gisleiver Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Viss jeg overklokker min cup. Burde jeg da la være å ha maskinen stående på gulv med varmekabler, med tanke på hvor varm cupen er? Vil jeg kunne få lavere temp på cupen? I dag ligger den på rund 60C uten overklokking. Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Det kan være litt kinkig å ha maskinen stående på et gulv med varmekabler selv om du ikke overklokker. Chassis temperaturen (og dermed CPU temp) vil bli høyere enn "normalt". Hvis du ikke kan sette den på bordet, hadde det vært fint å sette den på en taburett eller noe, i alle fall så den kommer 5+ cm over gulvet. Selvsagt, dette er jo noe du kan teste først. Mange maskiner kan overklokke til den store gullmedaljen og ikke slite med temperaturproblemer, mens andre maskiner går knapt skikkelig uten å ha overklokket noe som helst. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Jeg har mine PC-er stående på et flisgulv med varmekabler. Heldigvis har toweret til Athlonen min "labber" som får kassa noen få cm opp fra gulvet. For det er merkbar forskjell med varmekablene på og av. (Det kommer jo også av at romtemperaturen i seg selv blir høyere med kablene på også). Jeg har allikevel klart å klokke min T-bird 1.2 til 1.466 ghz 100% stabilt. Jeg har en lass med vifter og dill i maskina da så den bråker som et lite helvete. Men det koster å være kar. :wink: Den andre PC-en min er en stakkars Pentium 3 og den klarer seg selv om den står på varmegulvet. Den er ikke overklokka heller da, dessuten er jo P3 vesentlig snillere på tempen. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 18:15, gisleiver skrev:Viss jeg overklokker min cup. ..... Ja! hvis du vil ha varmere kopp er det smart å ha den på et varmt gulv. Jeg betviler derimot om den vil få økt volum.... Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 hehe, jeg klarte faktisk å fraholde meg fra morsomheter på den der, selv om jeg må innrømme at det var veldig fristende :smile: Lenke til kommentar
Ash Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Utifra hvilket forum dette er så antok jeg at det ikke var en c-cup han snakket om. :razz: Lenke til kommentar
EC Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Overklokke en cup? Må bli silikon, da. Lenke til kommentar
gisleiver Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Har flytta maskin opp på pulten. Regner med å få litt lavere temp, i allefall i kabinettet. Lenke til kommentar
gisleiver Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Fikk lavere temp i kabinettet ca 2 - 3C. Prosessoren var det ikke noe merkbar forskell :sad: Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 18:15, gisleiver skrev:Viss jeg overklokker min cup. Burde jeg da la være å ha maskinen stående på gulv med varmekabler, med tanke på hvor varm cupen er? Vil jeg kunne få lavere temp på cupen? I dag ligger den på rund 60C uten overklokking. hmm... 60 C uten overklokking ? litt vel mye.. Ikkje satse på overklokking med den tempen..:smile: Lenke til kommentar
gisleiver Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Men ligg ikkje Athlon i utgangspunktet på veldig høy temp? Jeg ligger konstant på en 62 - 63 C. Er d for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå