Gå til innhold

Pc slår seg av.

Anbefalte innlegg

Pc slår seg av

Jeg har et problem med at pc'en slår seg av når jeg skal spille et spill. Det er bare spill som bruker 3D. Kan dette være at ikke hovedkortet og skjermkortet kanskje passer sammen ?

Eller hva kan det være ?

Dette har jeg:

Asus A7V8X-X Hovedkort Socket A DDR LAN

Asus Radeon 9600SE 128MB DDR

Ganske irriterenes siden det ikke er lenge igjen til TG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av desse 3 delane funker ikke som de skal:

PSU: leverer ikkje nok kraft

CPU: kjernen er øydelagdt (skjer noen ganger hos personer som bygger pc for første gang), kan og så være eit problem med for høg varme

Minne: av forskjellige årsaker kan minne skape problemer (dette er lite sannsynlig)

Lenke til kommentar
En av desse 3 delane funker ikke som de skal:

PSU: leverer ikkje nok kraft

CPU: kjernen er øydelagdt (skjer noen ganger hos personer som bygger pc for første gang), kan og så være eit problem med for høg varme

Minne: av forskjellige årsaker kan minne skape problemer (dette er lite sannsynlig)

Hvordan kan man ødelegge kjernen?

Lenke til kommentar

400W Strømforsyning

Cpu liger stabilt på 39 grader max.

Så det er vel ikke det som skal være feil ?

EDIT:

Ganske merkelig oxo, for den slår seg ikke av før etter at jeg har spilt i 20 sek eller noe.

Men jeg har en litenanelse om at jeg har fått brukt/reparert skjermkort av komplett, siden det mangla driver cd osv.

Endret av kicker86
Lenke til kommentar

høyreklikk på min datamaskin-->egenskaper-->avansert-->innstillinger oppstart og gjenoppretting-->skru av haken på skru av automatisk.

Da kommer det en feilmelding når den restarter. Post feilmeldingen her så kanskje vi kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
høyreklikk på min datamaskin-->egenskaper-->avansert-->innstillinger oppstart og gjenoppretting-->skru av haken på skru av automatisk.

Da kommer det en feilmelding når den restarter. Post feilmeldingen her så kanskje vi kan hjelpe deg.

Det kommer ikke noen feilmelding når jeg gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...