Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at folk får så mye virus mail, jeg har *aldri* fått

noe som helst virus fra email, kun 1 gang, og det var på skolen,

en trojan fra en norsk nettavis...

Og det er ikke samme emailen som min main konto..

Bruker forøvrig min main email konto til alt...

Hmm... det høres veldig rart ut. Min hoved e-mail har jeg kun gitt ut til venner, og jeg får diverse spam på denne. Riktignok sjelden, men det skjer. Har også fått ett par virus mail, men ikke det store rushet.

Når det gjelder e-postadressen jeg bruker til andre ting... har den liggende på en web-side for eksempel, men har ikke skrevet den inn på noen lugubre sider... den får jeg mye virus på. Rundt 5 om dagen, 10 i spesielle perioder. Og selvfølgelig en del spam. Hadde også en e-postadresse som jeg brukte på newsgroups, og den ble oversvømt av spam og virus. Det var en hotmailadresse, og jeg kunne gå inn på den med mindre enn ett døgns mellomrom, og den var helt full de fleste gangene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er jo helt vanlig, virusene hos en infisert bruker din e-postadresse som falsk avsender og det er igrunn ingenting man kan gjøre med det.

Hmm... Makes sense. JEG er som sagt ikke så heit når det kommer til sikkerhet, men jeg har tidligere trodd at man må åpne vedleggene og at de infiserer deg da, og at det er dette som gjør at min epostadresse kan brukes. Vel vel. Nok et mysterium løst.

Lenke til kommentar

En liten kuriositet. Jeg jobber i en butikk som heter Fotohuset. Det er en liten butikk, med én kontorarbeider (sjefen) og han har to e-postadresser. Nemlig hans navn at fotohuset, og post at fotohuset (skriver ikke e-postadressen her pga. at det finnes spam roboter). Han opplevde å få virus fra support at fotohuset... selv om den adressen ikke eksisterer. Og han har antivirus, så den kan ikke ha kommet fra den ene datamaskinen som er på kontoret.

Selv har jeg opplevd å få virusmail til min egen e-postadresse FRA min egen e-postadresse. Etter litt sjekking, fant jeg ut at det kom fra en venninne som har meg i e-postlisten sin.

Lenke til kommentar

Når denne tråden likevel har dratt seg til historiefortelling om spam....

Søndag for en uke siden tok jeg en titt i loggen på mailserveren. Den var travelt opptatt med å sende feilmeldinger ut i verden. Det lå 36.000 mail på vent, som den ikke hadde rukket å behandle ennå. All den mailen har altså kommet i løpet av maks 36 timer.

Det som hadde skjedd var at noen (et virus sansynligvis) hadde sendt mailer i hytt og pine med [email protected] som avsender. Mange av mottagerene av disse mailene eksisterte heller ikke, så [email protected] sendte svar tilbake til den falske avsender adressen (på serveren her) at mottageren ikke eksisterte.

Siden den falske avsenderen heller ikke eksisterte satt selvsagt [email protected] ut at det skulle sendes et svar for hver innkommende mail for å si at mottakeren ikke eksisterte.

Altså ble det masse trafikk mellom postmaster her og andre postmastere rundt om i verden.

Skrudde av svar funksjonen for å få ned trafikkmengden, men serveren gikk på trynet likevel. Måtte slette alle datafiler for å få den opp igjen.

Nå som dette har pågått en uke kommer det fortsatt 13-14000 slike mail i døgnet. Det er på grensa av hva systemet klarer når det ikke sender feilmeldinger, og heller ikke skriver maillogg.

Jeg ser ingen løsning på problemet, håper bare det går over av seg selv.

Lenke til kommentar
[snip en riktig skremmende historie verdig Stephen King]

Nå som dette har pågått en uke kommer det fortsatt 13-14000 slike mail i døgnet. Det er på grensa av hva systemet klarer når det ikke sender feilmeldinger, og heller ikke skriver maillogg.

Jeg ser ingen løsning på problemet, håper bare det går over av seg selv.

DJIIIS! Så mye har jeg ikke vært borte på på lenge. Mener å huske at jeg fikk en ubeskrivelig mengde mail når jeg gikk i lære, grunnet en eller annen satanisk feil. Problemet var det at det nå er 7 år siden jeg gikk i lære, og den maskinen jeg hadde til mail var allerede DA utdatert. Eller hva sier man til en 386 16 mhz som skal motta slikt? Jeg skal si deg det, det tok meg hundreogenhelhaug med tid før jeg i det hele tatt fikk komme innpå mailprogrammet mitt (en eller annen tidlig versjon av Eudora tror jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...