netphreak Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg trengte en ny linux pc fungerende som server, og kjøpte meg et Abit AT7-MAX2 hovedkort som demovare hos komplett.no. Noen andre komponenter ble også kjøpt inn... Men strengt talt så trenger jeg ikke skjermkort av noe kvalitet på denne PC'en, så jeg lurte på om jeg kan kline inn et 4 år gammelt 4MB skjermkort på dette HK'et? Vet jo at spenningen har endret seg siden den gang, men utgør det noen fare å prøve? Takker for alle synspunkter! Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 IKKE GJØR DET....! det KAN gå rett i dass....kjøp deg et billig ge-force kort med 32 mb minne..... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Om det er et AGP kort så ville jeg latt være. Mener det chipsettet bare støtter AGP4X og 8X (1,5 og 0,8v, tror jeg) Om det er et PCI kort er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) ehm.. jo, jeg er redd det gjør noe. En kammerat av meg fikk ikke brukt sitt 16MB Voodo kort i sin Asus A7N8X Deluxe. Den skulle også stå som server... Fiks et billig GeForce 2 MX eller no... det funka for kammeraten min, funker nok for deg også da. Koster deg MAX 200,- GF2 kastes jo nesten snart... Sykt. GF2 and up = Ok Endret 20. mars 2004 av dj_j0tul Lenke til kommentar
sete Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Et 4MB ATI MACH64 eller RAGE PCI fungerer fint . Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Et 4MB ATI MACH64 eller RAGE PCI fungerer fint . joda, det er jo bare å teste. Får du ikke bilde på skjermen, og maskinenen starter ikke, så vet du hva som er feilen. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 det funker som bare ****** det! Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Et 4MB ATI MACH64 eller RAGE PCI fungerer fint . joda, det er jo bare å teste. Får du ikke bilde på skjermen, og maskinenen starter ikke, så vet du hva som er feilen. Så lenge han bruker PCI kort er han safe. All den tid PCI er en standard skal ikke alder ha noen betydning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå