Gå til innhold

Varmekabler.....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være litt kinkig å ha maskinen stående på et gulv med varmekabler selv om du ikke overklokker. Chassis temperaturen (og dermed CPU temp) vil bli høyere enn "normalt".

Hvis du ikke kan sette den på bordet, hadde det vært fint å sette den på en taburett eller noe, i alle fall så den kommer 5+ cm over gulvet.

Selvsagt, dette er jo noe du kan teste først. Mange maskiner kan overklokke til den store gullmedaljen og ikke slite med temperaturproblemer, mens andre maskiner går knapt skikkelig uten å ha overklokket noe som helst.

Lenke til kommentar

Jeg har mine PC-er stående på et flisgulv med varmekabler. Heldigvis har toweret til Athlonen min "labber" som får kassa noen få cm opp fra gulvet. For det er merkbar forskjell med varmekablene på og av. (Det kommer jo også av at romtemperaturen i seg selv blir høyere med kablene på også).

Jeg har allikevel klart å klokke min T-bird 1.2 til 1.466 ghz 100% stabilt. Jeg har en lass med vifter og dill i maskina da så den bråker som et lite helvete. :grin: Men det koster å være kar. :wink:

Den andre PC-en min er en stakkars Pentium 3 og den klarer seg selv om den står på varmegulvet. Den er ikke overklokka heller da, dessuten er jo P3 vesentlig snillere på tempen.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-25 18:15, gisleiver skrev:

Viss jeg overklokker min cup. Burde jeg da la være å ha maskinen stående på gulv med varmekabler, med tanke på hvor varm cupen er? Vil jeg kunne få lavere temp på cupen? I dag ligger den på rund 60C uten overklokking.

hmm... 60 C uten overklokking ?

litt vel mye.. Ikkje satse på overklokking med den tempen..:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...