jeskeide Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Er det mulig å referere til et text vindu i den siden jeg står i uten å poste ? jeg har et text vindu som jeg skal skrive inn et søkekriterie i å på bakgrunn av det som blir skrevet inn vil jeg gjøre en spørring mot sql før jeg tar med meg dette resultatet til en annen side. er dette mulig? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Om du ønsker dette uten å oppdatere siden(som det ser ut som) må du nesten bruke noe javascript. Og da kan du i utgangspunktet ikke gjøre noe mot database. Det du kan gjøre er jo å oppdatere siden og la den være akkurat som den var. Da får du kjørt en sql spørring med PHP. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hvorfor vil du ikke sende skjemaet? Du kan f.eks. lagre frames der du har spørringsvinduet i den ene framen og får et javascript til å oppdatere den andre. Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg må ha med meg vil ikke sende skjemaet fordi jeg vil vise resultatet av spørringen i en popup boks foran skjemaet. å så må jeg klare å få resultatet av spørringen inn i javascriptet som lager popupboksen.... derfor an jeg ikkje poste skjemaet Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Da kan du jo sende det brukeren har posted med javascript til et nytt popup(eller popunder) vindu og hente variablene med get for så å kjøre spørringen og vise resultatet. Etter det må du jo sende tilbake via javascript og lukke popup'en og så sende skjemaet i orginal vinduet. Med andre ord så skjønner jeg absolutt ikke hvorfor du absolut må gjøre det på denne måten. Kan desverre ikke hjelpe deg angående javascript, er ikke mitt sterkeste felt for og si det mildt. Kanskje høre i javascript forumet, men spesifiser mer hva du ønsker å gjøre/oppnå. Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 jeg fikk ikke til å hente ut noe fra javascriptet med get... Er bare text jeg tar med i javascriptet.. å d vet jeg ikkje hvordan jeg klarer å hente ut av javascriptet Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Du kan bare sende skjemaet til popup vindet: http://obiewebsite.sourceforge.net/obie.ph...form_to_a_popup Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Når jeg sa hente ut fra javascript med get(som vell er en av de få mulighetene denne veien) så mente jeg at du må kjøre en url via javascript som sender variabler i url'en slik at det kan hentes med php. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå