Breiker Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 må bare få komme med en quote fra Dell Support ( eller som jeg liker å kalle det nå: DULL ) En Dell Bærbar er ikke en laptop. Den er en notebook. Dette er 2 forskjellige ting. Notebookene fra Dell kan ikke brukes på et fang grunnet at det er den ikke designet for. Den skal stå på et trebord ( trebord er anbefalt ) til en hver tid når den skal brukes. Og når det gjelder det å ha en idle temp på neste 60 grader så ser ikke jeg no problem med det. Dell har satt at laptopene deres skal klare opp mot 80 grader og dette er ikke uvanlig Og jeg sier en ting: FÅ IGJEN PENGA MINE! Aldri før har jeg hatt så mye problemer med et firma. Har vel sitti rundt 1 time i telefonen med kundesupport der borte. Begynner virkelig å bli lei. og vil ha igjen pengene mine. Jeg kjøpte en bærbar pc på grunnlag av at den skulle brukes på reiser osv. Og da har ikke jeg tilgang til et trebord. Ikke nok med det. Men jeg har lest igjennom webn deres pluss 3 forskjellige tilbudsblad ( ja lest alt med liten skrift og ). Og jeg kan ikke finne noe som helst som sier at den bærbare pcn jeg kjøpte ikke kan brukes på reiser o.l. Ikke nok med det. Men hvis jeg skal sitte i et møte så er det umulig å bruke den. Det skyldes at når viftene kjører i gang så høres det ut som et tog kommer inn i rommet. Har og problemer med skjermen. Som forblir svart når jeg lukker opp lokket. ( ja pc står på ). Den laptopn kosta nok. Har vel sendt rundt 20 mails til kundesupport etter jul. ( notebook kjøpt i oktober ). Om spørsmål om hvem vei vifta skal stå. Da har jeg fått tilbake om å sette inn en diagnostics cd og kjøre denne. VEEEEEL! sist gang jeg sjekka så kan ikke en cd se om vifta står feil vel. Noen som har erfaring med heving av kjøp på laptopr ( OPS. notebook mente jeg ). har vært i kontakt med Forbrukerrådet. Og de var enige med meg. Jeg har kjøpt en inspiron 5150 forresten. Og jeg vet det er et problem med de fleste av dem. Heldigvis jeg er også eier av en ASUS A2500H. Så du kan tenke deg hvem jeg bruker. Denne bærbare pcn her som og er en notebook ligger på under 40 grader ved heavy load. Mens DELLn ligger på 59 grader idle. Er helt utrolig. Får skikkelig vondt i låra når jeg plasserer den i fanget. Du kan faktisk brenne deg på den. Men får vel oppsummere litt spørsmål: Noen som har erfaringer med heving av kjøp på DELL _notebooks_? Noen som har det samme problemet? ( Varmeutvikling, høy motorstøy ) Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Det va ein svenske som eg leste om på itavisen.no som brente tissen av seg på ein bæbar pc Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg har skrevet det i mange mnd. nå. Dell er en gjeng med banditter. Så på en litt pervers måte er det deilig å høre om dine problemer. Selv om jeg beklager det. Håper mange andre leser dette iallefall. Slik at ikke så mange kjøper Dell. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 ja.. jeg kjøpte notebooken fordi dama skulle ha noe å bruke når hun var her. Egentlig er det en grei bærbar når det gjelder speccs. Men er så utrolig skuffa. Kunne likegodt dra til media med en gang. Lenke til kommentar
diss Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 QUOTE En Dell Bærbar er ikke en laptop. Den er en notebook. Dette er 2 forskjellige ting. Notebookene fra Dell kan ikke brukes på et fang grunnet at det er den ikke designet for. Den skal stå på et trebord ( trebord er anbefalt ) til en hver tid når den skal brukes. Og når det gjelder det å ha en idle temp på neste 60 grader så ser ikke jeg no problem med det. Dell har satt at laptopene deres skal klare opp mot 80 grader og dette er ikke uvanlig Dette er jo helt hysterisk! Dell innrømmer altså at laptopene deres ikke uvanlig kommer opp i 80 grader, og at disse er ment til å brukes på fanget!! Sist gang jeg var borti noe som var 80 grader, trakk jeg meg raskt unna, og ikke pokker om jeg skal ha noe på 80 grader liggende på fanget mitt! Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Driver selv og krangler med Dell om noenlunde samme problem for tiden! Jeg har for 28 dager siden fått min 8600. To dager etter at jeg fikk maskinen sendte jeg dem en mail og lurte på om strømforsyningen skulle bråke så mye som min gjør. (det er en konstant høyfrekvent lyd i den, noe som gjør at man umulig kan jobbe med den når man sitter i et stille rom) Denne mailen fikk jeg aldri noe svar på, selv etter to purringer. Det integrerte trådløse nettverkskortet oppførte seg fra første stund veldig merkelig. Kobler seg av accsess point'et mitt i ny og ne. Ikke noe speiselt mønster i det, så feilsøking ble heller vanskelig. Har andre trådløse enheter i huset som fungerer feilfritt opp i mot samme accsesspoint. Sendte mail om dette også, uten å få noe svar. De to problemene nevnt ovenfor, pluss at jeg faktisk ikke fikk noe respons da jeg sendte mail og spurte om hjelp gjorde at jeg begynnte å angre på kjøpet. Skrev på nytt mail til Dell og nevnte problemene mine, og at jeg hadde sendt mange mailer uten å få svar. Skrev nederst i denne mailen at jeg angret på kjøpet og ville heve det. (dette var fremdeles innen 30 dager etter at kjøpet ble gjort) DA fikk jeg tilslutt svar; ## AC-Adapteret bruker svitsje teknologi for å transformere spenning/strøm, ## dette er årsaken til at du hører en høyfrekvent lyd fra adapteret. ## Dette er en bieffekt av komponentens funksjon. Eneste måte å ## unngå lyden på er å lage en mye større og tyngre lader. Dell ## har valgt liten og lett da dette er det våre kunder gir oss melding ## om at de vil ha. (dette er bare en del av svaret jeg fikk) Synes det er litt for dårlig at det ikke blir gitt informasjon om slikt når man kjøper produktet, så sendte derfor tilbakemelding om at jeg helst ville heve kjøpet. Har ikke fått svar på dette.... =/ Lenke til kommentar
diss Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Har du kjøpt den via nett, så har du lov til å benytte deg av angreretten uansett årsak. Bare du gir første melding om at du ønsker dette innen 30* dager, så betyr det ingenting hvor lang tid dell bruker på å få fingen ut og svare. lykke til. *Edit: Ifølge angrerettloven §13, så er du pliktig til å gi selger melding innen 14 dager om at du ønsker å gå fra avtalen og benytte deg av din angrerett. Får håper det løser seg likevel. Endret 20. mars 2004 av diss Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 vil ta sin tid å få pengene tilbake. Sitter med en klage sak hvor Dell leverte 4 Latitude maskiner, hvorav 2 (minst) var ødelagt pga dårlig behandling i frakt. Ba om kompensasjon og fikk indirekte skylden for dette selv. Skal gjøre unna skolearbeidet til mandag så får de en telefon Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 liker ikke dette her. Dell har for mye feil og vil ikke innrømme det.. Blir så lei. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Dell er jo totalt USA og "anti terror". Sykt sier jeg. Lenke til kommentar
Mnett Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 hmm... Vil det si at man 20 dager etter kjøpet ikke kan heve kjøpet? Min dell 8600 har begynt og bråke noe jævlig, og folka på delle jobber så utrolig treigt at jeg begynner og bli møkk lei hele dell og supporten deres. Lenke til kommentar
FamP Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Sikkert riktig det "diss" sier" lengere oppe. Innen 14 dager kan du benytte deg av 'Angrefristretten' sånn ganske uten videre. Etter det kan du heve kjøpet med hjemmel i Kjøpsloven dersom det er vesentlige mangler og slikt, men forhandleren skal få en sjanse til å rette opp. Endret 21. mars 2004 av FamP Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Dell er billig da. Husk dette når dere bestiller. Har ikke sansen for Dell, det kan lønne seg å betale 1-2k mere for en bærbar. Sitter selv på IBM T40 og er veldig fornøyd med denne. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 men jeg kan vel få hevet kjøpet siden jeg har kjøpt en laptop grunnet reklame. Altså har jeg kjøpt noe annet enn det reklamen sier. Falske premisser eller hva det heter. Jeg har jo kjøpt en bærbar pc som jeg skal kunne bruke overalt. Men så viser det seg at jeg ikke har fått det jeg har kjøpt. Kan jeg begrunne et brev med dette? Lenke til kommentar
Ola_os Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Du har rett til å heve kjøpet om varen "ikke passet til formålet den var ment for". Arbeid godt med brevet, og henvis til paragrafer i lovgivningen. Det kommer nok til å lønne seg. Lykke til! Endret 21. mars 2004 av Ola_os Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 takker.. tror jeg skal ta meg en tur innom forbrukerrådet i morgen. Og få de til å hjelpe meg. Hun på telefonen var i hvertfall hyggelig. Egentlig burde vi som har problemer gått sammen og ringt tv2 hjelper deg eller F.B.I (nrk1) og fått dem til å se på saken.. Fikk forøvrig mail fra Dell nå. Der de ville at jeg skulle være med på en forbrukerundersøkelse. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 hmm... Vil det si at man 20 dager etter kjøpet ikke kan heve kjøpet? Min dell 8600 har begynt og bråke noe jævlig, og folka på delle jobber så utrolig treigt at jeg begynner og bli møkk lei hele dell og supporten deres. hva med reklamasjon... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 FamP Skrevet 21/03/2004 : 10:13 Sikkert riktig det "diss" sier" lengere oppe. Innen 14 dager kan du benytte deg av 'Angrefristretten' sånn ganske uten videre. Etter det kan du heve kjøpet med hjemmel i Kjøpsloven dersom det er vesentlige mangler og slikt, men forhandleren skal få en sjanse til å rette opp. Dell leverer ikke med papirer om angrerett så den er nok utvidet. Husker ikke i farten om det faktisk er 3 mnd så fremt du har gitt beskjed. Vurderer å trekke kravet om 25 000 kroner for inkasso, slik de gjør med forbrukere som er sene å svare. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Dell leverer ikke med papirer om angrerett så den er nok utvidet. Husker ikke i farten om det faktisk er 3 mnd så fremt du har gitt beskjed. Wow, det er ekstremt useriøst av Dell. Viss du faktisk får null informasjon, er fristen eit heilt år! Skulle gjerne sett at nokon køyrde litt hardt på Dell her, med Forbrukarrådet og TV og greier. Forbrukarkjøpslova gir deg rettar dersom varen har manglar. Angrerettlova seier kva rett du har til å angra på kjøpet "utan grunn". Noreg.no og Forbrukerportalen forklarar ting på ein litt meir forståeleg måte Viss du handlar frå ein seriøs nettbutikk som Komplett eller PS Data, får du sjå korleis det skal gjerast. Dei er profesjonelle på dette her. (Endra: "ganske useriøst" var altfor snilt formulert ) Endret 21. mars 2004 av Ganske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå