Gå til innhold

Hvordan kan vi "presse" fram en oppfølger?

Anbefalte innlegg

Selv har jeg vært veldig glad i spill av typen hack 'n' slash, og bare Severance:Blade of darkness har vært nært å oppnå perfeksjon siden C64 sin Barbarian. Desverre har det ikke kommet noen oppfølger, og det finner jeg svært trist. Er det noe jeg\vi kan gjøre for å "presse" fram en oppfølger?

Gjerne la meg vite om noen spill i samme genre som dere selv synes er like bra, kanskje jeg ikke har prøvd dem.

ps. Har prøvd følgende:

jedi academy

Rune

Enclave

Conan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjerne la meg vite om noen spill i samme genre som dere selv synes er like bra, kanskje jeg ikke har prøvd dem.

Vil nå anbefale deg å ta en kikk på gothic2. Det er nå et meget bra rollespill med masse sverd, økser og buer. Finnes noen tråder under forum-spill-spillforum-gothic2.

MazeKing

Lenke til kommentar

Har prøvd demoen til Conan. Ganske triste greier desverre :(

Det er endel kombinasjoner i sverdslåssinga, men det meste er basert på standard "3-ganger-attack-knappen" angrep, som gjør 3 angrep etter hverandre, som utallige andre konsollspill gjør. Og selvsagt står fiendene og venter på tur før de anriper. :thumbdown:

Kan kjøpe nye comboer for experience points man får etter hver drepte fiende da. Det minner litt om Severance sånn sett, comboene utløses ved diverse kjappe tastetrykk i rett rekkefølge. Men animasjonen av Conan var ikke bra, og jeg traff ganske kjapt på et "trykke på 5 knapper i rett rekkefølge"-puzzle uten noen clue til løsningen. Bare å gjette. Og man må springe fra knapp til knapp. Idiotisk.

Så kom jeg til et rom med 6 statuer som kunne snus i 3 posisjoner, da gadd jeg bare ikke mer. De skal tydeligvis snus i rett stilling. Bare irriterende. Også her er det såpass langt mellom hver at man må springe rundt som en tulling og teste en og en kombinasjon.

Det er forresten 2 demoer ute, den ene er uoffisiell og er en lekkasje av betaen, der man ikke kan forandre controls eller oppløsning. Last ned den rette hvertfall.

Gothic 2 er jo i og for seg et bra rollespill, men ganske ulikt severance,

som var basert på sinnsyk kul bra animasjon og grafikk, og veldig mange kombinasjonsangrep som faktisk gikk an å bruke i praksis.

Det er også mere basert på direkte slåssing, mens gothic er mest springing fra A til B og gjøre quests for utallige personer.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...