Xpi Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Har en Golf 2 GL 1.6 (88 mod) som har et varmeapparat som ikke alltid leverer som det skal. På rolig kjøring uten å gi mye gass så kommer det ikke noe varme. Gir jeg gass og lar motoren slite litt begynner det og varme igjen. Dette er helt typisk hver gang jeg er ute å kjører. Noen som har noen ideèr om hva dette kan være for problem? Og et annet spørsmål: Hvor mye er det for å skifte registerreima på denne bilen! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Varmeapparat-registeret er sansynligvis tett eller lekker litt. Kjenner du søtlukt når varmeapp.et er varmt? Registerreima med strammehjul får du for ca. 200-400,- hvis du gjør jobben selv med å skifte den. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Nei kjenner ikke noe spesiell søtlukt når varmeapparatet er varmt! Er det lett å fikse dette hvis det er lekasje/tett selv? Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Ville starta med å se om det er nok kjøleveske på bilen. Blir motoren (normalt) varm når du kjører da? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Ja har ikke noe problemer med at motoren blir for varm når jeg kjører. Den holder seg stabilt der den skal den! Den holder seg normalt ja! Endret 20. mars 2004 av Xpi Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Tenkte mer på at den aldri blir varm nok. men dersom alt er bra så er jo det fint! Og kjølevæske er det nok av også? Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 sjekk ventilen som regulerer vannet inn til varmeregisteret! (du regulerer denne med "varmeregulering" fra betjeningspanelt) antagelig har wire/ståltråden røket slik at ventilen ikke åpner/lukker når du vrir/dytter på "bryteren". been there, done that! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Hvis du ikke har noe tap av kjølevann kan du se bort ifra lekkasje. Som mariuski sier kan det være kjølevannskrana som er røket. Hvis wiren er slitt av, vil du kjenne liten eller ingen motstand når du drar på hendelen i dashbordet. Sjekk disse først. Sist men ikke minst kan registeret være tett av kalkavleiring, da må du enten bruke radiator-rens, eller revert-flushe systemet. Er registeret tett må du skifte det fortest mulig, ellers får du lekkasje på det pga. trykk eller i værste fall at det eksploderer(svakhet på VA reg.ene til Golf II). Endret 21. mars 2004 av Opus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå