aeinstein Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg lurer på å kjøpe en sånn dings som gjør vga signaler direkte om til tvsignaler. Men jeg vet ikke hva det heter eller hvor det fins. Noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Mener å huske at Clas Ohlson har en, til ca kr 900,-. Lurte på det selv, men fant ut at det var for dyrt. Like greit å kjøpe et grafikkort med TV-ut. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Men de fleste grafikkkort har en tendens til ikke å gi krystallklart bilde akkurat.... det er jo bare min erfaring, men..... Noen andre som har erfaringer eller anbefalinger?? Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Jeg vet ikke hva slags grafikk-kort du har... men mitt pow col 9800pro gir et helt greit bilde med S-Video utgangen, er ikke så fin på skrift, men spill og filmer går bra Nå har jeg i tillegg en jævlig svær TV, så det ser dritbra ut Endret 20. mars 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Mener å huske at Clas Ohlson har en, til ca kr 900,-. Lurte på det selv, men fant ut at det var for dyrt. Like greit å kjøpe et grafikkort med TV-ut. ok, for det første clas Ohlson sux, dem selger "nesten" bare dritt, for det andre fant jeg ikke noe om hvorfor jeg får vond i hodet av å se på skjermen min? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 De har flere forskjellige typer hos komplett: Trådløs fra Trust Enkel omformer Annen omformer Lenke til kommentar
wiak Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 er da S-Video out på meste parten av NYE GFX/Skjerm kort nå da, du trenger bare en S-Video kabel og en scart eller bare S-Video vis du har S-Video inn på TVen Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 S-vid går greit til film, suger til spill og er fryktelig på tekst. (Mine erfaringer) Men en sånn boks konverterer jo direkte alle like fint.... eller.... Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) S-vid går greit til film, suger til spill og er fryktelig på tekst. (Mine erfaringer) Men en sånn boks konverterer jo direkte alle like fint.... eller.... At det er dårlig på tekst skyldes nok først og fremst TV'en, den har mye dårligere oppløsning og skarphet enn en PC'monitor. Endret 31. mars 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Mulig. Den kosta ca 5K men noe kvalitetsstykke er det ikke... Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Mente ikke din TV, men TV generelt. TV er intelaced, kun annenhver linje tegnes for hver oppdatering. Derfor flimrer bilde mer, og det merkes best på sterke kontraster (som mørk tekst på lys bakgrunn). Oppløsningen er også dårlig på tv i forhold til en monitor, PAL-standarden er 625 linjer vertikalt. I praksis ligger fleste TV'er på 575 linjer. Oppløsningen horisontalt avhenger derimot mer av kvaliteten på biledrøret, men normalt er mellom 350 opp til 500 på topp modeller. Så å bruke TV til tekstbehandling eller surfing vil fungere dårlig uansett kvaliteten på konverter/grafikk-kort. Dersom du har tenkt å spille av film kan du sjekke litt på AV forum, mener mange der synes nyere ATI kort gir beste bildekvalitet. Endret 31. mars 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå