Narvis Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hei! Jeg er ny bruker av Adobe Photoshop, og sliter derfor litt med å bruke layers. Jeg skal lage et bilde som får gjennomsiktig bakgrunn, slik at jeg kan bruke det på en web-side. Bildet består av to layers, et bilde (layer1) og tekst (layer2), men når jeg trykker på "export transparent image" kommer bare den ene layeren frem (den som er merket).. Hvordan kan jeg få Adobe til å skjønne at både bildet (layer1) og teksten (layer2) skal være på samme layer, og med gjennomsiktig bakgrunn?! Hjelp mottas med STOOOR takk!!! Mvh Narvis Lenke til kommentar
Opus Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 "Flatten image"? Save for web i GIF, hak ut "Transparency". Lenke til kommentar
Jove Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 "Flatten image"? Save for web i GIF, hak ut "Transparency". Tror jeg har brukt "merge visible".. Men vet ikke om det er det samme/bedre/verre.... mvh Jan Ove Lenke til kommentar
andesam Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 trykk ctrl+e så blir det layeret som er valgt og det som er under satt sammen til ett. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg trodde man måtte binde dem sammen med kjetting symbolet før man trykker Ctrl+E? Vet ikke sikkert, har gjort det slik selv lenge. Prøvde nå nettopp å skrive noe tekst på en layer og opprette en ny under (altså i tillegg til background layeren, som jeg låste opp før jeg gjorde dette), trykket så Ctrl+E mens den øverste var aktivert, ingenting skjedde. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 det er fordi layeret et tekst layer. høyreklikk på layeret (ikke på bildet) og velg rastersize layer. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Se der ja, man lærer noe nytt stadig vekk. Jeg prøvde å lage et par shapes på 2 layere over background, razteriza og Ctrl+E på øverste, funka som en drøm! Takk for tipset Endret 1. april 2004 av Hidden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå