scoot Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Hva er Raid ? Og hva er forskjell på S-Ata og IDE ? .. Begynner og bli mektig forvirret Endret 20. mars 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Alekssander2 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Har funnet ut att hardware har noe som heter guider guider Lenke til kommentar
scoot Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Har funnet ut att hardware har noe som heter guider guider oki.. *lese* Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Har aldri giddi å brukt raid før, men hvis hovedkortet ditt har raid støtte så tror jeg det betyr at du kan sammenkobble f.eks 2 stk 80GB hardisker i lag for å få mye større lesehastighet på hardiskene. Som sagt, har ikke lagt meg noe særlig inn i det Lenke til kommentar
scoot Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Har aldri giddi å brukt raid før, men hvis hovedkortet ditt har raid støtte så tror jeg det betyr at du kan sammenkobble f.eks 2 stk 80GB hardisker i lag for å få mye større lesehastighet på hardiskene. Som sagt, har ikke lagt meg noe særlig inn i det Åja.... Da skjønte jeg det hele bedre ;D Lenke til kommentar
tellus Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 jeg bruker 2 stk 160 gig hd for og få en 320 gig hd. noe mer fart på denne måten da den skriver på 2 stk samtidig. du kan også klone i raid da er de samme på begge hvis en skulle gå til helv...... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jepp etter min bitre erfaring med Asus K8V som tok knekken på hd så har jeg nå satt opp to 160GB satadisker i raid speiling . Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Jeg foreslår at dere leser dette: SingleDriveVsRaid0 "...if the primary purpose of one's machine is to start Windows XP, RAID 0 offers overwhelming performance benefits." Endret 20. mars 2004 av snorreh Lenke til kommentar
hmm Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 http://home.no/testing/images/raptor-raid-0.JPG Lenke til kommentar
radiated Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Raid er å koble sammen to harddisker til å sammarbeide. En måte er å litt av hver fil på de to harddiskene, men hvis den ene da krasjer, er alle data på den andre disken ubrukelige. Men koblet slik vil du i teorien ha dobbel lese- og skrivehastighet (i praksis en økning, men langt fra dobling). En sikrere måte er koble de to harddsikene så de speiler hverandre. Da vil alle data bli lagret på begge diskene slik at du fortsatt har en brukbar kopi av dine data hvis en av dem tar kvelden. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hovedkort, prosessor og minne...? S-ATA? Nei? Flyttes til rett kategori Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå