ChrML Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg skal KANSKJE kjøpe meg vannkjøling til CPU og hovedkortet, men jeg har NO PEILING på hvordan det BØR monteres. Hva hvis jeg monterer feil, og alt av dyrebart (verdt over 12 000 kr) hardware blir dynka med vann når jeg skrur den på? Trenger vannkjøling noe vedlikehold sånn etter montering (nytt vann, osv...)? Hvor mye koster ett ferdig sett (aldri i verden om jeg lager mitt eget sett når jeg ikke veit en sh*** om det)? Det skal helst ikke være noe dyrere enn 2000 kr (helst...). Grunnen til at jeg trenger det, er at jeg er bekymra for varmen inni der. Den er riktignok overklokka 400 mhz (fra 2.8 ghz til 3.2 ghz), og jeg merker forskjell. Hovedkortet er 55c, og CPU er 60c når systemet jobber vanlig, og kabinettet står oppe (det er midlertidig, det skal skrus igjen når jeg får ORDENTLIG kjøling). Nå kjører det på den vanlige stock-viften fra intel (det er en Intel P4 Northwood-HT 2.8 ghz, btw). Jeg veit hvordan jeg skal montere en CPU vifte, men hovedkort vifta er det en annen sak med. Noen veldig detaljert guide på HELE prosessen? Som sagt, hakke peiling på vann-kjøling, så er det LETT å montere, og KAN jeg risikere å montere så feil at vannet lekker, og kortslutter noen kretser? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hvis du er heeeelt blank så burde du kanskje vente litt, og lese deg fram til litt knowledge først. Det er lettpleid.. Vannskift ca 1 gang i året kan være lurt. Det er lett å montere. (varierer selvfølgelig fra sett til sett) Bare les litt rundt på forumet her først, se på bilder ol.. Lurer du på noe spesielt så send meg gjerne en PM. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg er ikke helt blank på det med PC'er, montering av vifter osv... (har tross alt bygd 3 av PC'ene mine opp selv). Men, akkurat det med vann-kjøling er jeg helt blank med. Vurderer kanskje og bestille det fra IQ data her i byen (der jeg alltid har bestillt PC- deler fra), sånn at jeg kan snakke med de som er der, og spørre om tips. Ok, jeg vil PM hvis jeg lurer på noe, takk. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Vil først anbefale å lese vannkjølingsguiden, laget av vår alles kjære Skrue . Her er også en fin guide, laget av Fjaslokt. Hvis du er helt ny innen feltet, er nok et ferdigsett det beste ja. Waterchill og Mist Tsunami er i såfall gode sett. Men du kan jo spørre den lokale databutikken din om råd. Fullt mulig at de kan sette opp egne sett som er like gode og enkle å montere som disse. Edit: la til litt Endret 20. mars 2004 av Josten Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Kjøper du Waterchill følger det med en MEGET god gudie til hvordan du skal montere settet. Husk å kjøp et Antarctica- kit. Altså den nye CPU kjøle blokken til Waterchill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå