Gå til innhold

demotere 20 pins hk kontakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp sleevet psu'en min, og har noen bilder fra dette her: http://www.pegs.no/div/psusleeve_15.03.04/

Du kan enten kjøpe et verktøy til å demontere disse ledningene - koster $25 på frozencpu.com. Det syntes ikke jeg var noe kul pris for en greie med to stenger på, så jeg prøvde å finne noe liknende her hjemme.

Prøvde med noen litt ordentlige binders, men det ble for mye knot. Det som til slutt funket, var en spiker!

DSC00890t.jpg

Smekk spikeren i skrustikka, fyr opp Dremelen, og lag et snitt i spikeren. Som du ser av bildet, er den ene enden litt lengre enn den andre, det er nemlig litt knot å få den inn , men slik kan du sette inn en side av gangen, og det var ganske lett.

Jeg fant ut at spikeren like gjerne kan stå i skrustikka, for disse ledningene sitter godt! Jeg trykket kontakten mot spikeren, og dro ganske hardt i ledningen, og da var det ingen sak! Slik så det altså ut:

DSC00907t.jpg

Når du skal ha kontaktene i igjen, bruker du en binders til å bøye mothakene tilbake på plass, før du setter ledningen inn.

Kjøpte krympestrømpe på Mekonomen - 6 meter av 12,7 mm kostet 250 kr. Ble så som så fornøyd, har nå funnet en fet "krympslang" på Elfa, som krymper 1:6! Det blir bra.

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp sleevet psu'en min, og har noen bilder fra dette her: http://www.pegs.no/div/psusleeve_15.03.04/

Du kan enten kjøpe et verktøy til å demontere disse ledningene - koster $25 på frozencpu.com. Det syntes ikke jeg var noe kul pris for en greie med to stenger på, så jeg prøvde å finne noe liknende her hjemme.

Prøvde med noen litt ordentlige binders, men det ble for mye knot. Det som til slutt funket, var en spiker!

DSC00890t.jpg

Smekk spikeren i skrustikka, fyr opp Dremelen, og lag et snitt i spikeren. Som du ser av bildet, er den ene enden litt lengre enn den andre, det er nemlig litt knot å få den inn , men slik kan du sette inn en side av gangen, og det var ganske lett.

Jeg fant ut at spikeren like gjerne kan stå i skrustikka, for disse ledningene sitter godt! Jeg trykket kontakten mot spikeren, og dro ganske hardt i ledningen, og da var det ingen sak! Slik så det altså ut:

DSC00907t.jpg

Når du skal ha kontaktene i igjen, bruker du en binders til å bøye mothakene tilbake på plass, før du setter ledningen inn.

Kjøpte krympestrømpe på Mekonomen - 6 meter av 12,7 mm kostet 250 kr. Ble så som så fornøyd, har nå funnet en fet "krympslang" på Elfa, som krymper 1:6! Det blir bra.

NICE!! :w00t::dribble::w00t::dribble:

:thumbs::thumbs:

Lenke til kommentar

Fint å kunne være til hjelp.

Jeg skrev binders, men mente stifter. Litt surrete av meg, hehe.

Som Ballemann sier, så er det også uhyre kjekt å klippe toppen av en antenne på en gammel radio (det ødelegger ikke radioen), som vanligvis passer akkurat rundt molex koblingene, så får du ut de runde også.

Ballemann, har du klart å få ut den andre typen med antennebiten? (De firkantede, ikke de runde?)

Lenke til kommentar
Guide fra Bit-tech

Like genial som den er enkel. Regner med den passer til atx kontakten også. Bruker sånn på molexer, og det funker som fjell.

den og var genial,

har slitt livet av meg med en kobber/messing kabel for og bøye disse.

det tok veeeeldig lang tid,

men nå skal jeg finne meg en spiker :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...