Gå til innhold

Skjermkort på integrert-grafikk brikkesett?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Broren til en kamerat av meg har nylig kjøpt seg en sånn Elkjop-pc av et eller annet slag, som har integrert grafikk *grøsse* Skulle sett det lagga i ut2033... ja nok om det! :)

Det han lurte på er om det er mulighet for å sette ett skjermkort inn og bruke det i stedet for den integrerte grafikk-chipen?

Jeg sa at det bare var å se om det var AGP-slot der jeg... men han trodde visst det innebar å skru veldig mye, og han ville ikke ødelegge garantien.. :dontgetit:

 

Men er det mulig å sette inn skjermkort?

Takk for svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en pakke-pc fra elkjøp er det bare tull å finn ut hvilket hovedkort som sitter i. Se heller på spesifikasjonene for hele PCen. (Slå opp på nettet eller se i papirene som fulgte med.)

 

Det finnes masse hovedkort uten AGP-slot, så har han ikke det kan han kanskje se på et Radeon 9200 PCI (128MB, ikke SE) til rundt 700 på komplett.

Lenke til kommentar
Hvis det er en pakke-pc fra elkjøp er det bare tull å finn ut hvilket hovedkort som sitter i. Se heller på spesifikasjonene for hele PCen. (Slå opp på nettet eller se i papirene som fulgte med.)

 

Det finnes masse hovedkort uten AGP-slot, så har han ikke det kan han kanskje se på et Radeon 9200 PCI (128MB, ikke SE) til rundt 700 på komplett.

ja, enig med deg.

 

Men det er ikke skjans i havet at UT03 vil gå "smooth" på det kortet heller....

Lenke til kommentar
Hvis det er en pakke-pc fra elkjøp er det bare tull å finn ut hvilket hovedkort som sitter i. Se heller på spesifikasjonene for hele PCen. (Slå opp på nettet eller se i papirene som fulgte med.)

 

Det finnes masse hovedkort uten AGP-slot, så har han ikke det kan han kanskje se på et Radeon 9200 PCI (128MB, ikke SE) til rundt 700 på komplett.

ja, enig med deg.

 

Men det er ikke skjans i havet at UT03 vil gå "smooth" på det kortet heller....

I 1024*768 med middels innstillinger, uten AA/AF, så vil Radeon 9200 klare seg kjempebra. Kanskje også med ende høyere oppløsning.

 

(Såfremt han ikke har kjøpt seg maskin med Celeron da...)

Lenke til kommentar

I 1024*768 med middels innstillinger, uten AA/AF, så vil Radeon 9200 klare seg kjempebra. Kanskje også med ende høyere oppløsning.

 

(Såfremt han ikke har kjøpt seg maskin med Celeron da...)

elkjøp maskin med integrert grafikk tilsier vel egentlig celeron prossesor skulle man tro? ;)

Lenke til kommentar
' date='20/03/2004 : 11:26'] Jeg sa at det bare var å se om det var AGP-slot der jeg... men han trodde visst det innebar å skru veldig mye, og han ville ikke ødelegge garantien.. :dontgetit:

 

Men er det mulig å sette inn skjermkort?

Takk for svar! :yes:

du mister vel ikke garantien på maskinen bare du åpner den.

Det kan jo ikke elkjøp sjekke uansett, med mindre den er plombert.

 

Ellers så synes jeg du bør sjekke hva som kan puttes i maskinen, hvis hk har agp port så er det jo bare å sette inn et billig r9200 128 mb. Har den ikke det, så må det vel bli PCI kort.

 

Men hva om vi får elkjøp til å slutte med dette lureriet med integrert grafikkort, og heller får de til å sette inn et billig r9200 agp på de billigste pc'ene, istedenfor de dyreste, Mkay?

Lenke til kommentar
du mister vel ikke garantien på maskinen bare du åpner den.

Det kan jo ikke elkjøp sjekke uansett, med mindre den er plombert.

På noen PC-er gjør man det, andre ikke.

ja, det er sinnsykt spør du meg!

 

Var en gang borti en pc som var "plombert" med en slags-strips som røk hvis man åpnet kabinettet :ermm:

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje fordi at butikkene ikke gidder å reparere ting som folk med overlegg har ødelagt selv. Garantien skal gjelde produksjonsfeil, garantifeil, feil behandling i distribusjonen etc.

 

On topic: Jeg ville hørt med Elkjøp om de kunne "oppgradere" PC'en hans med et av deres egne AGP-kort. De har nok lisens eller noe på å åpne slike PC'er, så går det greit.

Lenke til kommentar
Ja det er mulig å sette inn et skjermkort. Finner det vanskelig å tro at hk'et er laga uten agp port

Hehe ja sant ... selv uten agp så kan du sette noe bedre opp i PCI spor.

Det du gjør er å sjekke om det finns AGP , er det så er det ok.

Så må du sette nytt skjermkort og i biosen finne noe som heter on-board vga på slå det av - disable -

 

Slå på pc og se om det kommer bilde av biosen til den nye skjermkorte.

Lenke til kommentar
Det er vel kanskje fordi at butikkene ikke gidder å reparere ting som folk med overlegg har ødelagt selv. Garantien skal gjelde produksjonsfeil, garantifeil, feil behandling i distribusjonen etc.

 

On topic: Jeg ville hørt med Elkjøp om de kunne "oppgradere" PC'en hans med et av deres egne AGP-kort. De har nok lisens eller noe på å åpne slike PC'er, så går det greit.

Er du klar over kostnader med en time med arbeid hos elkjøp + prisen på skjermkorte som er ca. 2x så høyt som web priser i butiker .

De setter inn en FX5200 og vil kreve 1000-1200 for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...