Gå til innhold

Hva foretrekker folket? Installere fra RPM eller source?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei jeg har ikke prøvd debian

 

Jeg har kjørt redhat 6.1, mandrake 8.1 og kjører nå mandrake 8.2 .... prøver å få oppgradert til KDE 3.0, men det er jo pinadø umulig å finne ut av, at feilmeldinger kan komme i så mange versjoner trodde ikke jeg var mulig.

Lenke til kommentar

Hei Espen

 

Ja det er det umulig å finne ut av. downloadet ca 30 filer rpm.. med generic instalasjons manual. Gjorde det i den rekkefølge som det sto i manualen. Men det er her problemet ligger, det er jo sykt mange forskjellige versioner som ikke er ordentlig merket. For F..... må det vel gå an å merke "Download for KDE 2.2 uppgrade - Mandrake 8.1"

Ikke dette inni h... "pub stable tar gaz586isource#¤%&/(KmJMhsj"

 

Det er til å bli syk av... vil jo så gjerne,,...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 19:59, ligebli skrev:


Hva er forskjellen på srpms og rpms ?


 

rpms er ferdigkompilerte programfiler, srpms er kildekode som rpm kompilerer for deg... har jeg misforstått fullstendig nå?

 

Foretrekker forresten rpm foran source, ikke det at jeg har noe imot å kompilere, men rpm er jo både raskere og enklere uansett.

Lenke til kommentar

foretrekker rpm hvis det er den nyeste utgaven og et lite program som ikke har så mye å si.. skal man derimot innstalera php foretrekker jeg source siden man da selv kan kompilere det med de pakker og div som man ønsker, f.eks. støtte for mySQL el PostgreSQL..

 

for større "server" progs og slikt: source

andre små progs: rpm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...