Melfacion Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) får følgende feilmelding uansett hvilket spill jeg prøver å starte: /usr/bin/cvswinex: line 285: 23209 Segmentation fault /usr/lib/cvswinex/bin/wine "$@" noen forslag til hva det kan være? fant ikke noen lur løsning på google --------------------- edit: tror jeg fant en løsning... prøver nå her er hva jeg fant: --------- Wou, the problem is that you use fedora or redhat 9.0. This distro have some problems with winex, because of the prelink. With this commend you can disable the exec-shield, and winex start run in fedora!! perl -pi -e 's/PRELINK_OPTS=-mR/PRELINK_OPTS="-mR --no-exec-shield"/' /etc/sysconfig/prelink touch /var/lib/misc/prelink.force /etc/cron.daily/prelink bye. ----------- så hvis noen har samme problem, prøv dette... skal være aktuelt for redhat / fedora distroer ----------- edit igjen: dette funka ikke for meg... fortsatt åpen for forslag Endret 21. mars 2004 av Melfacion Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 hvorfor haha? synes faktisk ikke det er det minste morsomt, jeg Lenke til kommentar
yNx Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Kan jo være en bug fra Transgaming sin side. Prøv å installer på nytt. Og det innlegget ditt, ArmenMinAU var kun irriterende. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Det er ikke en bug, men en kjent greie at wine og prelink med exec-shield koliderer. Exec shield "randomizer" virituelle minneadresser slik at overflow-anngrep blir langt vanskeligere (en cracker kan ikke vite hvor "det ekstra" havner) og prelink med exec-shield er skrudd på som standard i bla. fedora. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 men hvordan skrur jeg det egentlig av? får det ikke helt til her Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 helt "høynivå": 1. endre prelink.conf (i etc) til exec-shield=off 2. "avprelink" ALT. Dette tar en stund. Anbefales å gjøres i init 1 3. prelink ALT. Dette tar enda lenger tid. 4. Kos deg. init 5 og det skal funke. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 tusen takk for et godt svar skal prøve når jeg kommer hjem (hvis ikke disken min har kræsja helt først) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå