Gå til innhold

Bærbare og responstid

immo

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg spiller en god del og reiser i ny og ne rundt i landet på LAN.

I den forbindelse kunne jeg tenkt meg en bærbar PC som oppfylle ALLE krav til spilling.

Nå har jeg litt erfaring med LCD-skjermer (Samsung 191t og Hyundai q17)

Konklusjonen er at responstiden er det aller viktigste, annen kvalitet som kontrast og lys som nr. 2 og det å kunne justere oppløsning som nr. 3

Justering av oppløsning er ikke noe særlig på LCD og respons er ennå litt for dårlig, derfor har jeg gått tilbake til spilling på CRT.

Hyundaien var NESTEN god nok med tanke på responstid (20 ms) og med tanke på "the occational" LAN skulle dette være bortimot godt nok for mitt bruk.

Så spørsmålet mitt er: Hva er egentlig responstiden på de bærbare rundtom?

Er de like bra som "vanlig" LCD - TFT?

Finnes det noen med 16ms respons?

Hva er den ultimate bærbare til spill som man kan sammenligne med (dog neppe kjøpe)?

Finnes det i det hele tatt noen man ikke trenger extern skjerm til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste tror jeg er 25ms, dette er blant annet på Wuxga skjermen til Dell sine bærbare, som feks. i8600 og i9100.

Skjermen på min 8600 er NYDELIG, og den er ypperlig til spilling.

Har spilt veldig masse ut2004 på den, og jeg har aldri merket noe ghosting og slikt.

Lenke til kommentar

Takk for svar.. virker som "alle" er begeistra for skjermen til Inspiron 8600.

Hmmm synes nesten det er rart ikke flere vet eller er opptatt av dette.

Hører ofte "hva er den ultimate" bærbare til spill. Finner det merkelig at ikke flere er opptatt av responstiden :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har en CL 1557 med følgende specs:

Intel Pentium M 1.6GHz

512 MB DDR Minne

ATI Radeon 9600 64MB

Jeg har testet:

Max Payne 2

Morrowind (+ Tribunal og Bloodmoon).

Knights of the old Republic

Hitman 2

Serious Sam 2

UT2004 Demo

Star Wars Galaxies

Har ikke opplevd noe ghosting eller hakking i noen av spillene. I Morrowind og Max Payne 2 spiller jeg i 1400x1050.

Er veldig fornøyd! :)

Lenke til kommentar

Jeg husker en gang for lenge siden. Da jeg skulle hjem til en kompis å spille et hockeyspill. Husker ikke hvilket versjon det var. Helt knirkefritt sa han det gikk. Jeg hadde selv spillet hjemme. Hvor det faktisk gikk knirkefritt (tror jeg iallefall). Kommer jeg hjem til han og det hakker slik at jeg knapt klarer å følge med. Altså er dette veldig subjektivt.

Sitter og skriver på en 8600 nå. Og jeg synes forsåvidt skjermen er fin. Men den er etter min mening HÅPLØS til spill. Kanskje er jeg litt kresen.

Lenke til kommentar
Jeg husker en gang for lenge siden. Da jeg skulle hjem til en kompis å spille et hockeyspill. Husker ikke hvilket versjon det var. Helt knirkefritt sa han det gikk. Jeg hadde selv spillet hjemme. Hvor det faktisk gikk knirkefritt (tror jeg iallefall). Kommer jeg hjem til han og det hakker slik at jeg knapt klarer å følge med. Altså er dette veldig subjektivt.

Sitter og skriver på en 8600 nå. Og jeg synes forsåvidt skjermen er fin. Men den er etter min mening HÅPLØS til spill. Kanskje er jeg litt kresen.

Ah ok.. tipper dette vil si at den er i samme klasse som min tidligere Samsung 191t som også hadde 25 ms responstid. Mange mente denne ikke hadde noe etterslep men den ble litt for "laggete" for meg.

Derfor jeg er litt opptatt av tallene.. 16ms (sort hvitt sort) skulle dekke mine behov for i alle fall en LAN-pc

Lenke til kommentar

Hvilken skjerm har du da?

Jeg er veldig kresen på slikt selv, og wuxga skjermen jeg har er helt super til spill.

Hvis du har wsxga eller wxga skjermen så har du nok ikke like god respons.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig kresen på slikt selv, og wuxga skjermen jeg har er helt super til spill.

og har du wuxga så er oppløsningen håpløs å spille på :p

Lenke til kommentar

Personlig sitter jeg på en HP zx5042ea og den har en del ghosting(although, litt morro å spille med ghosting innimellom og! :p Men ikke i lengden) Jeg har enda ikke sett en flatskjerm som er god nok til spilling(Nå har jeg ikke sett mange da) og mange av de anbefalte gaming lcd skjermene har mange gamere slaktet etterpå pga. for mye ghosting. Så som en annen sa her, det er helt avhengig av personen som ser. Ta en runde i byen og be om å få demonstrert spill på maskinene(Ikke film! Film ser jeg ikke ghosting på denne bærbare, men spill ser jeg masse)

Lenke til kommentar

og har du wuxga så er oppløsningen håpløs å spille på :p

Kan du forklare meg hvorfor?

Denne skjermen er en drøm å spille på spør du meg, dessuten er det den beste skjermen på bærbare når det er snakk om respons og spilling... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...