Gå til innhold

Pc slår seg av.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Q-tec strømforsyninger leverer langt mindre power enn de lover.

Når det gjelder øydelagt kjerne på cpu, kan det skje dersom du bruker for mye kraft når du setter på kjøleren. En kamerat hadde knekt kjerne påcpu. Pc'en funka helt fint til han skulle begynne å kjøre spill, program, da restarta maskina. Sikkert ikkje problemet ditt siden maskinen din slår seg av.

Lenke til kommentar

Har ett lignende problem, men hos meg restarter maskina. har en 350 w qtec PSU,men den er ganske ny.

Og det skjer skjelden når jeg spiller spill, men ofte når jeg er på nett... har klødd meg i huet ganske lenge over dette nå.

Har nettopp oppgradert, men en P4 kjerne skulle da vel tåle litt mer enn AMD...? Eller er jeg helt på jordet? :roll:

Lenke til kommentar

Det rimer liksom ikke helt da....men PSU'en skal da vel drite i om jeg er på entt eller spiller spill...?

På den annen side kan det også være helt tilfeldig, men jeeeeeesus så lei jeg er av å vri siste safta ut av hjernebarken over dette!! :cry:

Er det forresten ikke sånn at om det er ett PSU-problem, så slår maskina seg av, og ikke restarter..? :dontgetit:

Endret av gromgut32
Lenke til kommentar

Pokker så rart...nå har jeg sittet på nettet godt over time og spilt spill innimellom...og nå har ingenting skjedd? Skjønner mindre enn ingenting av dette. når maskina oppfører seg sånn, så blir det ikke direkte enkelt å finne feilen heller.... :cry:

Lenke til kommentar
Har nettopp oppgradert, men en P4 kjerne skulle da vel tåle litt mer enn AMD...?

Normalt sett helt korrekt. Man skal være ufattelig balstyrig for å ødelegge en Intel- kjerne.

Jeg har en Fortron/Source, 350W, ATX12V - med 12 cm. vifte, den bør klare seg den til spill som battlefield og raven shield?

Effekten på PSU'et ditt har lite eller ingenting å gjøre med din spillopplevelse.

Lenke til kommentar
Har ett lignende problem, men hos meg restarter maskina. har en 350 w qtec PSU,men den er ganske ny.

Og det skjer skjelden når jeg spiller spill, men ofte når jeg er på nett... har klødd meg i huet ganske lenge over dette nå.

Har nettopp oppgradert, men en P4 kjerne skulle da vel tåle litt mer enn AMD...? Eller er jeg helt på jordet? :roll:

Det er nok ganske så sikkert PSUen din. Har selv sendt inn splitter nye Q-Tecer som skal yte 350W i følge spec, men som ligger jevnt på 180-200W og dermed skaper de villeste feil og problemer.

Ett hint til hvor dårlig den er kan være å kjenne på tyngden på en Q-Tec, for så å sammenligne med f.eks. en Enermax. Det sier seg selv at det å lage PSU av plast, sånn som Q-Tec gjør, vil kunne føre til visse probleemer.... :D

Men i og med at det langt fra er 100% feilrate på dem, så er det bare å melde feil på den du har, for så å sende den inn. Får ny uten problemer. :) Du KAN jo være heldig med den nye og få en som virker ;)

-KJ

Lenke til kommentar

Gromgut32, bra at du og har det problemet. Eller ikke bra. Men du skjønner at jeg har faktisk AKKURAT det samme problemet.

Det kan skje sånn helt plutselig uten at jeg rører noe som helst, eller kanskje når jeg lukker et internett vindu. Også når jeg er inne i spill

Jeg har da slått av restarten og fikk opp en feilmld:

Den sa at det var driveren sin feil, også windows crash analysis sa det samme, men jeg er ikke helt sikker.

min psu er q-tec 400w og jeg har nettopp kjøpt et oppsett som sikkert trekker en del strøm.

Skal snart kjøpe kabinett, vifter og litt annet fun fun (forresten så er temperaturen i mitt kabinett ganske så høyt, kanskje det har noe med saken??)

Jeg har desverre vært uten floppy siden jeg presterte å ødelegge inntak til strøm på den under monteringen av PC-en.

Håper på å slå en hel haug av fluer i en smekk når jeg da:

- kjøper ny strømforsyning

- nytt kabinett (med bedre ventilasjon, pga vifter for eks)

- vifter

- floppy (kanskje jeg til og med får en av en venn, wuhu)

- instalerer drivere (floppy, hihi)

- ny driver til mitt ati radeon 9800 pro

eneste problemet er at jeg oppriktig talt(og på fin dialekt) er penglaus

Lenke til kommentar

Nå er ikke oppsettet mitt så stort ennå at det skal trekke så mye strøm da, synes jeg. Er jo bare en HDD, brenner,cdspiller og floppy.

Nå har jeg nettopp kjørt formatering etter en grundig gjennomgang av plugger,koblinger osv. prøvde oxo å skifte slot på minnebrikken.(bare sånn i tilfelle.. ;) )

Hadde det vært no' galt med PSU eller minne, skulle det da ikke ha skjedd noe på den tiden det tar å formatere og installere XP på nytt? Bruker jo litt strøm og minne da oxo...? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Om du ikke har kjøpt kabinett enda, og kanskje leter etter et?

Fikk svar på en post, og fikk et ganske bra svar også

Les her

Det fulgte jo med litt av hvert der

En guide på kabinettet var det også

Dette er da ihvertfall noen av mine planer'

Tror billigste prisen på kabinettet lå på 1149 eller no slikt (ikke under 1100 og ikke over 1199)

Endret av zaxowen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...