Bro2 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) hei I dag ble jeg møtt med en hel rekke I/O errorer på 120GB ibm disken. Etter at jeg restarta er navnet på disken borte (står bare Local Disk(F:)) og den gir ikke no info om den. Prøver å gå inn og svaret er: "F:\ is not accessible. The semaphore timeout period has expired." noen som aner hva det betyr? kjører win2k. Endret 20. mars 2004 av Bro2 Lenke til kommentar
laukis Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Har du prøvd å kjøre 'chkdsk f: /f ' ? har hatt tilsvrende problem, da hjalp dette. Disken røk senere, men da hadde jeg ihvertfall fått tatt backup... Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 takk for svar! 'chkdsk f: /f ' gir svaret: "The type of the file system is RAW. CHKDSK is not availlable for RAW drives." noen andre tips? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Sjekk Datamaskinbehandling -> Diskbehandling. Hva står det om statusen til disken der? Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 De fleste programmer som skulle bruke disken kom med diverse errorer, blandt annet partition magic som ikke klarte å starte på grunn av det. Jeg flytta disken til en annen win2k maskin og under oppstarten gjorde CHKDSK alskens greier som første til at den funker igjen...dog med endel ulyder.... Ringte psdata og det viser seg at ibm 120GB 2MB cache har 3 årsgaranti! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå