kicker86 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Pc slår seg av Jeg har et problem med at pc'en slår seg av når jeg skal spille et spill. Det er bare spill som bruker 3D. Kan dette være at ikke hovedkortet og skjermkortet kanskje passer sammen ? Eller hva kan det være ? Dette har jeg: Asus A7V8X-X Hovedkort Socket A DDR LAN Asus Radeon 9600SE 128MB DDR Ganske irriterenes siden det ikke er lenge igjen til TG. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 bytt drivere til skjemkortet.. og sjekk at psu levere nok strøm til pcen. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Det samme kan skje hvis du har klokket prosessoren din for høyt........og forøvrig kan det samme skje hvis du har klokka skjermkortet ditt oså......... Lenke til kommentar
kicker86 Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Har ikke klokka noenav delene. Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 En av desse 3 delane funker ikke som de skal: PSU: leverer ikkje nok kraft CPU: kjernen er øydelagdt (skjer noen ganger hos personer som bygger pc for første gang), kan og så være eit problem med for høg varme Minne: av forskjellige årsaker kan minne skape problemer (dette er lite sannsynlig) Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 En av desse 3 delane funker ikke som de skal: PSU: leverer ikkje nok kraft CPU: kjernen er øydelagdt (skjer noen ganger hos personer som bygger pc for første gang), kan og så være eit problem med for høg varme Minne: av forskjellige årsaker kan minne skape problemer (dette er lite sannsynlig) Hvordan kan man ødelegge kjernen? Lenke til kommentar
kicker86 Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Men kan det ikke vare skjermkortet som ikke funker som det skal ? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Men kan det ikke vare skjermkortet som ikke funker som det skal ? trur neppe det er skjermkortet, men kun to ting jeg trur er problemet: enten dårlig psu/strømforsyning eller hvis cpuen din blir for varmt Lenke til kommentar
kicker86 Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) 400W Strømforsyning Cpu liger stabilt på 39 grader max. Så det er vel ikke det som skal være feil ? EDIT: Ganske merkelig oxo, for den slår seg ikke av før etter at jeg har spilt i 20 sek eller noe. Men jeg har en litenanelse om at jeg har fått brukt/reparert skjermkort av komplett, siden det mangla driver cd osv. Endret 20. mars 2004 av kicker86 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Kan være skjermkortet blir varmt da. Skjer det samme når du prøver 3dMark og liknende?? Lenke til kommentar
kicker86 Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Har ikke prøvd 3dmark, men skal laste det ned og teste nå, men det blir ikke for varmt, siden jeg har kjent på skjermkortet 2 sekund etter at den slår seg av. Er bare de spillene som bruker 3D grafikk Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 har du mulighet for å teste noen andre skjermkorter? for skulle det være no galt med kortet, så skulle vel skjerm bli svart eller noe lignende, ikke at maskina skrur seg av Lenke til kommentar
kicker86 Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Har ikke noe annet skjermkort liggende som virker. Endret 20. mars 2004 av kicker86 Lenke til kommentar
kicker86 Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Men kan det ha noe med driverne som jeg bruker ? Er det noen som har url med en driver jeg kan teste ? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 prøv omega 4.3, orker ikke å lete etter den... Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 høyreklikk på min datamaskin-->egenskaper-->avansert-->innstillinger oppstart og gjenoppretting-->skru av haken på skru av automatisk. Da kommer det en feilmelding når den restarter. Post feilmeldingen her så kanskje vi kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Du har ikke tilfeldigvis en q-tec strømforsyning? Lenke til kommentar
kicker86 Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Du har ikke tilfeldigvis en q-tec strømforsyning? Jo jeg har vist det. Hvordan det ? Lenke til kommentar
kicker86 Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 høyreklikk på min datamaskin-->egenskaper-->avansert-->innstillinger oppstart og gjenoppretting-->skru av haken på skru av automatisk. Da kommer det en feilmelding når den restarter. Post feilmeldingen her så kanskje vi kan hjelpe deg. Det kommer ikke noen feilmelding når jeg gjør dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå