HolgerL Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Jeg har lekt meg litt i Flash MX 2004, og dette er resultatet. Kom med konstruktiv kritikk. På forhånd takk... Endret 20. mars 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Veldig tøff side. Men jeg likte ikke det med unge høyre... En ting du burde gjøre er: Når du har trykt på en av linkene burde du kunne lukke dem bare med å trykke hvorsomhelst på bildet, ikke bare på krysset i hjørnet. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Når du har trykt på en av linkene burde du kunne lukke dem bare med å trykke hvorsomhelst på bildet, ikke bare på krysset i hjørnet. Hmm...flere som har sagt det før...tror nok jeg skal fikse det ja.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Mesa like! + Stilrein og enkel, og tøff! + Lys og fin - Ingen farger, gjør det litt kjedelig på en måte - Du må holde musa over kver ball for å sjå ka den faktisk linker til, prøv å gjøre noke med det. - Mangler header. Du virker å vere såpass flink at du kan få til en kul header som passer godt inn. Konklusjon: en veldig sterk firer. Godt vi får litt flash-folk inn her i webdesign forumet også! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Arve87: Takk for god kritikk! Fargetemaet har jeg bestemt at skal være i gråtoner, så det får gå. Skulle være litt "special" side, så det med ball-linkene var meningen, men jeg vurdere det...mangel av header er også fordi det skal være litt "annerledes" Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) * Litt for lang loadtid. Folk blir utrolig fort lei (kan selvfølgelig være noe spec i mitt tilfelle, men 20 sec med 3mbps er ikke bra) * Likte ikke den grå body-fargen * Lite intuitive linker. Vil ikke flytte muspekeren rundt for å lete etter linker. Få et navn på hver kule * Uenig i at man skal kunne klikke hvor som helst på bildet man får opp. Events skal forekomme kun i bestemte markerte områder. Spesielt er dette gjeldende i bilder som faktisk har andre linker i seg Man kan dog klikke utenfor bildet (?) * Kontakt bør absolutt ikke føre rett inn i en mailto - heller et kontaktskjema av et slag. Hvis ikke ville jeg byttet navn på linken * Mangler en header * Mangler muligens en footer * Grisestilig bilde * Spennende om uferdig konsept * Flott med en lite flashy flashside Alt i alt en lite bruksvenlig side (bruksgodhet er viktigere enn design i den virkelige verden), men den har potensiale til å bli både stilig og brukervenlig edit; det er sant - hvorfor har du en enterknapp? Kan ikke preloadingen bare redirecte rett inn på siden? Endret 20. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 En vertikal midtstilling og den siden er prima. Veldig kul ide. Men jeg likte ikke det med unge høyre... Det gjorde jeg Lenke til kommentar
bernini Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Likte ikke "Enter" knappen, så veldig standard ut. Likte ikke fonten i menyen Likte ikke at det ikke gikk an å se hva som står i menyen før du holder over Likte ikke at Outlook satt i gang når jeg trykte på "kontakt" (Les: ikke mailto) Likte ikke at det ikke var en logo/header/etellerannet som viser navn på siden Likte at den var stilren og ryddig Likte den orginale ideen Likte generelt sett siden veeldig godt Edit: Leif Endret 20. mars 2004 av gordito Lenke til kommentar
andesam Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) fet side, enkel og grei. Fikk lyst til å prøve å lage en side i flash nå Endret 20. mars 2004 av andesam Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 De kulene var rett og slett bare digg. Takk for et lite lyspunkt i den j*vlige tiden Lenke til kommentar
epsil Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Kom med konstruktiv kritikk. * Lite intuitive linker. Vil ikke flytte muspekeren rundt for å lete etter linker. Også kalt «Mystery Meat Navigation». Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Vil bare legge til at det ene bildet i 3D-galleriet (det med kulene, rekke 3, nr 5 fra venstre) ikke stemmer overens med det som popper opp. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Det var meningen at linkene skulle være slik. Skulle være litt spennende å utforske sida. Men jeg tror jeg endrer det ja... Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Det var meningen at linkene skulle være slik. Skulle være litt spennende å utforske sida. Men jeg tror jeg endrer det ja... good call Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Vil bare legge til at det ene bildet i 3D-galleriet (det med kulene, rekke 3, nr 5 fra venstre) ikke stemmer overens med det som popper opp. Nå er det fikset! Takk for at du sa ifra... Lenke til kommentar
Prowl Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Ganske fett konsept, men litt kjedelig skrift når du holder over en kule... og tekstrutene som flyr opp når man trykker på en kule var greie men synes innholdet kunne vært satt opp litt mer orginalt siden selve siden er mer orginal en vanlig. Terningkast: 4 Flott å se en flashside på forumet! "Hvorfor Enter knapp"... Jeg tror det er fordi folk ikke gidder å sitte å se på loaderen men legger ned vinduet og åpner den når loadingen garantert er ferdig...og da er det bare å trykke på enter å få med seg siden "fra starten".. men det er bare det JEG tror.. Endret 20. mars 2004 av Prowl Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Som noen andre nevnte her så var det et ganske så kult konsept MEN Jeg likte ikke at kulene var "så" statiske Kjedelig hover effekt (typografien) Hva med å animere heeele sulammiten? Tenk hvor fett det hadde vært om de kulene gikk rundt helt til du hadde musen over, og at de så gikk litt mer sakte? (De må for all del ikke stoppe helt!) Det hadde også vært tøft om bakrunnen var animert...slags "sky" effekt? Jeg kan ikke si at jeg likte de "pop-up" vinduene...Flash er et så kraftig verktøy at -med litt kreativitet- så klarer du noe myyye bedre enn det! Og det med Unge Høyre...det er bare tøft! Hilsen en Vestre Aker Unge Høyre medlem Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Off-topic: Piranha, kjenner du Joachim R? Som sagt: Gjør den litt mer levende. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 [*]Hva med å animere heeele sulammiten? Tenk hvor fett det hadde vært om de kulene gikk rundt helt til du hadde musen over, og at de så gikk litt mer sakte? (De må for all del ikke stoppe helt!) NEI Grunnen til at dette var en pen flashside var at den ikke så ut som om den var laget i flash. Ta en titt på enhver diskusjon om flashsider her så ser du at en god del mennesker hater flash bare fordi folk gjør for mye ut av det. Les Jacob Nielsen - verdens webdesign guru FFS Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 [*]Hva med å animere heeele sulammiten? Tenk hvor fett det hadde vært om de kulene gikk rundt helt til du hadde musen over, og at de så gikk litt mer sakte? (De må for all del ikke stoppe helt!) NEI Grunnen til at dette var en pen flashside var at den ikke så ut som om den var laget i flash. Ta en titt på enhver diskusjon om flashsider her så ser du at en god del mennesker hater flash bare fordi folk gjør for mye ut av det. Les Jacob Nielsen - verdens webdesign guru FFS Hr. Nielsen er en gammel konservativ kar (ikke tro at det er noe galt i å være konservativ!) som ikke liker farger, grafikk osv. Vi snakker om en mann som tar $50.000 i halvtimen hvis eneste mål er å snakke negativt om farger, grafikk, Flash og diverse andre ting som gjør en side levende. Hr. Nielsen har dog fullstendig rett i at en informasjonsside/portal ikke bør inneholde mye mas og fjas, men herregud da mann! Hvorfor skal en 50 år gammel mann lage "retningslinjene" for hva som er en bra og en dårlig webside? Og hvorfor råder du meg til å lese dette? Råder jeg deg til å lese kunstbøker før du evt. maler et maleri? Du nevner at siden hans er en fin Flash side fordi den ikke ser ut som den er laget i Flash..du, ærlig talt...blir ikke dette for dumt? Man må da være mentalt bortreist når man kommer med slike kommentarer! Men tilbake til Jacob Nielsen, jeg har lest boken hans og jeg har vært inne websidene hans, bare synd at han kaller seg webdesign guru, det praktiseres ikke mye design i den gården, nei! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå