Gå til innhold

Hvordan flytte en partisjon?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hvordan flytter jeg en 80 GB partisjon (m/windows) fra min støyende gamle 120GXP 80GB over til min nye, stillegående og deilige Samsung 1614N 160GB?

Windows vil funke da ja eller? Klarer jeg å etterpå gjøre sånn at 80GB-partisjonen kan utvides til å bruke all plassen på 160GB-disken?

Mange takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde det selv for lit siden, virker som om Powerquest Drive Image klarer mer rare partisjoner mens Norton Ghost er flere ganger raskere. Har brukt ghost til å kopiere standard oppsett før, men på en disk med 98 på fat32 og 2000 på ntfs så kopierte ghost data men 2000 var ikke bootbar.

Drive image klare den men brukte 12 timer på 40gb

Ghost er like rask som vanlig kopiering og ville prøvd den først hvis du har en partisjon.

Du kan velge størelsen på den nye partisjonen så den kan ta opp hele den nye disken, funker veldig greit.

Lenke til kommentar

fabelaktig flott.....

Bare sånn for kuriositetens skyld, det finnes ikke programmer som kan gjøre det motsatte, dvs gjøre partisjonen MINDRE? Det høres litt håpløst ut.. men men....

Takk for raske og gode svar!

Lenke til kommentar

bruk norton ghost, her kan du velge å kopiere over alt på ny partisjon, men også velge størrelsen på partisjonene på den nye disken.

jeg har bare gode erfaringer med norton ghost, har brukt det flere hundre ganger faktisk.. fordi jeg jobbet med installasjon av pc'r før

Endret av opticus
Lenke til kommentar
Gjorde det selv for lit siden, virker som om Powerquest Drive Image klarer mer rare partisjoner mens Norton Ghost er flere ganger raskere. Har brukt ghost til å kopiere standard oppsett før, men på en disk med 98 på fat32 og 2000 på ntfs så kopierte ghost data men 2000 var ikke bootbar.

Drive image klare den men brukte 12 timer på 40gb

Ghost er like rask som vanlig kopiering og ville prøvd den først hvis du har en partisjon.

Du kan velge størelsen på den nye partisjonen så den kan ta opp hele den nye disken, funker veldig greit.

Du hadde vel en ny versjon av Ghost som støtter sikkelig XP og NTFS?

Lenke til kommentar
Bare sånn for kuriositetens skyld, det finnes ikke programmer som kan gjøre det motsatte, dvs gjøre partisjonen MINDRE?

Størrelsen på partisjonen kan du bestemme selv, men du må selvsagt ha plass til det du skal overføre og så må Windows ha plass til vekslefila.

Norton Ghost 2003 skal takle det aller meste, også USB/Firewire-disker og Zip-drive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...