atrax Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Om kvelden trøbla harddisken litt, var ekstremt treg å kopiere til/fra, men jeg tenkte ikke mer over det. Pcen stod som alltid på over natten. Da jeg våkna i morges, var skjermen svart. Ingenting funka. Fremdeles svart skjerm etter reboot, bios reset ++. Heldigvis har jeg to P4-systemer, så jeg fikk testa hardwaren opp mot hverandre. Resultat: WD120GB er død Abit IS7-G er dødt P4 [email protected] er død Det ekstreme gledesutbruddet ble ytterligere forsterket da jeg fant fram en 30GB harddisk som skulle berge meg gjennom krisen. Da jeg dro ut ide-kabelen som stod i den fra før av, røska den med seg 3 pins fra selve harddisken, og gjorde nok en harddisk ubrukelig. Har noen vært utsatt for noe lignende? Ønsker sympati. (dersom noen har spanderbuksene på og ønsker å støtte en god sak, pm meg ) Edit: 'bare' én av harddiskene gikk bort.. Endret 22. mars 2004 av atrax Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 RIP Hørtes veldig rart ut... Sikker på at det var diskene som fuska? hva hvis bare p4 og HK fuska, som gjorde at det ble vanskelig å skrive/lese? Er dette en garanti sak? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Stakkars deg Noe av det kjedeligste som finnes når slikt som dette skjer. Sikker på at det var HDD som var skyldig da? Dersom du hadde klokket din P4 fra 1.8 til 2.8 GHz, så er jo dette en ganske heftig overklokking... Kan ikke være noe som har skjedd med denne da? Uansett fryktelig kjedelig, og helt forjævlig at så mange komponenter skulle ta kvelden samtidig Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 *trøsteklem* Tror ganske sikkert jeg ville begynt å gråte om noe slikt hadde skjedd meg Men jeg har aldri hørt at en HD har drept resten av systemet, det må være en kombinasjon av uheldige omstendigheter tenker jeg. Veldig surt uansett fall, håper det går bedre med din neste rigg. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Oppdatering: Fant ut at det heldigvis bare var én av harddiskene mine som røyk, men jeg mista likevel den viktigste, med alle mp3ene mine... Sitter her og hører på radio over internett, men det blir liksom ikke det samme Ganske sikker på at det var den ene harddisken som var snøballen som startet skredet. Det gikk uendelig treigt å kopiere mellom den og de andre harddiskene kvelden før, men om jeg kopierte mellom de andre diskene som nå er uberørt, så var alt normalt. Og siden akkurat den harddisken ikke virker nå lenger, så er ikke konklusjonen min langt unna.. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hadde jeg vært hos deg nå skulle du fått en stoooor klem Kjipt når slike ting skjer, men gjort er gjort og lort er lort. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 And the saying goes; Tøffe gutter tar ikke backup, men de gråter mye........ Lenke til kommentar
EDB Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Er dette en garanti sak? På cpu'n får man vel ikke garanti. Overklokking 'ødelegger' vel garantien. Men hva webshopen ikke vet kan ikke skade den Utrooooolig leit det med alle komponentene Tøffe gutter tar ikke backup, men de gråter mye Det stemmer Edit: putte i sig Endret 20. mars 2004 av EDB Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 P4 1.8GHz er vel ikke så veldig ny, eller...? Har du fortsatt garanti på den? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 P4 1.8GHz er vel ikke så veldig ny, eller...? Har du fortsatt garanti på den? På Pentium4-esken står det 'It is covered by a Three-Year Limited Warranty'. Jeg kjøpte den på høsten i 2002, ødela den om vinteren 2003 (under merkelige omstendigheter, vet egentlig ikke hvorfor den tok kvelden den gangen), sendte den inn og fikk ny. Prosessorer er da ment å vare vesentlig lenger enn 2 år (uten å være overklokket da..), så jeg har nok garantien enda. Jeg havner nok på 'hate-lista' til webshopen nå, men men Hvem vet, med litt flaks har de ikke så gamle prosessorer inne, så jeg får kanskje en 2.4C i erstatning? Det hadde ikke vært feil...skal klare å dytte den opp mot 3.5GHz tenker jeg... Nei huff, lett å drømme seg bort når hverdagen er mørk Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hvordan skal de egentlig se om du har overklokka? overklokkings "specsene" sitter i HK'et? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Føler med det atrax ...men nå har du hvertfall en god grunn til å oppgradere Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg kondolerer...... Værste som er det der ass! Lenke til kommentar
atrax Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Hvordan skal de egentlig se om du har overklokka? overklokkings "specsene" sitter i HK'et? De kan ikke se om jeg har overklokka, for hovedkortet er dødt...dessuten har jeg jo prøvd å resette bios. Føler med det atrax ...men nå har du hvertfall en god grunn til å oppgradere Njaa....så lenge jeg får oppgraderingen gratis så Har ikke penger til flere hardware-kjøp på en god stund, Lånekassen er ikke akkurat rause med utbetalingene... Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Om kvelden trøbla harddisken litt, var ekstremt treg å kopiere til/fra, men jeg tenkte ikke mer over det. Pcen stod som alltid på over natten. Da jeg våkna i morges, var skjermen svart. Ingenting funka. Fremdeles svart skjerm etter reboot, bios reset ++.Heldigvis har jeg to P4-systemer, så jeg fikk testa hardwaren opp mot hverandre. Resultat: WD120GB er død Abit IS7-G er dødt P4 [email protected] er død Det ekstreme gledesutbruddet ble ytterligere forsterket da jeg fant fram en 30GB harddisk som skulle berge meg gjennom krisen. Da jeg dro ut ide-kabelen som stod i den fra før av, røska den med seg 3 pins fra selve harddisken, og gjorde nok en harddisk ubrukelig. Har noen vært utsatt for noe lignende? Ønsker sympati. (dersom noen har spanderbuksene på og ønsker å støtte en god sak, pm meg ) Edit: 'bare' én av harddiskene gikk bort.. heizan Husker den tiden jeg jeg har gjort akuratt det samma. jeg røska ut endel pinner og brak de. Men jeg sende bare in hardisken til det firmae jeg kjøpte den hos. og så fikk jeg en ny hardisk i posten. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 jeg skal vedde mye på at det er strømforsyninga di som har tatt knekken på maskina di......!......den bør du hive......! en hd kan ikke ta råtta på hardwere på den måten der.....dumt å la pc,en stå på døgnet rundt...da er du sikker på å fange opp alle feilspenninger i nettet og det kan ta råtta på PSU,en din igjen....... Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hm.. Jeg har aldri klart å ta knekken på Hardware på den måten... Ang hovedkort... Ver nå sikker på at det har tatt kvelden.... Gå over kondensatorene og se at ingen er "sprengt" dvs at de ikke er flate på toppen, men er runde eller har hull. Det kan være automat sikkring.. Prøv hovedkorte/p-4 prosessoren din på en anen psu, med kun skjærmkort/minne/cpu i pc'n. Samt husk å ha strøm kabel til psu ute når du reseter cmos, sjekk at jumperen står på rett plass, samt at ATX kabelen står skikkelig i. Går vifta til cpu rundt når du starter ? Er det eventuelt lys på internt nettverks kort, eller livs tegn i det hele det stre på hovedkortet ?? Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Som nevnt over, jeg tviler sterkt på at en HDD kan lage "ødelegge" annen hardware, det nekter jeg egentlig plent på. Ikke direkte iallefall. Dette blir egentlig bare gjentakelse av det folk har sagt over, men uansett, strømforsyningen din kan være synderen. Overledning / kortslutning. Sjekk etter utrent elektrolytt rundt og under kondensatorer. - Eller så har du bare svidd deler med overklokkinga di. Jeg ville ikke hatt samvittighet til å forsøke å få nye deler når jeg vet at det er svært sannsynlig at det er min egen feil at hardware ble kverka. Men det er bare meg. *kremt*. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Feilmoderering. Postet flytte tilbake. Beklager feilavgjørelse. Endret 22. mars 2004 av It's me Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hardisk er et lagringsmedium. Flyttes. Posten handlet vel mere om at PC'en hadde tatt kvelden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå