Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Sub til bilen

cizz

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe sub til bilen, skal ha noe med litt trøkk i, men det trenger ikke å gjøre vondt heller.. Lurer på om jeg skal kjøpe en aktiv sub i kasse, å spare arbeid, eller om jeg skal kjøpe forsterker og element hver for seg og eventuelt bygge kasse selv.

Har sett litt på denne: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=820

Noen andre aktive subber som er å anbefale?

Så lurer jeg på om denne forsterkeren er noe tess: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=840

Får forøvrig gode priser på blaupunkt.

Frister litt å spare opp til denne også: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=858

Har begrenset med midler. ca 3000, eller jeg kan vente og spare dersom det rette tilbudet er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del ikke kjøp sånn ferdig bygget sak som alternativ nr. 1

Bruk heller pengene på en god forsterker og et bra subelement (12"+) og evt. en ferdigbygget kasse hvis du ikke kan/orker bygge selv

Edit: den forsterkeren du linket til er litt i svakeste laget for en 12" sub, burde ha 4x75 minimum så kjører du 2 kanaler på hattehylle høytalerne og 2 på sub'en

men det beste er å ha 2 forsterkere der du ahr en monoblokk på sub'en og en firekanalers på hattehylla og frontsettet

Endret av Dimm
Lenke til kommentar
For all del ikke kjøp sånn ferdig bygget sak som alternativ nr. 1

Bruk heller pengene på en god forsterker og et bra subelement (12"+) og evt. en ferdigbygget kasse hvis du ikke kan/orker bygge selv

Edit: den forsterkeren du linket til er litt i svakeste laget for en 12" sub, burde ha 4x75 minimum så kjører du 2 kanaler på hattehylle høytalerne og 2 på sub'en

men det beste er å ha 2 forsterkere der du ahr en monoblokk på sub'en og en firekanalers på hattehylla og frontsettet

Agreed. :yes:

ferdigkjøpte sub'er er berre om du plutselig trenge stor plass i bagasjerommet og kan ta ut sub'en like that *knips*

Lenke til kommentar

Hvis du har muligheten til å dra til f.eks. Charlottenberg i Sverige burde du ta en titt på hva BRL har å by på, de er som regel ganske mye billigere enn butikker her i Norge og de har en helt upåklagelig service.

Når jeg kjøpte anlegget mitt der så hadde jeg sett meg ut et sett der som det viste seg at de ikke hadde og da satte han ene karen der sammen et sett der og da til en helt sinnsykt pris.

Anbefaler som sagt å ta en titt der hvis du kan.

Litt knotete å hente linker derfra men se på en Rockford 451S forsterker sammen med en Rockford RFP4410SL basser f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...