frankst Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg klarer ikke å få opp min gamle harddisk på utforskeren. Jeg har kjøpt en ny maskin med en S-ATA harddisk som jeg nå har lagt inn. Den gamle HD er en IDE, Western Digital. 80GB, 7200RPM Når jeg går inn på bios og enhetsbehandling så ligger den der, men hvorfor kommer den ikke opp på utforskeren slik at jeg får brukt den??? I enhetsbehandlingen står det forøvrig at: "Denne enheten fungerer som den skal" Hva er det jeg gjør galt?? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Du må for det første partisjonere den, og formatere den. Dette gjør du på kontrollpanel --> ytelse og vedlikehold ---> administrative verktøy ---> datamaskinbehandling ---> diskbehandling. Der aktiverer du først disken, så partisjonerer du, og så formaterer du. Så skal disken være klar til bruk. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hvilket filsystem har du på den gamle og den nye hd'en da?. Lenke til kommentar
frankst Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg får ikke til å formatere den og partisjonere den da jeg ikke finner harddsiken. Da jeg går på: kontrollpanel --> ytelse og vedlikehold ---> administrative verktøy ---> datamaskinbehandling ---> diskbehandling ligger den ikke der. Eneste måten å finne den på er i BIOS. Jeg har NTFS som filsystem på alle HDene. Flere forslag? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Finner du den ikke i Device Manager heller? Lenke til kommentar
frankst Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Plutselig kom den frem Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå