Gå til innhold

Linking til deler av siden

Anbefalte innlegg

Driver å fikser på siden, og da har jeg støtet bort i linking til forskjellige deler av siden.. med :

<a name="#Navn"> Navn 2 </a>

Men jeg skal ha mange sånne linker. Med linker til bilder. Blir litt kjedelig hvis bildene bruker 100 år på å laste. Og bildene begynner jo å vises fra toppen og ned.

Og hvis man klikker på en link som skal vise et bilde heelst nederst på siden blir sikkert besøkeren lei av å vente. Hva er beste mulighet? Bortsett fra preloading av bilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt negative erfaringer med de galleri malene som er der..

Så det er helt umulig å få bilder til å loade raskere hvis jeg bruker den metoden jeg bruker nå da? Ja. Da får jeg vel prøve no annet da. Noen tips?

Lenke til kommentar

Bruker bildene dine 100 år på å laste så kan du bare kaste siden i søppeldunken.

Alternativene dine da er å redusere antall bilder eller krympe antalle KB dratisk.

Etter dette kan du hive inn et preloadscript som sørger for at bildene lastes før selve siden. Da har du ikke problemet med at de ikke finnes når linken endelig dukker opp.

Men for å si det igjen - en side som har lang loadtid er en dårlig side

Lenke til kommentar

Ja. Trenger ikke å være så negativ av den grunn da.. Kaste i søppeldunken?

Bare spurte da mann. Når ble det ulovlig å spørre om noe i et forum da?

Spurte om tips. Ikke hva din personlige mening var.....

Ja. Det er jo ikke hele siden det er snakk om.. Det er en del av den..

29 bilder som skal loades likt. Bare spurte om det. Greit. Så Glem at jeg spurte da. Steng tråden eller hva dere vil. Jeg gir blaffen.

Lenke til kommentar

Var ikke sur, og det er ingen grunn til å bli snurt.

Det jeg sa om at siden ikke bør ta lang tid å laste er et generelt akseptert usability mønster. Kan garantere deg at en side med lang loadtid mister mange besøkende grunnet loadtiden...

Dessuten ga jeg deg løsningen på problemet ditt.

Sender deg en PM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...