Prosessoren Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Har 1 jpg bilde av 14 hus m natur osv...., på dette bilde er det 14 ulike hus. Det jeg lurer på er hvordan kan jeg da klikke på et enkelt hus, og så få opp plantegningene på de ulike husene... Hvordan markere jeg ulike linker på et bilde ? Håper noen forsto hva jeg mente.. (Ps, siden jeg bruker er bare html og css.., ikke asp/php ..osv) Endret 20. mars 2004 av Prosessoren Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Imagemap, eller slice opp bildet i f.x PhotoShop.. Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Det går altså ikke ann å bruke dreamweaver å bare merke ulike steder på bidlet, hvor jeg vil ha de ulike linkene ? Blir vel utrolig mye arbeid å slice opp bildet Lenke til kommentar
antec Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Sjekk følgende link: http://www.w3schools.com/tags/tag_area.asp For å finne koordinatene kan du åpne bildet i f.eks. Microsoft Photo Editor. Merk området du skal "slice" med merkeverktøyet og koordinatene vises i statuslinjen til programmet. Photoshop er imidlertid en fin ting å ha Endret 20. mars 2004 av antec Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Paint gir deg koordinatene til muspekeren nede på statuslinjen Har ikke gjort dette i DW, men det burde gå å lage hotspots på samme måte som det gjorde i Fireworks en gang for lenge siden. Husker dog ikke hvordan jeg gjorde det... Men imagemap er ganske så kurant å kode Endret 20. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Den likte jeg personlig : Link Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Den likte jeg personlig : Link Den der er god. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Denne løsningen må vel sies å være den beste. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Denne løsningen må vel sies å være den beste. Seff, at jeg ikke tenkte på det Stiller meg bak satyrium som vanlig Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Det går altså ikke ann å bruke dreamweaver å bare merke ulike steder på bidlet, hvor jeg vil ha de ulike linkene ? Blir vel utrolig mye arbeid å slice opp bildet Dette er kjempe enkelt å gjøre i dreamweaver. Marker bilde. Så ser du helt nederst til venstre, der er det noe som kalles hotspot. Du velger enkelt rektangel og drar det over den delen av bilde du vil linke til noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå