Gå til innhold

Greit og billig skjermkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har det noe å si at Radeon 9200 ikke har støtte for DirectX 9? Hørte en del som ikke var så bra med 9200-brikken...

vel, billig er billig. FX 5200 leverer ELENDIG DX9 ytelse. Vil ikke si mer om det, sitter på et 128mb 9200 selv. Veldi fornøyd sålangt, men du skal ikke spille for mye med det. Generals sliter kortet med. Vedder på at FX 5200 gjør minst d samme. :dontgetit:

Du får det du betaler for. :ermm: (DivX er forresten optimalisert for Radeon kort, hva nå enn d måtte bety.)

Lenke til kommentar

Ikke tenkt noe særlig på DirectX 9 når det er snakk om så billige kort...

GeForce FX 5200 er ikke bra nok for å støtte DirectX godt nok allikevel...

**Edit: DJ Jotul kom meg i forkjøpet...**

--------------

Jeg vil gjøre obs på at du ikke bør velge versjonen med 256 MB Minne (som i testen)..

128 MB kort yter mye bedre..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Takk takk for gode tips....

Noen som vet hva det vil si at DirectX er optimalisert for Radeon kort? Det med 128/256Mb har jeg alerede blitt fortalt...hva komer det av? Masse spørsmål her da! ;) For intill 1000 spenn... hva bør man kjøpe hvis man skal spille AmericasArmy o.l?

Lenke til kommentar
Takk takk for gode tips....

Noen som vet hva det vil si at DirectX er optimalisert for Radeon kort? Det med 128/256Mb har jeg alerede blitt fortalt...hva komer det av? Masse spørsmål her da! ;) For intill 1000 spenn... hva bør man kjøpe hvis man skal spille AmericasArmy o.l?

.. hvis du er klok, så sparer du ukepenga dine, og skaffer deg 1200,- :thumbup:

Deretter går du til Komplett/PSdata, og bestiller deg et Radeon 9600, av den billige typen.

Milevis bedre 3D-Ytelse... :)

Lenke til kommentar

Har du opptil 1000,- å bruke, så er det dette kortet som gjelder:

http://www.psdata.no/default.asp?proddetai...1216&banid=hwpg

Beste kjøpet under 1000,- pr dags dato.

EDIT:

http://www6.tomshardware.com/graphic/20031...tournament_2003

Her og utover finner du en stooor oversikt over de aller fleste kort. Som du ser, så gjør 9600 det langt bedre enn 9200 og FX 5200.

Btw, husk å se på fx5200, ikke FX 5200 U

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Har du opptil 1000,- å bruke, så er det dette kortet som gjelder:

http://www.psdata.no/default.asp?proddetai...1216&banid=hwpg

Beste kjøpet under 1000,- pr dags dato.

EDIT:

http://www6.tomshardware.com/graphic/20031...tournament_2003

Her og utover finner du en stooor oversikt over de aller fleste kort. Som du ser, så gjør 9600 det langt bedre enn 9200 og FX 5200.

Btw, husk å se på fx5200, ikke FX 5200 U

helt korrekt, men husk frakt på nesten 200,- der også...

Derfor jeg sa 1200,- :thumbup:

Hvis du ser på testen til Tom's hardware der, så finner du Radeon 9600 som R 9600. Den står som nr 14 unnenifra

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar

Hei

interessant lesning her.

Skal kjøpe ny maskin, og lurer på hvilket grafikkort jeg skal velge. Spiller ikke, men vil bruke TV-Out (har tenkt å ta opp TV på harddisk med tv-kort, og se direkte de programmene jeg ikke vil brenne).

Er Radeon 9200 128mb ok til denne bruken? (Har lest til øyet er stort og vått på bl.a. dinside og her på hw.no, men alle skriver bare om spilling eller kontorbruk, har ikke funnet noe særlig om behov ved tv/film.)

@Andreasfe:

hvorfor er 128MB-varianten bedre enn 256MB? Virker ulogisk (for en som ikke har så veldig peil... ;-)

Lenke til kommentar
Hei

interessant lesning her.

Skal kjøpe ny maskin, og lurer på hvilket grafikkort jeg skal velge. Spiller ikke, men vil bruke TV-Out (har tenkt å ta opp TV på harddisk med tv-kort, og se direkte de programmene jeg ikke vil brenne).

Er Radeon 9200 128mb ok til denne bruken? (Har lest til øyet er stort og vått på bl.a. dinside og her på hw.no, men alle skriver bare om spilling eller kontorbruk, har ikke funnet noe særlig om behov ved tv/film.)

@Andreasfe:

hvorfor er 128MB-varianten bedre enn 256MB? Virker ulogisk (for en som ikke har så veldig peil... ;-)

hmm.. vanskelig å si noe på akkurat d der med hvilket kort du burde velge til film/tv titting. Finnes nok folk som kan det bedre enn meg der.

Men, kan svare på spørsmålet ditt ang 128/256mb minne;

Minne er dyrt, og når man finner ut å legge på 128mb minne til, så må man strupe et sted. Der bytter man til billig og tregere minne istedenfor, men da kan de reklamere for 256mb minne. Brikkene klarer å holde frekvensene de skal, men leverer dårligere ytelse da de er av dårligere kvalitet. Minnet blir som en flaskehals. Dessuten, koret er ikke kraftig nok til å utnytte halvparten av de 128mb det hadde fra før. Det er KUN PR fra ATI sin side.

-me

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...