Gå til innhold

Blurete bilder på SyncMaster 193T

Anbefalte innlegg

Heisann, akuratt sparka igang nye pcen og ryddet vekk den gamle :)

MEN, jeg så på noen bilder og syntes de var veldig blurete. noen bilder var veldig uklare, som jeg vet var helt klare på gamle pcen.

det første som slo meg var at dette kanskje blir bedre hvis jeg bruker DVI kabel istedet for analog som jeg nå kjører på. noen som vet noe?

ellers så ser det bra ut, slik som på hw.no her er det skarpt og fint.

-Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er synbar forskjell mellom digital og analog på denne skjermen - anbefaler at du skaffer deg DVI kabel

Oppløsningen skal være 1280*1024 for "best" bildekvalitet - men det regner jeg med at du vet...

193T er en forholdsvis bra skjerm - mener du at bilde avviker fra det som er norm på LCD eller ??.....

Edit : Under bevegelse vil det være "blurete" bilde i forhold til CRT såkalt Ghost'ing eller "etterslep" om du vil kalle det..

men er stillbilder blurete ??

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar
Det er synbar forskjell mellom digital og analog på denne skjermen - anbefaler at du skaffer deg DVI kabel

Oppløsningen skal være 1280*1024 for "best" bildekvalitet - men det regner jeg med at du vet...

193T er en forholdsvis bra skjerm - mener du at bilde avviker fra det som er norm på LCD eller ??.....

Edit : Under bevegelse vil det være "blurete" bilde i forhold til CRT såkalt Ghost'ing eller "etterslep" om du vil kalle det..

men er stillbilder blurete ??

stillbilder er blurete og klart mye dårligere en på min eldgamle 17'' crt med 60hz.... :cry:

Lenke til kommentar

- Bruk DVI (det er mye bedre enn analog), siden kabelen er digital så tror jeg ikke det skal være så mye å hente på noen "grisedyr" kabel.

- Bruk 1280x1024 (siden skjermen har nøyaktig dette antall punkter (H/B) gir dette best bilde).

- Bruk gjerne 60Hz, på mange LCD'er er min erfaring at mer Hz gir litt dårligere bilde, 191T'en min later ikke til å være plaget av dette, men jeg kjører nå 60Hz likevel)

Er bildet stadig ikke perfekt så sjekk skjermen på en kompis' PC.

Lenke til kommentar

Slik som du klager må jeg bare støtte opp under det de andre har sagt:

Sett riktig oppløsning og frekvens.

(I motsettning til crt som takler mange forskjellige oppløsninger og hvor høyere hz er bedre, takler LCD kun en oppløsning (1280x1024 for 19") og 50/60hz er beste frekvens)

Lenke til kommentar
- Bruk DVI (det er mye bedre enn analog), siden kabelen er digital så tror jeg ikke det skal være så mye å hente på noen "grisedyr" kabel.

- Bruk 1280x1024 (siden skjermen har nøyaktig dette antall punkter (H/B) gir dette best bilde).

- Bruk gjerne 60Hz, på mange LCD'er er min erfaring at mer Hz gir litt dårligere bilde, 191T'en min later ikke til å være plaget av dette, men jeg kjører nå 60Hz likevel)

Er bildet stadig ikke perfekt så sjekk skjermen på en kompis' PC.

Jeg kjører 1280*1024 og 60hz.

skal kjøpe meg DVI kabel snart :)

Lenke til kommentar

oivind_dahle Skrevet 21/03/2004 : 19:43

venomZorg.

Trykk på autoadjust knappen din som er på selve skjermen : voila.. 

dahle: På min 193T så skjer det ingen ting når jeg trykker på Auto knappen på skjermen. Får kun meldingen "Not Available". Krever denne noe spesiell software installert ?(Kjører med dual DVI kabel - OS=WinXP)

-PA-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...