Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NEXTGENTEL PROBLEMER


Anbefalte innlegg

Fikk endelig modemet osv i går kveld, og ifølge kundesida:

"Bredbåndsoppkoblingen utført 18.03.02. Forbindelsen er klar til bruk."

 

Utstyret er koblet opp, men DSL lampa på modemet lyser ikke, noe som skal bety at modemet ikke har kontakt med sentralen.

Jeg skal jo være kobla til sentralen nå!

Har prøvd å ringe kundeservice, men etter en lang stund med venteradio legger de på!?

 

Modem: Netopia 4542

PC'en er ikke koblet til enda (jeg har prøv, men det ble ikke noe bedre da)

ingen error på modemet

 

Er det noe jeg kanskje har glemt eller gjort feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trenger selvfølgelig ikke si at du skal sjekke at ledningene er satt i?

 

Du har hatt montør som har satt opp linjen din?

 

Hvis det stemmer er du muligens like heldig som meg: Telenor var og skrudde litt i sentralen og vipps: intet internett. tok fire dager før jeg var på nett igjen.

 

Når det gjelder support er jeg mildt sagt forbannet på NGT. De har bra linjer og utstyr, men å få noen mennesker til å sitte i telefonen, det klarer de ikke. Har prøvd å ringe dem flere ganger, men etter 25 min (en god dag) får jeg plutselig opptattsignal. Har lagt igjen beskjed på telefonsvareren -ingenting skjedde, har sendt mail -fikk beskjed fra en bot om at min mail var mottatt, men ingenting skjedde etter det.

 

Og om du kommer frem er sjangsen etter erfaring 33% for at problemet faktisk blir løst.

 

Nytter jo ikke å klage heller, for jeg kommer jo ikke frem... :sad:

Lenke til kommentar

nei jeg trengte ikke montør.

nå er jeg lei av å høre radio1 over telefon. De legger på etter ca 20 min.

 

Jeg har sjekket kablene flere ganger.

I bruksanvisningen står det en beskrivelse av kablene som skal brukes.

 

den grå RJ-11 ledningen som skal kobles fra splitteren til modemet på DSL-porten har 8 ledninger, men det står at RJ-11 skal ha 6 pinner.

 

Den grønne RJ-45 som skal kobles videre fra modemet til netverkskort skal ha 8 pinner, men har 4.

 

Er det jeg som teller feil?

Jeg har prøvd å bytte om på ledningene også.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: astron på 2002-03-25 19:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-26 11:29, astron skrev:

Jeg prøvde nr i dag. De sa de skulle ringe tilbake senere.

Tviler på at de ringer med det første.


 

De ringer ikke tilbake. Har prøvd det selv. Prøv å ring kundeservice i perioder med lav trafikk (tidlig eller like før lunsj). Jeg har prøvd på disse tidspunktene og fått svar etter 3-4 minutter

Lenke til kommentar

Ringte nr som stod på pakken utstyret kom i, og kom fram til sentralen i bergen istedet. Etter en liten stund venting ble jeg satt over til en konsulent :smile:

 

Han sa at jeg sansynligvis hadde kobla riktig, men at det var telenor som hadde feilen.

 

De sa det skulle rettes opp etter påske.

 

Og jeg som hadde gleda meg til å ha adsl i påska...

jaja. har ventet lenge nå, så jeg klarer nok å vente enda litt til

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-25 19:48, astron skrev:


Den grønne RJ-45 som skal kobles videre fra modemet til netverkskort skal ha 8 pinner, men har 4.



 

Du bruker vel ikke den vanlige telefonkabelen? Den er 4 pins. Du skal bruke en RJ45 TP 8 pins fra routeren til hub/switch/NIC.

Lenke til kommentar

Det høres ut som et StjeleNor problem, ja. Hvis WAN LNK lampen ikke lyser (vet ikke om den heter det samme på ditt modem - har Cisco-modellen selv) betyr det at linja fra kåken din til NGT ikke funker.

 

Samme dritten skjedde med meg. Etter å ha ventet en uke kom endelig en Bravida-fyr og konstanterte at linja i hybelen min var helt fin. Det var i sentralen de hadde kobla feil. Noen dagers ventetid senere kom endelig WAN LNK lyset på. Forventningsfull jubel fulgte. Men dengang ei... Samma eff hva som skjedde ville ikke modemet logge på NGT sin server. (Ergo: ingen IP-adresse og ingen nett-tilgang! :mad: )

 

Mange dyre tellerskritt senere ble jeg endelig fortalt av den såkalte "kundeservicen" at jeg måtte komme ut til Sandsli og flashe BIOS'en i modemet. To bussturer gjennom "the valley" (jeg bor på Gyldenpris) og noen småforfrysninger senere kom jeg endelig hjem med nyflæsja modem og et spirende håp om nettilgang. Jeg burde selvfølgelig ha visst bedre! Samme problem, samme uoppnåelige kundestøtte.

 

Da jeg til slutt nådde den absulutte toleransegrensen min for :evil: Radio 1* :evil: tok jeg turen ut til Sandsli nok en gang for å konfrontere NGT-surrehuene personlig.

 

Da jeg kom frem hadde de fanden ete meg nerver nok til å la meg vente ute i gangen også...

 

Men til slutt fikk jeg vite at noen hadde tabba seg ut og glemt å aktivere abbonementet (eller noe sånn) på serveren. Dagen etter var det faktisk fiksa. Det tok nesten tre uker over tida, men allikevel var NGT frekke nok til å fakturere abbonementet fra datoen jeg fikk modemet! :mad:

 

(*): Så hvis dere noengang hører at en gal person har styrta inn i Radio 1s lokaler i Bergen (og muligens NGTs også, hvis det blir tid) og plaffa vilt rundt seg med ett eller annet sinna skytevåpen så vet dere hvem, og hvorfor!

 

_________________

INF_card.png

UnrealScript programmérer og Infiltration-fanatiker.

 

[ Denne Melding var redigert av: Olethros på 2002-03-26 18:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...