men hvorfor bry seg? MLM, pyramidespill og alt sånt dritt som det der er ikke verdt å bry seg med - som noen tidligere her sa: "Same shit, Different wrapping" bfisk Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Litt kjipt for oss ærlige gamere at sånne herjer... De har som mål å ta over hele gamingmiljøet, og når man må betale 6euro i måneden for å være med blir gaming fort dyrt! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hva folk har som mål, og hva som faktisk skjer, er to forskjellige ting. Personlig har jeg lyst til å ta over verden, men det er nok en stund til ennå.. Selvfølgelig, hvis de klarer å friste med ting som turneringer (med pengepremier), så er det nok en hel del CS/UT/DC/BF-nerder som vil være interessert. Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg føler at jeg bare MÅ få si noe positivt om MLM her blandt all negative omtalen. Først: jeg er IKKE med i noe MLM greier, da jeg ikke gidder eller har tid til dette. Psilocybe nevnte PgOne. I et tilfellet som dette synes jeg MLM markesføring er helt genialt. Telefon er noe vi "alle" har og de som selger produktet trenger ikke skape et behov vi ikke har. De fleste får faktisk et BILLIGERE telefonabbo. noe som ikke er å forakte!! Synes egentlig flere ting skulle vært slik. Om du varmt anbefaler en film til en kompis og han faktisk går og kjøper kinobillett til denne filmen. Synes ikke du at du faktisk fortjener en liten del av billettprisen da det var du som skapte denne inntekten for kinoen? Det er sånn PgOne funker. Du får litt igjen for å ha skapt kunder til PgOne. Må og si at jeg trygt anbefaler folk å gå over til PgOne!! Er litt feil å skjære alle over en kam. Var noe helt anna med f.eks Natures Own. Damn det sugde! Eneste måten du kunne tjene penger var ved å få folk til å kjøpe husholdningsartikler til 4-6k. Den er drøy! ..:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.:*:.. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 på 80-tallet var det såpe som ble skyvd oppover pyramiden 90-tallet innførte naturmedesin og telefoni. I dag er det worldgames, 5%community osv Må bare ønske alle utopister lykke til. Kapital omtalte forøvrig 5%community under overskriften "50 000 idioter". Tror alle som har vært borti dette tullet vil kjenne igjen mønsteret, men noen folk må bare gjøre andres tabber til sine egne. så lykke til Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 En ting er i hvertfall klart, jeg holder meg vekk! Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hva er hovedargumentet deres for at man ikke skal melde seg inn? "At Ola Nordmann kaster penger ut i løse luften?" Er forsåvidt enig i det. Har ikke sett noe særlig på gamepox, men syns i hvertfall den videon virket latterlig (dårlig marknadsføring). Har sett litt på CPI - club platinium inc, og syns det virker litt interessant. (http://www.clubplatinuminc.com) Men.. mener dere at jeg ikke kan tjene noe penger i hele tatt? Viss jeg setter meg inn i systemet (før jeg blir medlem), og regner ut hvor mange det er mulig å verve "lure" ved tanke på hvor godt jeg klarer å marknadsføre det. Deretter rekner jeg ut hvor mye penger det blir å tjene i forhold til ressursen man legger i det, og finner ut om det er noe å satse på? Kanskje det er å "lure folk" som dere sier, da de fleste sikkert taper penger på det. Men for folk som VIRKLEIG går inn for det, legger litt ressurser i det og driver med aktiv marknadsføring, så kan det vel være gode penger å tjene? For de som ikke gidder det (Ola Nordmann), de kaster vel penga i dass. Konseptet er lagt opp slik at for at noen skal vinne, så må noen tape. Hele greiene er et ondt konsept, der man tener penger på å lure folk. Viss du er ute etter å tene penger, så må du være aktiv, strategisk osv og lure andre folk. Viss du er ute etter å tape penger, så kan du bli medlem, være lat og ikke gidde å lure andre folk. Er det noe feil i det jeg skriver? Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Viss du er ute etter å tene penger, så må du være aktiv, strategisk osv og lure andre folk. Viss du er ute etter å tape penger, så kan du bli medlem, være lat og ikke gidde å lure andre folk. Er det noe feil i det jeg skriver? jepp , det er en stor feil. for å lure andre personer må du primært ta i bruk ditt nettverk av kjente, de kommer til å bli rimelig lei av trynet ditt ganske fort hvis du skal mase om at du har den kjempe forretningsideen osv. Lenke til kommentar
kepler Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Hva var feil i det jeg sa? Jeg har ikke hevdet noe annet. Men uansett, det er litt feil i det du sier da du ikke trenger å kjenne folka du verver. Viss jeg hadde blitt med på noe sånt (noe jeg ikke gidder) så hadde mesteparten av vervinga blitt folk jeg ikke kjenner. Marknadsfører jo via flygeblad, web, ++. Edit: sorry. Var vist innlogga som fadern sin forum bruker. -FLAU- mvh. Gabriel Shear Endret 23. mars 2004 av kepler Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Viss du er ute etter å tene penger, så må du være aktiv, strategisk osv og lure andre folk. Bare husk at uansett vil noen havne i bånn, og det kan fort bli deg... Lenke til kommentar
edahl Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 jeg har visst 0 inlegg jeg ? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Ja, post-counteren teller ikke med innleggene i off-topic-delen av forumet. Forøvrig finnes det en knapp i innleggene dine som heter "Edit" - bruk den i stedet for å poste to veldig korte innlegg etter hverandre. Men velkommen til forumet skal du være Lenke til kommentar
tozer Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) Gamepox er ikke et pyramide spill, men et nettverks basert firma. Pengene kommer ikke fra løse lufta, men de kommer fra personer som betaler for tjenestene Gamepox tilbyr. det er og spille spill på sidene deres. GamePox hadde ikke vært i norge om det har vært ulovlig. GamePox tilbyr tjenester, noe som vil si at ingen taper penger på det. det er bare flere som tjener på det. Om du går på burger king og kjøper en hamburger til 79.- kroner har du da tapt 79.- kroner? nei. Edit: leif Edit2: btw, som dere sikkert forstår så jeg med i GamePox. kan også svare på spm. om noen har det. Endret 3. mai 2004 av tozer Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Det er sant, men nå må du huske det at det vi fikk tilbud om var og bli "managere" da skulle vi kjøpe oss inn og skaffe andre managere under oss, og etterhvert skulle vi da få igjen pengene... Det er pyramidespill, og det virker for meg som det var et forsøk på tjene penger til å lansere dette på toppen. Men så etterhvert skulle vi også selge "de spill greiene" Og det er lovlig BTW. Det står på gamepox.com at det blir lansert denne uka, (eller neste, husker ikke helt) _HÅPER_ alle her på hw.no (med andre ord; fornuftige folk) klarer å holde seg unna, dette vil ødlegge gaming for de av oss som ikke er villige til å betale for å spille!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå