artoffiction Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Selv har jeg vært veldig glad i spill av typen hack 'n' slash, og bare Severance:Blade of darkness har vært nært å oppnå perfeksjon siden C64 sin Barbarian. Desverre har det ikke kommet noen oppfølger, og det finner jeg svært trist. Er det noe jeg\vi kan gjøre for å "presse" fram en oppfølger? Gjerne la meg vite om noen spill i samme genre som dere selv synes er like bra, kanskje jeg ikke har prøvd dem. ps. Har prøvd følgende: jedi academy Rune Enclave Conan Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hva med "Die by the sword"? Det er litt gammelt, men det var utrolig bra på sin tid, mener jeg å huske. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Ja, hehe, die by the sword ja, det var ganske artig, man kunne bruke musen sin til å bestemme hvor sverdet skulle svinge, så kunne man kutte av en arm eller to Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Ja, og den svinge-sverdarmen-med-musa funksjonen var FORFERDELIG å bruke. Et bra gimmick på papiret, men totalt uspillbart i praksis. Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Ingen tips om hvordan man kan lure Codemasters til å slippe en oppfølger? Tro om det vil hjelpe med en poll? Noen som vil se en Severance 2? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Få laget en underskriftskampanje. Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Beste måten er, som alltid, å kjøpe spillet. Vet ikke hvordan Severance solgte i sin tid? Uansett - du kan kanskje ta en titt på "Conan" som kommer ut i disse dager. Har ikke snust særlig på det selv, men det høres ut som noe i samme genren. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Gjerne la meg vite om noen spill i samme genre som dere selv synes er like bra, kanskje jeg ikke har prøvd dem. Vil nå anbefale deg å ta en kikk på gothic2. Det er nå et meget bra rollespill med masse sverd, økser og buer. Finnes noen tråder under forum-spill-spillforum-gothic2. MazeKing Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Har prøvd demoen til Conan. Ganske triste greier desverre Det er endel kombinasjoner i sverdslåssinga, men det meste er basert på standard "3-ganger-attack-knappen" angrep, som gjør 3 angrep etter hverandre, som utallige andre konsollspill gjør. Og selvsagt står fiendene og venter på tur før de anriper. Kan kjøpe nye comboer for experience points man får etter hver drepte fiende da. Det minner litt om Severance sånn sett, comboene utløses ved diverse kjappe tastetrykk i rett rekkefølge. Men animasjonen av Conan var ikke bra, og jeg traff ganske kjapt på et "trykke på 5 knapper i rett rekkefølge"-puzzle uten noen clue til løsningen. Bare å gjette. Og man må springe fra knapp til knapp. Idiotisk. Så kom jeg til et rom med 6 statuer som kunne snus i 3 posisjoner, da gadd jeg bare ikke mer. De skal tydeligvis snus i rett stilling. Bare irriterende. Også her er det såpass langt mellom hver at man må springe rundt som en tulling og teste en og en kombinasjon. Det er forresten 2 demoer ute, den ene er uoffisiell og er en lekkasje av betaen, der man ikke kan forandre controls eller oppløsning. Last ned den rette hvertfall. Gothic 2 er jo i og for seg et bra rollespill, men ganske ulikt severance, som var basert på sinnsyk kul bra animasjon og grafikk, og veldig mange kombinasjonsangrep som faktisk gikk an å bruke i praksis. Det er også mere basert på direkte slåssing, mens gothic er mest springing fra A til B og gjøre quests for utallige personer. Endret 22. mars 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå