Gå til innhold

Pc slår seg av.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har eit AMD64 3200 system her, med MSI K8 KT-800, TwinMOS 512 m/winbond pc3200, Seagate 7200.7, Antec 350/360/400W (hugsar ikkje heilt, den med blått lys og som dei ikkje sel på Microplex lenger, kva skal det bety tru? :ermm:). Har det same restartingsproblemet som han som starta threaden. Når eg startar spel og han må bruke 3D restartar maskina. Det vere seg momentant, etter 20s eller 20 min. Nokre autorun-applikasjonar skal til å starte opp men lukkar seg med ein gong. Tenkte eg skulle kjøpe ny PSU frå Fortron/Source fordi det er liiitt lenge sidan eg kjøpte denne maskina (typ 30+) til å få bytta den. Trudde kanskje det var eit HK-problem sidan spela ofte berre lukkar seg.

Sjekka kva som krevdes av oppsettet og kom fram til 320W toppen.

Lenke til kommentar
Eg har eit AMD64 3200 system her, med MSI K8 KT-800, TwinMOS 512 m/winbond pc3200, Seagate 7200.7, Antec 350/360/400W (hugsar ikkje heilt, den med blått lys og som dei ikkje sel på Microplex lenger, kva skal det bety tru? :ermm:). Har det same restartingsproblemet som han som starta threaden. Når eg startar spel og han må bruke 3D restartar maskina. Det vere seg momentant, etter 20s eller 20 min. Nokre autorun-applikasjonar skal til å starte opp men lukkar seg med ein gong. Tenkte eg skulle kjøpe ny PSU frå Fortron/Source fordi det er liiitt lenge sidan eg kjøpte denne maskina (typ 30+) til å få bytta den. Trudde kanskje det var eit HK-problem sidan spela ofte berre lukkar seg.

Sjekka kva som krevdes av oppsettet og kom fram til 320W toppen.

Slet litt med det problemet med restart og autorun apps jeg også, men oppdaterte til nyeste CPU driver fra AMD.com og det ser ut til å ha tatt det problemet. (Har bare hendt en gang etter oppdateringen.)

Det som er så voldsomt irriterende med slike feil er at de ikke er beskrevet noen plass, og hvis du kontakter produsenten av utstyret så skylder de bare på hverandre. AMD mente det måtte være noe med hovedkortet, mens GigaByte (etter laaang ventetid) svarte at det mest sannsynlig var PSU eller skjermkort. Hercules mente det var hovedkort, og PSU visste jeg allerede at var i orden da jeg hadde testet med "reserven" min.

Du har sikkert skrevet det tidligere, gromgut32, men hvor bor du verden? Jeg har en 420W Enermax du kan få prøve hvis du bor i nærheten av Trondheim. Ellers kan du jo flashe BIOS, resette BIOS via jumper, og hvis det ikke virker så ville jeg ha prøvd ett annet skjermkort før det rett og slett må være på tide å sende tilbake HK.

-KJ

Lenke til kommentar

Har rett og slett prøvd det meste nå,jevel...har oppdatert drivere,flashet bios, og byttet minne og PSU.

Ser ut som jeg ender med å sende tilbake HK, da jeg ærlig talt har møtt veggen og vel så det.

Forøvrig er du bare ett par timer unna...Kr.Sund her. ;)

Lenke til kommentar

Jevel som i (d)jevel! Ikke Jewel.... Har ikke tall på hvor mange ganger brunstige pubertetsnerder på amerikanske boards har hevet seg over meg i et forsøk på å sjarmere seg inn på det de tror er en dyslektisk jente som prøver å stave jewel.

Men, men. Sånn er det når man har et internt nick. (Ble ofte ropt "Din jevel" (nordtrøndersk for "din djevel") i min retning i de mange deathmatchene vi hadde i Quake, ble derfor til at jeg tok nicket.)

Derr. Da ble den forklart osso.

-KJ

Lenke til kommentar
Jevel som i (d)jevel! Ikke Jewel.... Har ikke tall på hvor mange ganger brunstige pubertetsnerder på amerikanske boards har hevet seg over meg i et forsøk på å sjarmere seg inn på det de tror er en dyslektisk jente som prøver å stave jewel.

Men, men. Sånn er det når man har et internt nick. (Ble ofte ropt "Din jevel" (nordtrøndersk for "din djevel") i min retning i de mange deathmatchene vi hadde i Quake, ble derfor til at jeg tok nicket.)

Derr. Da ble den forklart osso.

-KJ

*ler godt* :D

Kan tenke meg det da egentlig ja, men nå har jeg kun møtt trøndere som bruker samme swing på den som meg, med "******".

Anbefales ett nickbytte for fremtidige problemer...*lol* :laugh:

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg har, og hadde et omtrent identisk problem. Jeg hadde:

Msi 658f Neo HK,

Q-tec 300W (egentlig bare 180W om du leser på klistrelappen)

+standard

Stadndard: (har det fremdeles;)

Intel Pentium 4 Prescott 3.0Ghz with L2 1 MB cache

TwinMos 512MB ddr400/ pc3200 800mhz ram

Pcen restartet ofte, særlig etter spill.

Nå har jeg kjøpt meg ny PSU, (North-Q 400W), og skulle tro problemet var vekke, men neida! Pcen restarter seg hele tida.

Temperaturen inne i kabinettet mitt er rundt om 45 - 57/60 grader Celsius.

Enten er Hovedkortet ødelagt, eller så er Kjernen på Prosessoren ødelagt, eller så er det rett og slett for høy temperatur. Jeg begynner å bli riktig fortvilet nå, har ikke kunnet bruke pcen på nesten en hel måned nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...